3 431 470 läst · 18 371 svar
3431k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Kanske kapa höjden på den? Det avlånga ger en känsla av urna..Hep skrev:Kom på att jag behövde en present till i kväll, så jag byggde en chokladpralinburk i går. Nu när jag ser resultatet är jag orolig att det ser lite väl mycket ut som jag ger bort ett kremerat husdjur? Är det bara jag som gör den associationen är det väl ok, men om ni andra ser samma sak får jag kanske tänka om?
[bild]
Absolut inte nån urna det där, jag tänkte snarare på en sån där svindyr "design-toaborste". En med borste o lock i samma. Förlåt🫢Hep skrev:Kom på att jag behövde en present till i kväll, så jag byggde en chokladpralinburk i går. Nu när jag ser resultatet är jag orolig att det ser lite väl mycket ut som jag ger bort ett kremerat husdjur? Är det bara jag som gör den associationen är det väl ok, men om ni andra ser samma sak får jag kanske tänka om?
[bild]
Allvetare
· Västra götaland
· 9 268 inlägg
Det är väl lite som den där "matskylten från köket" som inte passar i sovrummet? (Kommer inte ihåg texten, men du vet vad jag menar... 😄)Hep skrev:Kom på att jag behövde en present till i kväll, så jag byggde en chokladpralinburk i går. Nu när jag ser resultatet är jag orolig att det ser lite väl mycket ut som jag ger bort ett kremerat husdjur? Är det bara jag som gör den associationen är det väl ok, men om ni andra ser samma sak får jag kanske tänka om?
[bild]
Ställler man den på spiselkransen, eller en på byrå på en virkad duk med ett ljus på varje sida blir det nog lite urna.... Står den i köket bland andra ätbara saker kopplar man nog annorlunda....
Snyggt jobbat i alla fall!
Härliga associationer. Den är i stället för ett äpple till skolfröken. Jag slutar (egentligen tar en termins paus) på möbelsnickarskolan i kväll och tänkte lämna något efter mig. Båda lärarna gillar godis, men vill inte riktigt stå för det, så därför blev det dold choklad. Designen är rätt typisk för mig och annat jag byggt där. Ett tag var jag inne på att glödrita "världens bästa lärare" på en skev skylt och låta de sista bokstäverna bli lite mindre för att få plats, men jag fegade ur.
Extra bra om folk tror att det är en dassborste, för då får de nog ha sin choklad i fred.
Extra bra om folk tror att det är en dassborste, för då får de nog ha sin choklad i fred.
Höll på att sätta lunchen i halsen av asgarvet 🤣
Klart du hinner fixa en sådan skylt. Lägga den överst i paketet så det är den de ser först när de öppnar paketet… skylten kan sedan stå lutad mot pralinasken i all sin stolthet. Det kommer bli ett gott skratt åt många och en bra minnesvärd story för dem att berätta.
Klart du hinner fixa en sådan skylt. Lägga den överst i paketet så det är den de ser först när de öppnar paketet… skylten kan sedan stå lutad mot pralinasken i all sin stolthet. Det kommer bli ett gott skratt åt många och en bra minnesvärd story för dem att berätta.
Efter latmaskens fatala soffliggande i snöstormen så är tältet nästan tätt igen
Jag undrar varför jag tyckte det var en bra ide att ha oanvända konsoler högst upp 🤔
Har jag lärt mig nåt? Trorligtvis inte... 😆
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag undrar varför jag tyckte det var en bra ide att ha oanvända konsoler högst upp 🤔
Har jag lärt mig nåt? Trorligtvis inte... 😆
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 484 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 484 inlägg
Jobbat vidare på pressfoten för att bli klar innan julledigheterna. En enkel låsskruv fick lösa höjdjusteringen och det blev en Mulle Meck-lösning på "fingerskyddet".
Jag testade en stund med polykarbonat men jag tyckte inte om det så jag gjorde det jag brukar göra när jag inte vet hur jag ska lösa något dvs gå och rota i alla lådor, hyllor och askar i hela garaget efter lösningar eller inspiration.
Min lösning blev kanske lite udda men jag är ändå ganska nöjd. Lite väl stor öppning rakt framifrån kanske men jag vill tro att största faran kommer snett från sidan när man flyttar händerna men det återstår att se, jag tycker min lösning i alla fall är i nivå med hegners egen lösning med fördelen att den skymmer mindre. EU håller säkert inte med 😉
Jag testade en stund med polykarbonat men jag tyckte inte om det så jag gjorde det jag brukar göra när jag inte vet hur jag ska lösa något dvs gå och rota i alla lådor, hyllor och askar i hela garaget efter lösningar eller inspiration.
Min lösning blev kanske lite udda men jag är ändå ganska nöjd. Lite väl stor öppning rakt framifrån kanske men jag vill tro att största faran kommer snett från sidan när man flyttar händerna men det återstår att se, jag tycker min lösning i alla fall är i nivå med hegners egen lösning med fördelen att den skymmer mindre. EU håller säkert inte med 😉
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 840 inlägg
Känt mig duktig fram tills jag insåg att jag inte är det än, men man har inte förlorat innan man gett upp 😉
Hyvlat, sågat, fräst och provmonterat. Bara för att inse att jiggens 15 grader inte riktigt är det (stor glipa i ytterkant vid provmonteringen).
Tanken är att det ska bli ett stort runt fönster, enda som stoppade mig från att sätta kaffet i halsen var att jag inte hade något när jag hörde priset på ett. Bitarna räcker till två lager och det andra tänker jag lägga omlott så det blir ordentligt med limfog längs med fibrerna.
Måste damma av trigonometrikunskaperna och göra referensvinkel för inställningen av jiggens anhåll, men det blir en annan kväll!
Nu ska jag se om det finns något lim som biter tillräckligt sakta för att jag ska slippa den paniken i framtiden 😅
Hyvlat, sågat, fräst och provmonterat. Bara för att inse att jiggens 15 grader inte riktigt är det (stor glipa i ytterkant vid provmonteringen).
Tanken är att det ska bli ett stort runt fönster, enda som stoppade mig från att sätta kaffet i halsen var att jag inte hade något när jag hörde priset på ett. Bitarna räcker till två lager och det andra tänker jag lägga omlott så det blir ordentligt med limfog längs med fibrerna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Måste damma av trigonometrikunskaperna och göra referensvinkel för inställningen av jiggens anhåll, men det blir en annan kväll!
Nu ska jag se om det finns något lim som biter tillräckligt sakta för att jag ska slippa den paniken i framtiden 😅
Frun ville titta Robinsonfinal så jag smög ut i verkstaden istället. Ställt "nya" svarven på plats och justerat upp den så den står i lod, lä och vattring.
Passade på att provsvarva lite med avsåget från julgranen. Stor skillnad i svarvupplevelse mot min "gamla" Luna SP1000.
Logga in
Skapa konto
Passade på att provsvarva lite med avsåget från julgranen. Stor skillnad i svarvupplevelse mot min "gamla" Luna SP1000.
Logga in
Skapa konto
En sån hade vi i slöjden på skolan, svarvade en skål på den.
Liknande trådar
-
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
18v maskiner och verktyg, vad skall man köpa?
Verktyg/maskiner från Senderpick
Vad gäller vid skador när man hyr verktyg och maskiner?
Juridik -
Verktyg/maskiner vid bygge av hus i lättbetong
Stenhus