3 402 694 läst · 18 288 svar
3403k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Grymt jobb!Noramasen skrev:Här kommer återstoden av bilderna
[bild]
Ena luckan öppen.
[bild]
Och så andra öppen, och här ser man definitivt effekten av tyngden som luckorna har och i kombination av att för man hårdlöder så får också materialet i det som värms upp en egenskap att förändras i storlek. I detta fall dessvärre att hålen i gångjärnen blir stora nog att det blir glappt emot den rostfria stången, vilket medför att de "faller".
[bild]
Och på utsidan av köket så ter det sig på detta vis. Och här syns den inte alltför utsmyckande extralisten som blev tvungen ändå att finnas till. Egentligen ska man aldrig lufta sina tillkortakommanden men här kan jag ändå kosta på mig det.
Ett i sammantaget utvecklande projekt som visar att ibland måste man improvisera utifrån förutsättningar och kompromisser.
Kul att se processen och inte "bara" slutresultatet, som var riktigt snyggt!
Hur funkar det med 130bar? Kan du ta en bild? Är det armerad slang? Vart har du köpt den? Får så många frågor, vill göra liknande självpjgb skrev:
Hade du några skumma plastbitar i slangarna? Tittade på att göra samma sist jag öppnade tvätten men hade inte tid att byta de hårda slangarna men såg att det satt något tillverkat i båda två nära pumpen.pjgb skrev:
Tackar👍T Testarn skrev:
Jag tycker själv att det är berikande att se arbetet bakom färdig produkt. Mycket man missar i detaljer och det är ofta det som kanske tar den längsta tiden man missar, om man enbart ser resultatet.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 895 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 895 inlägg
Från
Via
Till där jag står idag
ska låna kompisens tjälkrok då det är några grova rötter kvar som dessutom sitter i smacklera jag lyckats komma ner till som jag inte verkar fixa med kabelskopan (säkert mer avsaknad av teknik än problem med utrustningen - men tar tid att skaffa kunskap så jag försöker kompensera med andra verktyg…)
/U
Via
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till där jag står idag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ska låna kompisens tjälkrok då det är några grova rötter kvar som dessutom sitter i smacklera jag lyckats komma ner till som jag inte verkar fixa med kabelskopan (säkert mer avsaknad av teknik än problem med utrustningen - men tar tid att skaffa kunskap så jag försöker kompensera med andra verktyg…)
/U
Provat Julas billigaste svets för 2000 spänn.
Lappat ihop avgassystem på Subarun.
Jag har aldrig svetsat tidigare men jag tror att det gick bra, lite svårt att se ovanpå.
🤠
Lappat ihop avgassystem på Subarun.
Jag har aldrig svetsat tidigare men jag tror att det gick bra, lite svårt att se ovanpå.
🤠
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
@Dan_Johansson det är bara att du hör av dig om du kör fast med bilbygget.
Hur kan något som på youtube ser så lätt ut vara så svårt?! 😅
Logga in
Skapa konto
Hur kan något som på youtube ser så lätt ut vara så svårt?! 😅
Allvetare
· Västra götaland
· 9 151 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 407 inlägg
Stor milstolpe i mitt kipphyvel-projekt som just fyllt 1år i min ägo, många ointressanta småsaker är gjorda sen sista inlägget men idag har jag bara kopplat in frekvensaren och lät den kasta spånor över halva garaget. Går så väldigt tyst, jämt och fint med den extra vikten under sig och tillsammans med injusteringen av alla gejder (efter min bästa förmåga) så syns det i resultatet också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Så cool liten maskin! Imponerande restaurering du gjort.