O
MathiasS MathiasS skrev:
Ett favvoställe. Syns att man gör något, det går fort, lagom krav på precision och utförande. Blir ok även när man har en dålig dag….
Och brukar lukta gott!

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
Och brukar lukta gott!
Det luktar Kopparbergs Äppelcider och To Øl Dipa konstigt nog. 😳

• Gilla
  • Haha
Noramasen och 3 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Kom igen…
Kortplank väger lite (ca 6-7kg).
De är små (120x60cm).
De är styva (de jag satt upp har varit förstärkta med glasfiber) så de böjer sig inte.
En skivhiss är för stor och kommer bara vara i vägen.
Jula-stötta utan tillägg kommer duga utmärkt.
Om TS har en skruvautomat så slutar det med att TS håller med ena handen och skruvar med den andra efter att ha fått upp första raden. Mössa som någon skrev gör det möjligt att hålla fast med kraniet och använda båda händerna t skruvning utan automat.

Mvh Findus
Sorry läste gipsplank och de är ju 2,4x0,6. De går att sätta utan skivhiss men jag hade nog kört med en i alla fall.

Vrider vändskären på min Hammer A3-41. Nu på sida 3 men maskinen är 5 år gammal så det dröjer innan jag behöver köpa nya. Kostar skjortan!

• Närbild på vändskärtrumma i en Hammer A3-41 hyvelmaskin, där vändskären är vridna till sida 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
slugger och 4 till
  • Laddar…
Instämmer! 👍

En fin kutter i hyveln är bättre än 5 skjortor i garderoben!

Man i vit skjorta från Eton, presenterad i annons för lansering av Giza 45-bomullsskjorta.
Skapa konto

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Igår och idag har jag grävt och kopplat in en ny stamm som blir till nya badrummet.
Har även rivit bjälklaget.
Förstår varför det var kallt i rummet.
Trossbotten ramlat ner så isoleringen ligger på backen.
Ny grävd grav med anslutna avloppsrör utanför ett hus, del av arbete för nytt badrum. Marken visar lera och vattenpölar.
Skapa konto
Minigrävare i arbete utanför ett hus, grävning för ny stambytesinstallation. Tydlig jordhög bredvid och spadar vid sidan av väggen.
Skapa konto
Renoveringsprojekt med grävt hål i golv, spade och rördelar synliga. Isoleringen har fallit ner i utrymmet.
Skapa konto

//AA

• Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
O
Träram som bygger en skyddande barriär framför rör i en tvättstuga, på ett golv av terrakottafärgad keramik.
Skapa konto

Idag tog jag tag i att äntligen bygga ett skydd för rören i tvättstugan!

Träram framför rör i tvättstuga, oljad och pluggad, redo att monteras nästa dag.
Skapa konto

Använder plugg för att slippa se skruvskallar

Byggprojekt i tvättstuga med träram för rör, verktyg som skruvdragare, hammare och tång utspridda på klinkergolvet.
Skapa konto

Träpanel på arbetsbänk, omgiven av verktyg och förvaringslådor i källaren. En pensel och plastkopp på panelen, klar för oljning.
Skapa konto

Färdig för dagen! Oljad med hårdvaxolja och imorgon ska den läggas på plats!

• Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Snöskoter med fastsatt motorhållare och en motorsåg. Verktyg och kablar på golvet bredvid.
Skapa konto
Snöskoter med monterad motorsåg och svart förvaringsväska; hemmagjord hållare av plywood och vattenslang för att säkra sågen.
Skapa konto

Det gäller att vara beredd om kriget kommer. Så Summiten utrustas med vapenhållare. En liten 6tums motorsåg att vifta med.
Ja eller så kan man röja björksly som hänger över skoterleden.
Hållaren snabbt tillfixad av emballageplywood i flera lager.
Gummisnodden som håller sågen är en skrotad sån expanderande trädgårdsvattenslang som blir lång när den är vattenfylld.
Tar några sekunder bara att röja bort armgrova träd från leden. Men det gäller att ha fickjumna batterier. Makitabatterier passade rakt av på denna 500kr kinasåg.

• Gilla
pjgb och 5 till
  • Laddar…
B Bjober skrev:
[bild][bild]
Det gäller att vara beredd om kriget kommer. Så Summiten utrustas med vapenhållare. En liten 6tums motorsåg att vifta med.
Ja eller så kan man röja björksly som hänger över skoterleden.
Hållaren snabbt tillfixad av emballageplywood i flera lager.
Gummisnodden som håller sågen är en skrotad sån expanderande trädgårdsvattenslang som blir lång när den är vattenfylld.
Tar några sekunder bara att röja bort armgrova träd från leden. Men det gäller att ha fickjumna batterier. Makitabatterier passade rakt av på denna 500kr kinasåg.
Är det nån snö då som tynger ner grenarna? 🤔

nino nino skrev:
Är det nån snö då som tynger ner grenarna? 🤔
Väldigt dåligt med det just nu då. Nu tar man gamla stackare som inte orkat rätta upp sig.

• Gilla
nino
  • Laddar…
B Bjober skrev:
Väldigt dåligt med det just nu då. Nu tar man gamla stackare som inte orkat rätta upp sig.
Här är det inte åkbart, plusgrader...
Skyller på svågern som köpte skoter i oktober 😄

• Haha
Bjober
  • Laddar…
Testat halvnya justerbordet med något både stort och tungt och det visade sig funka lika bra till det som till smått. Byggde en prototyp till en banka-sinka-station. Tror den är rätt nära vad jag vill ha, men nästa sak är att använda den för att bygga sin egen ersättare och då får jag veta.
Ett justerbord med en träskiva och cirkelsåg i en verkstad. Träskivan har ett borrat stort hål i kanten.
Skapa konto

Trästation för förvaring av stämjärn och verktyg på arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
trojlee och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.