3 340 767 läst · 16 508 svar
3341k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Som du säkert redan listat ut handlar det nog mer om att ha en känsla för vad man får betalt för att köra. Någon fick väl någon krona för att montera i motorn oxh den är ju ditmonterad. Det kanske är lite ett fall av att man får vad man betalar.T Toddbertuzzi skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Du har så rätt. Jag har haft förmånen att besöka ett antal fabriker i Shenzen och i Suzhou (främst elektronik) och vet att du kan få både skräp och excellent kvalitet. Du får verkligen det du betalar för. ”Mark up ten times” innebär att fabriken får 40 kr för maskinen....P pyro skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Dagens kuriosum: Min arbetsgivare under 90- och 00-talet ägde även företaget E.G.Eriksson som tillverkade denna armatur. Vi satt i samma lokaler på Vintervägen i Tyresö. Efter ett antal år avvecklades denna verksamhet och i princip hela lagret slängdes (E.G.E tillverkade bl.a. även elslutbleck, kommer jag ihåg). Jag har personligen deltagit i att (på order) slänga dussintals fabriksnya sådana här armaturer i sopcontainern...nanowire skrev:
Du har iaf min förlåtelse Tack för historien!M MatsTyresö skrev:Dagens kuriosum: Min arbetsgivare under 90- och 00-talet ägde även företaget E.G.Eriksson som tillverkade denna armatur. Vi satt i samma lokaler på Vintervägen i Tyresö. Efter ett antal år avvecklades denna verksamhet och i princip hela lagret slängdes (E.G.E tillverkade bl.a. även elslutbleck, kommer jag ihåg). Jag har personligen deltagit i att (på order) slänga dussintals fabriksnya sådana här armaturer i sopcontainern...
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg