T Toddbertuzzi skrev:
Det var labatt på Jula och beslöt att investera tungt i denna kakelkap. Tycker rejält synd om den kines som monterat ihop motorn med chassit. Hur är det möjligt att ha noll känsla för kvalitet? (Och som svar på frågan; Nej varken kartong eller annat emballage hade några synliga skador!).
Som du säkert redan listat ut handlar det nog mer om att ha en känsla för vad man får betalt för att köra. Någon fick väl någon krona för att montera i motorn oxh den är ju ditmonterad. Det kanske är lite ett fall av att man får vad man betalar.

P pyro skrev:
Som du säkert redan listat ut handlar det nog mer om att ha en känsla för vad man får betalt för att köra. Någon fick väl någon krona för att montera i motorn oxh den är ju ditmonterad. Det kanske är lite ett fall av att man får vad man betalar.
Du har så rätt. Jag har haft förmånen att besöka ett antal fabriker i Shenzen och i Suzhou (främst elektronik) och vet att du kan få både skräp och excellent kvalitet. Du får verkligen det du betalar för. ”Mark up ten times” innebär att fabriken får 40 kr för maskinen....

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Köpte en lur... men varför piper den i örat?
Alla signalkällor går bra men den piper en serie pip var 10:e sekund
Hörselskydd med mikrofon och blå detaljer som ligger på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktyg är väl tveksamt om det går under men några billiga LED armaturer att prova :)
Förpackningar av LED-armaturer med specifikationsetiketter som visar storlek, ljusflöde, livslängd och IP-klassificering.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
j.erkers
Jag har inte hunnit prova än och hinner nog inte på ett tag men priset var så bra att jag inte kunde låta bli.
LED-värmearmaturer på hylla i butik med prisskyltar som visar olika storlekar och priser.
Skapa konto

ceson ceson skrev:
Jag har inte hunnit prova än och hinner nog inte på ett tag men priset var så bra att jag inte kunde låta bli.
[bild]
Lite skumt att 30W var svagast. En 4000K borde ge mer lyse än så.

Slog till på en sådan här. Hade iofs varit kul med ProCore-batterier istället, men man kan ju inte få allt. Bosch elverktygslåda med borrskruvdragare, standardbatterier, laddare och manueller.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Blir intressant att testa vinkelanslaget till styrskenan! Dammsugarpåsar och PH2-bits går alltid åt, vad jag ska göra med en 1m stållinjal (DIN 866B) vet jag inte riktigt men den duger även som rätskiva :)
Vinkelanslag för styrskena, dammsugarpåsar, PH2-bits och 1m stållinjal DIN 866B på ett verkstadsgolv.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Helgens klipp jag räddade från att slängas i metallåtervinningen. Förstår inte hur folk tänker :thinking:
[bild]
Dagens kuriosum: Min arbetsgivare under 90- och 00-talet ägde även företaget E.G.Eriksson som tillverkade denna armatur. Vi satt i samma lokaler på Vintervägen i Tyresö. Efter ett antal år avvecklades denna verksamhet och i princip hela lagret slängdes (E.G.E tillverkade bl.a. även elslutbleck, kommer jag ihåg). Jag har personligen deltagit i att (på order) slänga dussintals fabriksnya sådana här armaturer i sopcontainern...

• Ledsen
  • Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
M MatsTyresö skrev:
Dagens kuriosum: Min arbetsgivare under 90- och 00-talet ägde även företaget E.G.Eriksson som tillverkade denna armatur. Vi satt i samma lokaler på Vintervägen i Tyresö. Efter ett antal år avvecklades denna verksamhet och i princip hela lagret slängdes (E.G.E tillverkade bl.a. även elslutbleck, kommer jag ihåg). Jag har personligen deltagit i att (på order) slänga dussintals fabriksnya sådana här armaturer i sopcontainern...
Du har iaf min förlåtelse :heart: Tack för historien!

• Gilla
Fnorberg
  • Laddar…
Köpte mig en liten Makita för frihandsfräsning m.m.

En ny Makita handöverfräs på ett träsnickeriprojekt med verktygslåda och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto

Precis provat den på bilden.

• Gilla
mkristensson och 5 till
  • Laddar…
A
S snuttekudden skrev:
Köpte mig en liten Makita för frihandsfräsning m.m.

[bild]

Precis provat den på bilden.
Mkt trevlig fräs. Jag köpte 5 st när verktygsvaruhuset sådle dom för 995:-:geek:

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Varför behöver man 5 likadana fräsar? :thinking:

• Gilla
1
  • Laddar…
A
Immobil Immobil skrev:
Varför behöver man 5 likadana fräsar? :thinking:
En med radie 2, en med 45 grader, två sitter i en hembyggd maskin där jag fräser halvmånar för hyllbärare.En ligger i skåpet bara för att den var billig(y)

• Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.