3 464 642 läst · 18 510 svar
3465k läst
18,5k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Jo, här ska ni se. Resten av bygget som påbörjades tidigare i veckan.
En liten träkloss med 40mm hål och snedborrat 12mm hål. En stump avloppsrör och en utsugskåpa från lillfräsen.
Det här blev riktigt bra! Ett frihängande utsug som följer med i maskinens rörelser.
Kanske ska korta röret lite, när man rattar med att byta borr o sådär snurras sugkonstruktionen bort och med det långa röret e lite otympligt då.
Möjligt det kommer en film senare
En liten träkloss med 40mm hål och snedborrat 12mm hål. En stump avloppsrör och en utsugskåpa från lillfräsen.
Det här blev riktigt bra! Ett frihängande utsug som följer med i maskinens rörelser.
Kanske ska korta röret lite, när man rattar med att byta borr o sådär snurras sugkonstruktionen bort och med det långa röret e lite otympligt då.
Möjligt det kommer en film senare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Riktigt snyggt!Ola C skrev:
Jag håller också på att bygga klart mitt spånsystem. Har väntat flera veckor på att min ex-svåger skall ”köpa ut” 160mm rörsvep från Dahls, men det händer inget så idag gav jag upp och gjorde egna fästen.
Logga in
Skapa konto
Ser verkligen bra ut! Men varför måste du gå genom din ex-svåger för att handla? Dahls säljer även till privatpersoner.V vectrex skrev:
Dag
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
På min lokala Dahl-butik behövs i alla fall konto, men man kan ju som alltid betala med kort bara det finns ett konto. Men beror nog på vem som står i kassan, någon gång har det stått Privatkund som konto istället för det jag angivet
Ja, kanske. Nu tror jag dock jag redan löst problemet, men det tog ett par timmar att göra dessa.stigen skrev:
160mm svepen är beställningsvara, men det hade ju varit värt att prova som privatperson. Trodde dock det var helkört.