1 028 296 läst · 13 887 svar
1028k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Torsk och bacon är ju en ypperlig och ganska vanlig kombo! Och när köttbitarna råkar bli lite för små här hemma brukar vi komplettera med matjessill som alltid finns i kylen. (Eller om det blivit räkor över tar vi hellre det men det är inte så ofta, det är väl det som kallas surf n turf)Åsa Lund skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 451 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 451 inlägg
Nu blev jag påmind om det, nån fiskrätt (av torsk låter jag vara osagt) som mamma lagade och där ingick det bacon. Eller möjligen stekt sidfläsk.S Surly skrev:
Jag tyckte inte det var särskilt gott men åt eftersom det var man skulle göra, äta det som serverades.
Tyckte heller inte om äppelmos till fläskkött, katrinplommonspäckad fläskkarré, korintsås till Sillbullar (hu), leverstuvning eller lutfisk. Svampsås till fisk går också bort.
Det är allt tur att vi har olika smaker och ingen behöver tvinga sig att äta något som den inte gillar, inte som vuxen i alla fall.
Vet inte om du menar att du äter matjessillen till köttet (framgår inte riktigt) men när vi har olika rester kvar så kör vi lite som smörgåsbord på Finlandsbåten - först en bit sill/matjes, sen en kycklingbit med sallad och sist nåt överblivet grillat kött med tsatsiki och mer sallad.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 451 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 451 inlägg