Körde en tryffelpasta och Pavlova till dessert. Var helt okej. Mellqvist går nog vinnande som Rörstrandsgatans bästa

Tallrik med pasta och riven ost, ett glas rödvin, restaurangmiljö, "LA PERLA DOMINO BY INGROSSO" på tallriken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dessert med maräng och bär i röd sås, kaffekopp och glas med vitvin. Eleganta serveringsfat, del av måltid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Storsockret
Grillat, finpotät från Umeå, gurka från Uppsala och kyckling från frysen 👌😉

Kokt potatis, grillad kycklingbröst, gurkskivor, smör, vitlökssås, dukad matplats.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
dilemma och 10 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Körde en tryffelpasta och Pavlova till dessert. Var helt okej. Mellqvist går nog vinnande som Rörstrandsgatans bästa

[bild]

[bild]
Även de rätterna såg inte speciellt aptitliga ut. Uppläggen är i min klass och det säger inte lite ;-)

• Haha
FredrikR
  • Laddar…

[bild]

[bild]
Ser gott ut, bättre än LaPerla eller va org. Ingrossos heter?
Mandel i tryffel pastan? Basta kör med det i sin, som jag minns som god även om jag kan varit lite överförfriskad då vi fortsatte upp på E-type efteråt förra hösten...🤷

Här såg jag en falukorv på bänken och hoppades på stuvade makaroner och korv men det slutade med Stroganoff vilket inte var dumt efter veckor med grillat mm. 🙂

• Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mandel i tryffel pastan? Basta kör med det i sin, som jag minns som god även om jag kan varit lite överförfriskad då vi fortsatte upp på E-type efteråt förra hösten...🤷

Här såg jag en falukorv på bänken och hoppades på stuvade makaroner och korv men det slutade med Stroganoff vilket inte var dumt efter veckor med grillat mm. 🙂
Har inte varit på den. Brukar undvika kändisbrandade ställen men blev tipsad av en kille som jobbade för annan krog i närområdet. Den är inte dålig, men heller inte fantiskt.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Har inte varit på den. Brukar undvika kändisbrandade ställen men blev tipsad av en kille som jobbade för annan krog i närområdet. Den är inte dålig, men heller inte fantiskt.
Såg att LaPerla ligger på Söder dessutom...? 😉
Eller läste jag fel tro.

Kan bli en resa till kungliga hufvudstaden under denna vecka, Günters och nån Ingrossos lockar.

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
K Kjell_G skrev:
Räkmacka och kaffe utan sol på altanen 🥴
Snyggt utan sol

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Såg att LaPerla ligger på Söder dessutom...? 😉
Eller läste jag fel tro.

Kan bli en resa till kungliga hufvudstaden under denna vecka, Günters och nån Ingrossos lockar.
Finns ju garanterat bättre ställen att gå till än hans :) På Rörstrandsgatan är Mellqvist bättre. Du har Portal en bit bort.
Bistro Capitol är bra.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Det mesta som riktar in sig är bättre än Ingrossos ställen. Är väl lite som ett varumärke som brödernas. Ok burgare men man vet att dom också är ok vilket är en trygghet.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Kramla Kramla skrev:
Makrill till lunch 😋
[bild]
Den är inte fotogenisk men jag vet ju att den är himmelsk god!

A atomlab skrev:
Det mesta som riktar in sig är bättre än Ingrossos ställen. Är väl lite som ett varumärke som brödernas. Ok burgare men man vet att dom också är ok vilket är en trygghet.
Såg att Elliots i bromma blivit ersatt av Brödernas. Sad day. (Bra kvarertskrog som alltid funnits på Alviksvägen, hette KF innan)

Såg att Elliots i bromma blivit ersatt av Brödernas. Sad day. (Bra kvarertskrog som alltid funnits på Alviksvägen, hette KF innan)
Brödernas kan hålla sig längs med e4an så man kan få en ok burkare påvägen..dom är inte så bra att det går att konkurrera ut riktiga burgarställen.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Kolgrillade burgare till ungarna, svamppasta till mig och spagetti med clams ("Robinson snäckor") till frugan. Ölen avhandlad i drickatråden, grymt god är den![bild][bild]
Nu blir jag väldigt nyfiken på vad rätten "Robinson snäckor" innebär. Har inte följt TV-serien fullt så kan inte gissa. De hade väl rätt ont om mat där tror jag?

FredrikR FredrikR skrev:
Förstår inte vad som ser gott ut där?
Förrätten saknar citron och är helt fel dimensionerad.
Huvudrätten ser ut som en äcklig gröt - skulle varit enkelt att slänga på något grönt, kanske t.o.m. ett par körsbärstomater.
Efterrätten skulle behöva citronmeliss och kanske ett blåbär eller två.
Måhända det smakade gudomligt och det är ändå det som räknas.

• Wow
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Inte varje dag man ser en kopia av sin penis på bild
Du bör uppsöka läkare omedelbart, med den färgen så ska du vara orolig

• Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.