Maria T
Tokslut Tokslut skrev:
Tack! Den var godare än den var fin 😘 Men kommer hålla mig till Väddös vanliga cheddar. Pepper Jacken har väl trevligt kryddig men saknar cheddarsmaken som den vanliga ger eller nått 🤷‍♂️
Även Väddö Cheddar är 👊
fast jag gillar Pepper Jack också.

Maria T Maria T skrev:
Var de inte "flundror" ?
Får väll göra flundror nästa gång😁

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
delade en 454g korv på hälften, så inte jäätte mycket kött ;)

[bild]
Man får ju ta det lite nätt framåt aftonen.

• Haha
  • Wow
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Även Väddö Cheddar är 👊
fast jag gillar Pepper Jack också.
Det är ju tydligen cheddar det med, sitter kanske i huvudet då bara 😄

Förpackning av ekologisk Burgar Cheddar Pepper Jack ost från Väddö Gårdsmejeri, Sverige, handgjord och väger 100 gram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Maria T
O Oaken skrev:
Får väll göra flundror nästa gång😁
Älskar fisk men ogillar att bena, även kyckling och revbensspjäll (nåt barndomstrauma) bara därav min kommentar. Stekt inlagd strömming är väldans gott.

• Gilla
Oaken
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Älskar fisk men ogillar att bena, även kyckling och revbensspjäll (nåt barndomstrauma) bara därav min kommentar. Stekt inlagd strömming är väldans gott.
Byxade några abborrar också men dom ligger i frysen.

Har 1.2 kg färsk lax i kylen samt 1.9 kg dito oxfile . Bägge är i sina vaccumförpackningar men måste snart tas ut och styckas i lämpliga bitar för frysen. Det blir ju alltid stumpar över: Oxfilepytt där man slänger i en lagom mängd tärnad lax ett par minuter före servering kanske.

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Åsa Lund
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Har 1.2 kg färsk lax i kylen samt 1.9 kg dito oxfile . Bägge är i sina vaccumförpackningar men måste snart tas ut och styckas i lämpliga bitar för frysen. Det blir ju alltid stumpar över: Oxfilepytt där man slänger i en lagom mängd tärnad lax ett par minuter före servering kanske.
Nån som testat att blanda kött och fisk? I mina ögon är det att förstöra både oxfile och lax på en gång

• Gilla
Skoog77 och 1 till
  • Laddar…
Huvudbrytaren Huvudbrytaren skrev:
Varför inte göra en pastaförrätt med laxen? Fräs bitar, i med färsk basilika, grädde och lite vitt vin eller torr cider... Mmmm!

• Gilla
  • Älska
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Maria T
raveper raveper skrev:
Något som verkar förfölja mig. Hittade en skiva med uggla. Aldrig sett innan.
Bra platta, faan va de körde Baby Boom på buggkursen man gick då

Åsa Lund
Maria T Maria T skrev:
[länk]
Låter inget vidare gott 🙈

• Gilla
  • Haha
AFH och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Låter inget vidare gott 🙈
Instämmer, men jag kan inte uttala mig då jag inte smakat. En vanligt förekommande rätt i min vän Pirjos hem när hon växte upp.

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Nån som testat att blanda kött och fisk? I mina ögon är det att förstöra både oxfile och lax på en gång
En Klassiker när havsdjur och köttdjur blandas 😉
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Surf_and_turf

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Roga1337 Roga1337 skrev:
En Klassiker när havsdjur och köttdjur blandas 😉
[länk]
Det är i alla fall gott!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.