Snigla Snigla skrev:
[bild]
Gårdagens grillning.. kycklinglår.. mums.. pommes, grillad majs och ugnsstekta champinjoner med vitlökssmör i…

Plus sallad.. åska och vindpustar som fick grejerna o flyga 😳😜
Sallad, åska och vindpustar låter som en svensk altanmiddag, deluxe.

• Älska
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Grillad med bröd, stark Slotts och:
[bild]
😋

Förväntade mig dock mer syra.
Nu får du ge mig tummen ner, men köpte Kimchi på burkkonserv för ett tag sen (har inte kvar så vet inte märket) och det var väldigt gott som alternativ till Sauerkraut. Liknande känsla men betydligt mer bett i, nästan kanske för mycket...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om du är Stocholm måste du gå till Gunters. Ta en Turinger med deras egna sås och surkål
Gunters var faktiskt planerat förra sommaren ihop med nåt annat men hanns tyvärr inte med, får se i sommar. 🙂
Turinger och Currywursten är de jag haft span på, köper bratwurst från Lidl ibland.

Köpte även en Currywurst på Alivefestivalen dock inte lika bra som jag minns dom från barndomen och resorna till släkten i Tyskland.
På en papptallrik, skivad bratwurst, currysås (curryketchup?) och en skiva vitt bröd. 😋

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
S Surly skrev:
Torsk och bacon är ju en ypperlig och ganska vanlig kombo! Och när köttbitarna råkar bli lite för små här hemma brukar vi komplettera med matjessill som alltid finns i kylen. (Eller om det blivit räkor över tar vi hellre det men det är inte så ofta, det är väl det som kallas surf n turf)
Torsk med knaperstekt bacon och rödvinssås har jag lagat massor med gånger 😋

• Gilla
  • Älska
Oskick och 2 till
  • Laddar…
C
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Surf and turf😀
Åsa Lund Åsa Lund skrev:

Maria T Maria T skrev:
Nu blev jag påmind om det, nån fiskrätt (av torsk låter jag vara osagt) som mamma lagade och där ingick det bacon. Eller möjligen stekt sidfläsk.
Jag tyckte inte det var särskilt gott men åt eftersom det var man skulle göra, äta det som serverades.
Tyckte heller inte om äppelmos till fläskkött, katrinplommonspäckad fläskkarré, korintsås till Sillbullar (hu), leverstuvning eller lutfisk. Svampsås till fisk går också bort.
Det är allt tur att vi har olika smaker och ingen behöver tvinga sig att äta något som den inte gillar, inte som vuxen i alla fall.

Vet inte om du menar att du äter matjessillen till köttet (framgår inte riktigt) men när vi har olika rester kvar så kör vi lite som smörgåsbord på Finlandsbåten - först en bit sill/matjes, sen en kycklingbit med sallad och sist nåt överblivet grillat kött med tsatsiki och mer sallad.
Håller med om det du räknar upp, frukt hör inte ihop med mat helt enkelt. Svampsås till fisk har jag aldrig provat men det låter inte gott.

Angående sill till köttet så äts det samtidigt, tänk kött och potatis (men sill då istället för potatis)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
S Surly skrev:
Håller med om det du räknar upp, frukt hör inte ihop med mat helt enkelt. Svampsås till fisk har jag aldrig provat men det låter inte gott.

Angående sill till köttet så äts det samtidigt, tänk kött och potatis (men sill då istället för potatis)
Ah fattar men vet inte om det skulle funka för mig, men om det är gott för dig (och ev familj) så är det bra på alla sätt! Vi har oftast sill av något slag i kylen så ska försöka påminna mig själv om att testa.

Storsockret
Kört Umeå -> Uppsala -> Karlstad idag så när jag hittade en julmust i föräldrarnas matkällare tog jag mig friheter direkt

Bulle med ost på tallrik, julmust på burk, bakgrunden visar en hund och ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
  • Wow
BengtH och 9 till
  • Laddar…
Kolgrillade burgare till ungarna, svamppasta till mig och spagetti med clams ("Robinson snäckor") till frugan. Ölen avhandlad i drickatråden, grymt god är den! Måltid på träbord: burgare, pommes, pasta, öl, vattenglas, använd servett. Casual, avslappnad atmosfär.
Skapa konto
Spaghetti med skaldjur, riven ost, bladpersilja på träunderlägg, pommes och ketchup i bakgrunden, person håller mobiltelefon.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Räkmacka och kaffe utan sol på altanen 🥴

• Fika utomhus med räkmacka och kaffe, träterrass, blommor i bakgrunden, reflekterande bordsover yta.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 9 till
  • Laddar…
Schnitzel till lunch
En tallrik med panerad schnitzel, grillad majs, grönsaker, citronskiva, persilja och vitlöksås på träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
Kramla
Makrill till lunch 😋
Tallrik med laxfilé, gurka, morötter, gräddfil, bestick på randig duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Smash! Cheeseburgare på tallrik med pommes frites, tomat, sallad, dricka i bakgrunden.
Skapa konto
Burgare 😁

• Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Friterad bröd med löjrom på Ingrossos nya ställe på Rörstrandsgatan

Tre aptitretare på en bricka med glas vitt vin i bakgrunden, på ett bord utomhus.
Skapa konto

• Älska
  • Wow
Snigla och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Friterad bröd med löjrom på Ingrossos nya ställe på Rörstrandsgatan

[bild]
Det var gott om bröd och väldigt ont om löjrom där. Jag hade känt mig lurad.

• Gilla
  • Haha
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.