Bytt kondensor, vakuumsugit och fyllt på. Tätt, kanske? Vi får se. Trångt så in i bänken, men inte lika farligt som att byta oljetrycksgivaren på B284R.

• Bil framför verktyg på marken, biltillbehör, reparation eller underhåll pågår utomhus, dagtid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Besiktningsdäcken åker på :seenoevil:

AJFCJaXFDwWtNpwor4P-nGKPcdwT7KF80dui3qjsmwPN0cps6CtObHR-0lCc0RYVFRZFhXKvAAIsaV0aF2GvVvxU_OZr66_Gj0Xv5kTZwj6NW4YaKCYzJdnf5ujtCx7urPbUOIIDxyFps9LsG9Z0n6em3vucwvHEzW3iq-GfDCNScnmYWFt-shf-wdIC3cWLF4tewRTqb1wdJmd6YteL7YxBWc1XJVjIEEfbjrmnhIwMxs0-efilL5WIrvZr1V0RmWZbR--os-u62s5-APXbR8SJ14WcrSnXGgSdVj0E39XbjFfHh5NnHwF8b_mx4CtFOBaViBCbRLVrR2SqQN_srjGwIcBo2W3CHGPprJehmH00MDHlHrgBNDIvGD67tZK_4380heAZKkotEGWpumHvm9wt6PxMjGtqOsSGUjQe4NRfZPIj_EMD4CgVt_HAqy9yMoQRYyVNR3VqueT8OHsvsGKMJe8GNeZkSLx1mwhYesNzJOqlpERaLIvJFmskamN_UmpGG82Ip55BVCHCjp9sHiHpljnApYyJiPbjV-h_KWoO6DPzx6bLcI2zXckgsLB93lcob7TdJzTgbEli1VZigt8utY1V3noAXyoKVSzH_vehoVBTp1QNsQs15brKzdb4DB8_dDwW2TKZzBVch9spAp1Yan3W8F7QHyz2W7YrPQqxnnUq-u-kOECyHNMQnN-nELwKizNM5FdHd7bmVL-zhydU0R_m-pw1SB0oxakXOzZ57cRezAS0VPHuFf27VZ7uoMmd4BKjKgTh34QBID7RAGXE1nFjd7jKv41_QV1hjqPSCPz2HtoZh-EaDoNCBGsUFeeF6iB8OmEritg3s5fW4KILSEjlj5YQB4sGWNjrqa5TA1qSvvQebvDadibJNwy3tbZDBfXvtWi2BADwKG7jL2KmwHQN7mWSKfHnRNLDmTItxBvxr3Rx2eInmZrVt7jZWqQ1TrX51uZdh1LtKlHjhqJ5bLg-7xFNKvj40Ys=w1250-h938-s-no

Rickard.
Har äntligen haft tiden och orken att lägga lite energi på incan och fixat dom felen som gjorde den tråkig att använda. Den är inte i toppskick ännu men fullt funktionsduglig och den förtjänade ett funktionsdugligt stativ.

En vertikalbandsåg för träbearbetning, märkt INCA, monterad på en träställning.
Skapa konto

En verkstadsbild med bandsåg, belysning, verktyg och träbearbetningsmaterial på en arbetsbänk och golvet.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Rickard.
Tokslut Tokslut skrev:
Besiktningsdäcken åker på :seenoevil:

[bild]
Glöm inte att plocka bort kulan ;)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Glöm inte att plocka bort kulan ;)
Nej då, backspeglar och triangel ska dit också. Samt "kolla" så spärren fungerar :giggle:

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Frågan är mer ”vad har maskiner gjort helt själva” som lett till att jag behövt göra något med dem. Gräsapan var spårlöst försvunnen i morse, tills en sonen undrade vadd det var som blänkte under studsmattan.
Robotgräsklippare fastnat under solpanel, grävt grop i gräsmattan, löv och jord syns.
Skapa konto

Senare i dag kan jag nog skriva här att jag fixat bättre skydd runt studsmattans grop.

• Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Inte idag, men igår.

Svärfar fixade lite lagerhyllor, så äntligen ordning i "Verkstan", så då fick även verktygstavlan komma upp, om än inte helt komplett ännu.

Verkstadsvägg med verktygstavla, organiserade verktyg, skruvmejslar, tänger, borr, nycklar, måttband och arbetsbänk.
Skapa konto
Välorganiserad verkstad med verktygstavla, hyllor, och förvaringslådor. Arbetsbänk. Rörmokarutrustning. Oorganiserade lådor på golvet.
Skapa konto

/Jocce

• Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Inte idag, men igår.

Svärfar fixade lite lagerhyllor, så äntligen ordning i "Verkstan", så då fick även verktygstavlan komma upp, om än inte helt komplett ännu.

[bild] [bild]

/Jocce
Var är hållaren för nöd-ölen?

• Haha
  • Gilla
Jocce81 och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Finns inga dedikerade hållare för ”nöd-öl”
Finns bara obligatoriska hållare för ”ÖL”;)

• Gilla
  • Älska
Jocce81 och 3 till
  • Laddar…
Provat på intarsia. Jag börjar enkelt med bara raka linjer. Det ska bli ett lock till en låda för mediciner och plåster. Därav det röda (ok lila då) korset.
Träplatta med inlagt mörkt kors omgivet av mörkare träram, hantverk, på ett arbetsbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Nickelodeon och 23 till
  • Laddar…
Böt kylare på den gamla datorn.. Corsair H80i från 2011 har funkat otroligt bra... bara lite ärg på på kopparplattan ..
Otroligt att kylpastan fortfarande var kladdig... Arctic ftw.

Men numera gör ju en billig luftkylare samma jobb...

Ingen som sitter på ett suuuuperbilligt grafikkort som klarar 4k över HDMI?

• Kylplatta med termisk pasta, fingerspets, skruvar, hållfästen, elektronik bakgrund.
    Skapa konto
  • En hand håller en skruvmejsel nära ett öppet datorchassi med moderkort och kylflänsar.
    Skapa konto
  • Gilla
TriNitro och 8 till
  • Laddar…
@Dan_Johansson Oj... "flytande metall" kylpastan tvingande mig till att slå med ett stämjärn för att dela på kylare och processor efter 2 år :O
(bägge delarna överlevde!)

kashieda kashieda skrev:
Kika noga så ser du att det står ett måttband/talmeter på Öl-hållaren..

(Och jag dricker inte öl men behöver fixa en bra hållare till vin- eller bubbelflaska mao )

/Jocce

• Gilla
Jormen och 1 till
  • Laddar…
Haft utelek. Fortfarande kåda och spån över allt.
Men nu är det på det igen. 92 stock kvar att såga i år.

• Arbetare kapar timmer med motorsåg vid solnedgång, timmerhög och skogsmaskin i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Arbetsplats utomhus med timmer och virke, arbetare i väst, röd byggnad, sjö och snöklädda berg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Byggarbetsplats vid solnedgång, timmerhögar, byggmaterial, en arbetare, maskiner och vacker utsikt över landskapet.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
ptlf och 36 till
  • Laddar…
Cheesen
Använder skiftnyckel två gånger per år. När jag kopplar igång sommarvatten samt när jag kopplar bort sommarvatten... Idag var det inkoppling, luftning och dylikt.
Rostig spisverktyg ligger på en gammal uteplats med bänk, omgiven av torkat gräs.
Skapa konto

Himla massa is i ledningen, tog ett par timmar innan jag fick vattnet att passera. Jag som alltid tömmer på hösten hade lika fullt kvar nån meter vatten i ledningen.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.