1 140 433 läst · 14 717 svar
1140k läst
14,7k svar
Vad blir det för mat?
Gör oftast lösa burgare men ibland smash, tycker båda har sina tjusningar.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 763 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 763 inlägg
Det är fortfarande lagligt att sälja fransk importerad. Gjorts försök med frigående fåglar som ska uppmuntras äta mycket själva men den levern blir inte lika bra tyvärr.P pmd skrev:
Foie gras är ju syndigt gott - ända tills någon påtalar omständigheterna. Ett bra alternativ är rilette, typ riven anka eller gås i fett. Minst lika gottP pmd skrev:
(Sen vet man ju inte hur de har växt upp men förhoppningsvis inte trattmatade)
Renoverare
· Stockholm
· 18 763 inlägg
rilette är riktigt gott, men långt från samma sak. Svårt tex göra ett kryddsmör för kött på riven ankaA annsofian skrev:
Sedan tycker jag nog Foi gras slår rilette om jag måste välja.
Men såklart det är ett moraliskt dillemma. Men folk röstar ju på sossarna som vill förtrycka höginkomsttagare och det gör ju folk utan att tänka två gånger. Dubbeltmoral
Maken hade planerat att göra frukost till mig.. men hann inte riktigt med
För det fösta vaknar jag några timmar innan honom.. nummer två var att han också skulle hinna lämna in bilen på verkstan.. SÅ när han kom tillbaka var hans frukost klar 
Detta är dock min lyxiga.. kokt ägg, yoghurt/fil med frukt, rostmacka med hallonmarmelad och ost och ett glas kall chokladmjölk!

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är dock min lyxiga.. kokt ägg, yoghurt/fil med frukt, rostmacka med hallonmarmelad och ost och ett glas kall chokladmjölk!