3 440 629 läst · 18 416 svar
3441k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
4k i 3d eller 2d?Dan_Johansson skrev:Böt kylare på den gamla datorn.. Corsair H80i från 2011 har funkat otroligt bra... bara lite ärg på på kopparplattan ..
Otroligt att kylpastan fortfarande var kladdig... Arctic ftw.
Men numera gör ju en billig luftkylare samma jobb...
Ingen som sitter på ett suuuuperbilligt grafikkort som klarar 4k över HDMI?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 307 inlägg
Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.
Linojla - bu eller bä?
Linojla - bu eller bä?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hej, missade att säga tack för svar - får försöka komma ihåg att kasta ett öga om jag har vägarna förbi.A atomlab skrev:Jo det kan man lungt säga. Det mesta är renoverat lite hur man vill med varierande kvalitet och då ändrat karaktär på området. Jag själv skulle inte vara bekväm att bo så nära inpå varandra men tur vi alla är olika. När det var nybyggt och enhetligt var det nog kanon fint. Krusboda heter området i Tyresö utanför Sthlm
BäHep skrev:Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.
Linojla - bu eller bä?
[bild]
Logga in
Skapa konto
Har äntligen gjort klart det sista i garaget för den här gången! En simpel verktygstavla bestående av en spånskiva, en bräda, 2 st 45x45 reglar och några magnetlister från Ikea!
Logga in
Skapa konto
Innanbild!
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 904 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 904 inlägg
Jag har önskat mig en router i båten ett tag men aldrig kommit till skott. Någon sa att en gammal stationär 4g router kanske inte drar 2 Ah som det står på transformatorn.
Mätte upp den på ca 0,6-0,8 med multimeter på 2,4 GHz-bandet. Första gången jag mätt förbrukning, och nu sitter den i båten på en 5 A säkring.
Mätte upp den på ca 0,6-0,8 med multimeter på 2,4 GHz-bandet. Första gången jag mätt förbrukning, och nu sitter den i båten på en 5 A säkring.
Verktygstokig
· Halland
· 7 604 inlägg
Jag linoljade mitt uteträbord, visserligen ek och inte furu men tycker det funkar bra så det inte slurpar i sig allt spill som det gjorde innan..Hep skrev:Sådärja. Nu är bordet klart. Det är isärtagbart och kommer bo inomhus på vintern. Nederst på benen sitter offerklossar av ek, så det borde klara sig rätt bra tycker jag. Men frågan är om jag borde olja in det för att slippa de allra tydligaste fläckarna från spilld mat. Jag tänker att om jag mättar skivan med linolja så borde spill fastna lite mindre. Med tiden kommer se slitet ut såklart, och det är helt ok, men om jag slipper de värdta såsfläckarna medan bordet i övrigt ser nytt ut vore det skönt.
Linojla - bu eller bä?
[bild]
Biltemas skum på literflaska?ullberg skrev:
Själv har jag bytt ventiler på båda bakhjulen på svärmors Stiga åkklippare, Åh guu va dom satt, och inga tvingar hittade jag. Men trägen vinner som man brukar säga.
Logga in
Skapa konto
Misstänkt dålig ventil höger fram också, men det får visa sig.