P Pappa1986 skrev:
Idag blev det carbonara till mig och ett barn. Frun och de andra 2 barnen fick "con crema" eller vad kallades den? :crysmile:
[bild] [bild]

Hehe, carbonara con crema börjar visst sprida sig!
Och det är ju inte så konstigt, då det är godare än carbonara (tycker jag) :)

• Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hehe, carbonara con crema börjar visst sprida sig!
Och det är ju inte så konstigt, då det är godare än carbonara (tycker jag) :)
Med ketchup på då antar jag;)

M MsTake skrev:
Med ketchup på då antar jag;)
Är du helt galen! Ketchup på en Carbonara con Crema !? Det var det värsta jag har hört! :) :)

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
GladanS och 5 till
  • Laddar…
Chili con carne
Ett måltidsfat med ris, köttfärssås, vit sås, gurka, bredvid ett glas vatten och alkoholfri ölburk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Chili con carne
[bild]
Ändå fint att du fick med det gröna på ett hörn:D

P Pappa1986 skrev:
Chili con carne
[bild]
Tack, nu kom jag på att jag måste göra Chili con carne nån dag, det var länge se'n, hade nästan glömt bort det.
Är inte det nått svenskt påhitt egentligen? Men jag gillar det!

• Älska
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Är du helt galen! Ketchup på en Carbonara con Crema !? Det var det värsta jag har hört! :) :)
Ketchup på carbonara sin crema?! :D(y)

S
Blodpudding med kokt sparris

• Ett fat med gröna sparrisar ovanpå mörka, platta föremål på ett mönstrat fat.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
  • Haha
fusion och 7 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
KAN inte blodpudding på bild få en påtvingad andra tråd:sick:;) Eller åtminstone inte så stor bild att man tror att man själv blir serverad. Jag blev ärligt talad tårögd. Aldrig tidigare har jag försökt att stänga ner så fort som nu:cool:
Tur att jag tidigare åt sprödbakad torsk å potäter med stekta diverse grönsaker såsom gurka, zucchini, rödlök, sallad och sparris. Mums! Fast nu blev väl någon annan kräsmagad.:sick::crysmile:

• Gilla
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
Noramasen Noramasen skrev:
KAN inte blodpudding på bild få en påtvingad andra tråd:sick:;) Eller åtminstone inte så stor bild att man tror att man själv blir serverad. Jag blev ärligt talad tårögd. Aldrig tidigare har jag försökt att stänga ner så fort som nu:cool:
Tur att jag tidigare åt sprödbakad torsk å potäter med stekta diverse grönsaker såsom gurka, zucchini, rödlök, sallad och sparris. Mums! Fast nu blev väl någon annan kräsmagad.:sick::crysmile:
Du kan blocka mig. :crysmile:

Dan1891 Dan1891 skrev:
Tack, nu kom jag på att jag måste göra Chili con carne nån dag, det var länge se'n, hade nästan glömt bort det.
Är inte det nått svenskt påhitt egentligen? Men jag gillar det!
Vi käkar med nachochips o picklade rödlök till oftast. :)

Men mamma o skolan serverade alltid ris till.

Chili con carne med bönor, tacoskal, sallad, rödbetor på blå tallrik, maträtt, färgrik, hemlagad måltid.
Skapa konto

(sorry för er som ser dubbelt, jag vet att det är samma bild som i min tråd)

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Blodpudding con sparris, en klassiker!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 3 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Blodpudding med sparris har jag aldrig provat, men ända sedan skolåldern har blodpudding uppskattats av mig. Gärna lite hårt stekt, med vitpeppar på och till det lingonsylt. :cool:(y)
Dock bara jag som uppskattar där här hemma så det blir inte allt för ofta, för att uttrycka mig på ett diplomatiskt sätt. :oops:

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du kan blocka mig. :crysmile:
:crysmile: ALDRIG. Ibland är man tvungen att utsätta sig själv för de mest oväntade utmaningarna och prövningar, att man utvecklas till en mera tolerant människa. Jag ska vid ett mentalt balanserat tillfälle gå tillbaka till din pudding för att göra nya försök. Men det skulle inte skada om du då innan hade redigerat bort det bruna och ersatt med sparrisar:p

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Blodpudding med sparris har jag aldrig provat, men ända sedan skolåldern har blodpudding uppskattats av mig. Gärna lite hårt stekt, med vitpeppar på och till det lingonsylt. :cool:(y)
Dock bara jag som uppskattar där här hemma så det blir inte allt för ofta, för att uttrycka mig på ett diplomatiskt sätt. :oops:
Jag har faktiskt själv också tyckt om den, men då med hjälp av ett berg med lingonsylt. Men det låter så här i efterhand att det passar med vitpeppar till i alla fall. Fast nu räcker det med enbart vitpeppar.
Annars tror jag att jag själv övergav denna rätt runt tioårsåldern.

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.