3 563 433 läst · 18 737 svar
3563k läst
18,7k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Kapat OSB med min GST85PE. Inte mycket men bättre än inget alls.
Avlägsnat isklump under värmepumpen med min SDS-max bilmaskin. Gick fort och effektivt. Ställde dit en 90-liters murbruksbalja som jag bör kunna dra ut och ersätta med ett nytt när det börjar fyllas på med is eller vatten. Vi får se hur ofta det behövs.
Byggt trätulpaner verkar det som. Eller ben som både är avsmalnande och en aning utåtvinklade. Precis på gränsen för min skalle. Först torrsågade jag dem i huvudet tills jag blev lite yr. Klart lättare på sågen tack och lov.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första gången jag gjorde något liknande höll jag på att ställa om sågen för höger-, vänster-, inner-, och ytterben. När jag var klar kom jag på att alla ben är likadana. Jag kände mig rätt dum, även om allt blev rätt med benen.Hep skrev:
Snyggt!Hep skrev:
Även här har det tillverkas ben, men efter att ha sett dina vet jag inte om jag vågar dela med mig av mina. Men "here we go":

Logga in
Skapa konto
Tillverkade från två vedklabbar från vedbon. Den enan har legat i verkstaden en tid och jag var övertygad om att det var ask, så jag körde på. Men fel hade jag, när sambon påpekade att det var viss färg och viktskillnad inser jag att det var en björk bit, så nu har jag två ben i ask och två i björk. Blir till att tillverka två till imorgon.

Logga in
Skapa konto
Då jag inte äger en svarv så tillverkades den runda delen med hjälp av överhandsfräs och en jigg.
Spännande!mattiasp skrev:
Installerade vår luft-luft i höstas och tänkte mig att det kommer bli ett isberg under, men har inte sett minsta antydan till det hittills.
Vi kan väl kalla det ambitiöst, så låter det bara lite dumt. Ungefär lika tillkrånglat som jag hade det i huvudet när jag torrsågade. När ”Ola-jiggen” kom fram löste sig allt. Som det brukar göra.mattiasp skrev:

Logga in
Skapa konto
Insåg igår att jag inte börjat med mina plintar ännu till det nya garaget och nu har jag redan fått mina fönster levererade...
Har varit en produktiv dag och nu är formarna och armeringen på plats så gjutningen kan påbörjas.

Logga in
Skapa konto
Har varit en produktiv dag och nu är formarna och armeringen på plats så gjutningen kan påbörjas.

Logga in
Skapa konto
Satt lecablock i våg för kommande förrådsflytt.
Gjutit en bas till kaminen i växthuset. Använde gammal halvbrunnnen grovbetong jag hittade i ett förråd, kan kanske, kanske bli bra 🤔
Det ser inte bra ut...

Logga in
Skapa konto
Gjutit en bas till kaminen i växthuset. Använde gammal halvbrunnnen grovbetong jag hittade i ett förråd, kan kanske, kanske bli bra 🤔

Logga in
Skapa konto
Det ser inte bra ut...
Tack för den! nu ska jag leta upp ett filter och bygga om minF FRS05 skrev:
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Hur fixar man sönderfryst ejektor i högtryckstvätt?
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktyg, Maskiner & Fordon