1 028 863 läst · 13 891 svar
1029k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Svärföräldrarna har ställe på Tjörn med ett härligt välfyllt trädgårdsland, gjorde en improviserad sallad till det grillade med squash grönkål gul o rödlök rödavinbär ärtskidor och lite rabarber blandat med olivolja en skvätt äppeljuice och flädersaft salt och svartpeppar.
Mums 😋😍
//Kramla
Edit: stavfel
Mums 😋😍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
//Kramla
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 456 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 456 inlägg
Det fanns för sisådär 15 år sen ett vackert beläget café som serverade just päronpaj med mandelmassa, jag kan fortfarande drömma om hur gott det var men har inte försökt efterlikna. Kanske dags? (Annars gör jag päronkaka efter samma recept som favoritäppelkakan men byter ut kanelen mot ingefära, också mkt gott!)Snigla skrev:
Här var receptet vi hittade: https://reginesblogg.nu/2017/10/himmelsk-paronpaj-med-mandel-och-vanilj/Maria T skrev:Det fanns för sisådär 15 år sen ett vackert beläget café som serverade just päronpaj med mandelmassa, jag kan fortfarande drömma om hur gott det var men har inte försökt efterlikna. Kanske dags? (Annars gör jag päronkaka efter samma recept som favoritäppelkakan men byter ut kanelen mot ingefära, också mkt gott!)
👍
Logga in
Skapa konto
En köttbit o en enkel sallad för att fira att man äntligen är hemma igen efter tre veckors kuskande på vägarna för att träffa släkten i Umeå respektive Malmö med en liten avstickare t Berlin.
Tänker inte köra en meter närmaste dagarna… 😄
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Inte varje dag man ser en kopia av sin penis på bildKramla skrev:Svärföräldrarna har ställe på Tjörn med ett härligt välfyllt trädgårdsland, gjorde en improviserad sallad till det grillade med squash grönkål gul o rödlök rödavinbär ärtskidor och lite rabarber blandat med olivolja en skvätt äppeljuice och flädersaft salt och svartpeppar.
Mums 😋😍
[bild]
[bild]
[bild]
//Kramla
Renoverare
· Stockholm
· 18 412 inlägg
Medans jag kommer ihåg, har någon här testat Taco Smash Big Mac?
https://www.niiinis.se/2023/07/08/big-mac-tacos-smash-burger-taco/
Ska tydligen vara väldigt gott, och enkelt.
Finns säkert lite olika varianter på "Big Mac" såsen. Många varianter på TikTok.
Ost, gurka, sallad och lök har många på.
Ser gott ut. 😋🍔
https://www.niiinis.se/2023/07/08/big-mac-tacos-smash-burger-taco/
Logga in
Skapa konto
Ska tydligen vara väldigt gott, och enkelt.
Finns säkert lite olika varianter på "Big Mac" såsen. Många varianter på TikTok.
Ost, gurka, sallad och lök har många på.
Ser gott ut. 😋🍔
Jag provade ått liknande fast med nått tunnt asienbröd, vart väl ok.
Hörevsblandning från Scan och såsen va nog schysst käks heta kebabsås. Så en röra.
Pressade köttet på brödet och stekte sedan
Japp, innbränningen av stegbordet och skötseln efteråt går sådär....
Hörevsblandning från Scan och såsen va nog schysst käks heta kebabsås. Så en röra.
Pressade köttet på brödet och stekte sedan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Japp, innbränningen av stegbordet och skötseln efteråt går sådär....
Logga in
Skapa konto