3 408 132 läst · 18 299 svar
3408k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Det börjar arta sig. Fortfarande en del kvar att göra, men nu är det värsta höghöjdsjobbet klart. Segt att få ihop rören, fick jobba med spännband för att få ihop dem. Trots glidmedel.
Sista biten med anslutning till tallriksputsen och bandsågen med nytillverkade blastgates kvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sista biten med anslutning till tallriksputsen och bandsågen med nytillverkade blastgates kvar.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 383 inlägg
Snyggt montage Vectrex!
V vectrex skrev:Det börjar arta sig. Fortfarande en del kvar att göra, men nu är det värsta höghöjdsjobbet klart. Segt att få ihop rören, fick jobba med spännband för att få ihop dem. Trots glidmedel.
[bild] [bild] [bild]
[bild]
Otroligt vackert montage! Påminner om Pompidou kulturhus i Paris som verkligen låg i framkant då det byggdes!
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Sådär, nu har jag fräst med den nya fräsen. Infogade några timglas för att stabilisera en spricka i en liten liten bordsskiva som jag håller på att göra.
Det gick rätt bra. Måste hitta lite fler fräsjobb! Det var ju roligt när man har en smidig fräs!
Tvättade av brädan med lite vatten, på sista bilden, för att få ett hum om hur stora kontrasterna kommer bli. Blir det som på bilden så blir jag riktigt nöjd. Skivan är alm och timglasen är ek.
Det gick rätt bra. Måste hitta lite fler fräsjobb! Det var ju roligt när man har en smidig fräs!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tvättade av brädan med lite vatten, på sista bilden, för att få ett hum om hur stora kontrasterna kommer bli. Blir det som på bilden så blir jag riktigt nöjd. Skivan är alm och timglasen är ek.
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 145 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 145 inlägg
Ser riktigt bra ut!V vectrex skrev:Det börjar arta sig. Fortfarande en del kvar att göra, men nu är det värsta höghöjdsjobbet klart. Segt att få ihop rören, fick jobba med spännband för att få ihop dem. Trots glidmedel.
[bild] [bild] [bild]
[bild]
Kvällens sysselsättning blev att tillverka en syftlinjal (winding sticks). Björk med inslag av vad jag tror är teak. För att vara första gången jag fällde in ett annat träslag tycker jag att det blev helt ok.
Förhoppningsvis blir det ett bra hjälpmedel för att rikta ämnen nu när jag har planerat att öva upp mig på att handhyvla.
Förhoppningsvis blir det ett bra hjälpmedel för att rikta ämnen nu när jag har planerat att öva upp mig på att handhyvla.
Logga in
Skapa konto
Eftersom jag har noll koll på alla nuffrer och beteckningar som stod på kartongen på LED armaturerna jag köpte i helgen så gjorde jag ett litet test första bilden är en vanlig lysrörsarmatur med 2 st. 36 W rör.
Andra bilden är således på en av LED armaturerna.
Nu ångrar jag att jag inte köpte fler.
Logga in
Skapa konto
Andra bilden är således på en av LED armaturerna.
Logga in
Skapa konto
Nu ångrar jag att jag inte köpte fler.
Varje gång Vectrex visar bilder så tänker jag "jäkl... vad rent och snyggt!" följt av
" men , var gör han av alla dublettverktyg ?"
På min vägg hänger ett oräkneligt antal skruvmejslar, tänger, knivar, stämjärn, vinklar osv osv.
Inklusive den där 13-nyckeln jag var tvungen slipa ner för att lossa den där vattenp..., den där skruvmejseln jag slipade till stämjärn för att hugga ur..., den där morakniven som bröts av då ...
har du en hemlig låda under golvet ?
men, som sagt, snygga jobb!
På min vägg hänger ett oräkneligt antal skruvmejslar, tänger, knivar, stämjärn, vinklar osv osv.
Inklusive den där 13-nyckeln jag var tvungen slipa ner för att lossa den där vattenp..., den där skruvmejseln jag slipade till stämjärn för att hugga ur..., den där morakniven som bröts av då ...
Förhållandevis stökigt på senaste bilderna jag la upp dock!H hyggabus skrev:Varje gång Vectrex visar bilder så tänker jag "jäkl... vad rent och snyggt!" följt av
Syns inte på bilderna ovan men jag har ett gäng lådor på hyllor med mer sällanverktyg. En låda med frästillbehär, en låda med tejprullar, en annan med penslar o rollers osv. osv.
Men allt är inte guld och gröna skogar, har 4 kassar med maskinskurv, träskruv, träplugg, muttrar i olika dimensioner och former. Svär varje gång jag ska leta upp en specifik mutter t.ex. Står på att-göra listan att fixa någon sorts ordnad förvaring till dessa.