richardtenggren
Trött?

richardtenggren richardtenggren skrev:
Trött?
Inte direkt, tryckte bara på fel tråd. Tack!

richardtenggren
F Fluxor skrev:
Inte direkt, tryckte bara på fel tråd. Tack!
Lätt hänt! :)
(Det försvann en ;)-emoji i mitt förra inlägg, använde de inbyggda av gammal vana)

Fick hem mina arbetsskor från Ullared lantmän igår :)

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Nu kom nummer 3 och 4.:)

Två staplade Festool SYS3 ORG Systainer förvaringslådor med gröna handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
s97danl och 4 till
  • Laddar…
Blev lite småsaker från Axminster.
Verktyg från Axminster, inklusive fuktmätare, slipverktyg och ett paket från Lie-Nielsen Toolworks på ett träbord.
Skapa konto

Dock beställde jag också en fuktmätare
https://www.axminster.co.uk/brennenstuhl-md-damp-detector-950995
då jag varit av med min i mer än ett år. Det tog dock inte mer än 12h att hitta den efter beställningen.... Så om någon behöver en ny fuktmätare så är det bara att skicka ett PM innan jag returnerar den. Finns i västra Skåne.

//Ulf

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Nu kom nummer 3 och 4.:)

[bild]
Jag har ju bott i bilen och hoppas att jag kan byta ut till dessa!

En ny uppsättning hål — äntligen!

Jomen, så är det väl egentligen? Man vill ha hål i saker och då måste man köpa borr även om det är hålet man är ute efter.
Hursomhelst hade den lokala järnhandlaren (som jag försöker handla hos när det funkar för att göra vad jag kan för att de ska finnas kvar) kampanj på Dormer metallborr. Dels ett set med borr 1-10 mm med halvmillimeters steg, dels 1-13 med "halvsteg" såklart. Det första för 642 kr inkl moms och det andra för drygt tolvhundra; ville egentligen ha de sex extra hålen men besinnade mig och slog till på det mindre setet.

Ett uppsätt metallborr i storlekar 1-10 mm placerade i ett sorterat ställ med tydliga storleksmarkeringar.
Skapa konto

Visst är de fina!

Etikett på en Dormer A095 No201 borrset-förpackning med 19 delar i storlekarna 1.0—10.0 x 0.5 mm.
Skapa konto

Nu får de gamla AEG-borren bli fulborr.

Nästa borrinköp hoppas jag blir träborr från Famag som jag haft förmånen att använda — snuskigt bra! Men då måste jag först sälja en njure på Blocket...

Men just nu är jag en mycket nöjd hålägare! :)
//Ronnie

• Gilla
Toddbertuzzi och 11 till
  • Laddar…
Bra borr det där.

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Helgens klipp jag räddade från att slängas i metallåtervinningen. Förstår inte hur folk tänker :thinking:
[bild]
De där brukar väl dessutom gå över tusenlappen på tradera el liknande?

P Pysslarn skrev:
En ny uppsättning hål — äntligen!

Jomen, så är det väl egentligen? Man vill ha hål i saker och då måste man köpa borr även om det är hålet man är ute efter.
Visdomsord.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
ceson och 5 till
  • Laddar…
devizion devizion skrev:
Lite gott & blandat från kiwitools med mestadels Selder olja. Denna slank dock med: Speed square metrisk som är mycket mer fick-vänlig!
[länk]

En jämförelse mot "originalet" för de som är intresserade. Föredrar finishen på Swanson men den är lite för stor IMO.

[bild]

Rolig sida. Hittade mycket jag inte visste att jag behöver.

Jag har originalet från Swanson och jag älskar det. Speciellt som anhåll till cirkelsågen. Men som du säger är den många gånger för stor. Jag kommer garanterat att köpa den mindre också. Tack för tips!

Någon som har sett den i butik? Försökte hitta butiker via Hultafors hemsida, men ingen av de jag gick in på verkar ha den hemma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.