3 442 297 läst · 18 419 svar
3442k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 524 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 524 inlägg
Har äntligen haft tiden och orken att lägga lite energi på incan och fixat dom felen som gjorde den tråkig att använda. Den är inte i toppskick ännu men fullt funktionsduglig och den förtjänade ett funktionsdugligt stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Frågan är mer ”vad har maskiner gjort helt själva” som lett till att jag behövt göra något med dem. Gräsapan var spårlöst försvunnen i morse, tills en sonen undrade vadd det var som blänkte under studsmattan.
Senare i dag kan jag nog skriva här att jag fixat bättre skydd runt studsmattans grop.
Logga in
Skapa konto
Senare i dag kan jag nog skriva här att jag fixat bättre skydd runt studsmattans grop.
Inte idag, men igår.
Svärfar fixade lite lagerhyllor, så äntligen ordning i "Verkstan", så då fick även verktygstavlan komma upp, om än inte helt komplett ännu.
/Jocce
Svärfar fixade lite lagerhyllor, så äntligen ordning i "Verkstan", så då fick även verktygstavlan komma upp, om än inte helt komplett ännu.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/Jocce
Allvetare
· Västra götaland
· 9 320 inlägg
Böt kylare på den gamla datorn.. Corsair H80i från 2011 har funkat otroligt bra... bara lite ärg på på kopparplattan ..
Otroligt att kylpastan fortfarande var kladdig... Arctic ftw.
Men numera gör ju en billig luftkylare samma jobb...
Ingen som sitter på ett suuuuperbilligt grafikkort som klarar 4k över HDMI?
Otroligt att kylpastan fortfarande var kladdig... Arctic ftw.
Men numera gör ju en billig luftkylare samma jobb...
Ingen som sitter på ett suuuuperbilligt grafikkort som klarar 4k över HDMI?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 840 inlägg
@Dan_Johansson Oj... "flytande metall" kylpastan tvingande mig till att slå med ett stämjärn för att dela på kylare och processor efter 2 år :O
(bägge delarna överlevde!)
(bägge delarna överlevde!)
Haft utelek. Fortfarande kåda och spån över allt.
Men nu är det på det igen. 92 stock kvar att såga i år.
Men nu är det på det igen. 92 stock kvar att såga i år.
Använder skiftnyckel två gånger per år. När jag kopplar igång sommarvatten samt när jag kopplar bort sommarvatten... Idag var det inkoppling, luftning och dylikt.
Himla massa is i ledningen, tog ett par timmar innan jag fick vattnet att passera. Jag som alltid tömmer på hösten hade lika fullt kvar nån meter vatten i ledningen.
Logga in
Skapa konto
Himla massa is i ledningen, tog ett par timmar innan jag fick vattnet att passera. Jag som alltid tömmer på hösten hade lika fullt kvar nån meter vatten i ledningen.