U Uffe A skrev:
Du bör uppsöka läkare omedelbart, med den färgen så ska du vara orolig
Är du grön av avund på Malmgrens zucchini?

• Haha
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
J
Korvstoppningsdebut, lite klurigt. Verkar ju inte heller gå att köpa nitritsalt i vanliga butiker.

Blev korv med hemodlade bönor, semi-torkad tomat genom air air fryer, kort datum-entrecote i en "mixed stek".

• Köttlighetsmaskin extruderar malet kött på en tallrik, köket i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Köksmaskin gör korv på smutsig bakplåt; knivar hängande ovanför, körsbärstomater i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Råa korvar på vit tallrik, köksmiljö, spegelblank köksö, matlagning, kryddor, kakel, inomhus.
    Skapa konto
  • En tallrik med grillat kött, korv, sallad, rostade tomater; ett glas rött vin och en vinflaska bredvid.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 12 till
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Korvstoppningsdebut, lite klurigt. Verkar ju inte heller gå att köpa nitritsalt i vanliga butiker.

Blev korv med hemodlade bönor, semi-torkad tomat genom air air fryer, kort datum-entrecote i en "mixed stek".
Bra jobbat!
Skönt och se någon som använder en riktig maskin 👍
Saknar min Ankarsrum 🙂

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Maria T
J Jonobe skrev:

Min mormor gjorde korv, jag var åskådare av korvstoppning runt 1984 sisådär, betydligt mindre smakligt än dina bilder. Heja @Jonobe - tittar och njuter (samt längtar efter en riktigt god korv att grilla!)

• Gilla
C.Ö och 2 till
  • Laddar…
S sblixten skrev:
Även de rätterna såg inte speciellt aptitliga ut. Uppläggen är i min klass och det säger inte lite ;-)
Lite svårt att lägga upp en sådan pastarätt på så många olika sätt känns det som.

J
Oskick Oskick skrev:
Bra jobbat!
Skönt och se någon som använder en riktig maskin 👍
Saknar min Ankarsrum 🙂
Det fina är ju att gamla tillbehör fungerar. Vi har en ca 10 år gammal ankarsrum, och svärmor hittade en sannolikt >40 år gammal köttkvarn i sin källare som passar perfekt.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Du bör uppsöka läkare omedelbart, med den färgen så ska du vara orolig
det gjorde Bengt, fast annan färg

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
det gjorde Bengt, fast annan färg
[media]
Kan det vara så att det äts spenat framför datorn i det här fallet? 🤔😎😲

Åt mitt livs första Macrons idag, eftersom dem var supergoda på flyget så måste jag ju testa på konditoriet 👍
Två färgade macarons på en brun kartong, en brun och en rosa. Dessert, söt, bakelse, fransk.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Friterad bröd med löjrom på Ingrossos nya ställe på Rörstrandsgatan

[bild]
Nyfiken mest.. har du fingrat på tallriken, el serverades den med så många avtryck?

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Nyfiken mest.. har du fingrat på tallriken, el serverades den med så många avtryck?
Jag kankse tog emot den minns inte :)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Nu blir jag väldigt nyfiken på vad rätten "Robinson snäckor" innebär. Har inte följt TV-serien fullt så kan inte gissa. De hade väl rätt ont om mat där tror jag?
I senaste omgången var det nån som plockade sådana snäckor och kokade. Jag hittade på eget namn för dessa som kallas Clam på engelska, vet inte vad de heter på svenska. Plockas i regel vid lågvatten, kryllar av folk som plockar här i Filippinerna. Har aldrig smakat Clam själv.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
C
F fusion skrev:
I senaste omgången var det nån som plockade sådana snäckor och kokade. Jag hittade på eget namn för dessa som kallas Clam på engelska, vet inte vad de heter på svenska. Plockas i regel vid lågvatten, kryllar av folk som plockar här i Filippinerna. Har aldrig smakat Clam själv.
Är det Vongolemusslor du menar, små vita?

Jag har trotsat vädret och använt grillen ända till igår. Middag och som synes så äter sonen numera mer än pappa.
Två tallrikar med stek, potatis, bröd, sås och grönsaker på ett träbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
En tallrik med potatis, sill, ägghalva, gräddfil, rödlök och gräslök. Traditionell skandinavisk maträtt.
Skapa konto

Gårdagens middag.. silltallrik och för ”turisterna” Skånesnaps.. 😊👍

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.