Noramasen Noramasen skrev:
Jag har faktiskt själv också tyckt om den, men då med hjälp av ett berg med lingonsylt. Men det låter så här i efterhand att det passar med vitpeppar till i alla fall. Fast nu räcker det med enbart vitpeppar.
Annars tror jag att jag själv övergav denna rätt runt tioårsåldern.
Röran till blodpuddingen o lingonen gör mycket..

Röran:
Stekt strimlad vitkål, stekta bitar av bacon och stekt tärnat äpple..

:love:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Röran till blodpuddingen o lingonen gör mycket..

Röran:
Stekt strimlad vitkål, stekta bitar av bacon och stekt tärnat äpple..

:love:
Alltid vitkålssallad till blodpuddingen i skolan, precis som messmör till knäckemackan när det var fisk. :love:

FredrikR FredrikR skrev:
Alltid vitkålssallad till blodpuddingen i skolan, precis som messmör till knäckemackan när det var fisk. :love:
Jo.. och citronyoghurt till dessert! (i skolan) :D

Men messmör vet jag inte om vi fått nån gång :thinking:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hehe, carbonara con crema börjar visst sprida sig!
Och det är ju inte så konstigt, då det är godare än carbonara (tycker jag) :)
Är det något liknande mjukost med räksmak och pasta? Det är ju gott och lättlagat.

S
:crysmile: ALDRIG. Ibland är man tvungen att utsätta sig själv för de mest oväntade utmaningarna och prövningar, att man utvecklas till en mera tolerant människa. Jag ska vid ett mentalt balanserat tillfälle gå tillbaka till din pudding för att göra nya försök. Men det skulle inte skada om du då innan hade redigerat bort det bruna och ersatt med sparrisar:p
Färsk sparris i en kanna och ett glas med vatten på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Varsågod.;) (Fast våra kök går i bruna 80-talstoner)

På grund av baconbrist i kylskåpet ersattes baconen med sparris.

• Gilla
Oskick och 4 till
  • Laddar…
M MsTake skrev:
Ändå fint att du fick med det gröna på ett hörn:D
Viktigt:crysmile:

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
messmör
..och där nämnde du något av det läskigaste jag vet i matväg. Eller mat och mat - ser ut som fönsterkitt till färg och konsistens. Endast mesost är värre.

• Tyvärr, jag kan inte beskriva bilden eftersom den inte innehåller någon visuell information.
  • Haha
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
..och där nämnde du något av det läskigaste jag vet i matväg. Eller mat och mat - ser ut som fönsterkitt till färg och konsistens. Endast mesost är värre.
messmör är väl gott? Ibland bara, det får inte bli för ofta. Lent, sött och gott helt enkelt.

Maria T
S Stefan1972 skrev:
messmör är väl gott? Ibland bara, det får inte bli för ofta. Lent, sött och gott helt enkelt.
Haha, men nej. Visserligen lent men det är ju handkräm också, sen fastnar det i gommen och det där lurendrejeriet att det "smakar" som kola har jag inte gått på de senaste 40 åren :crysmile:

(allvarligt, det är skönt vi har olika smak gällande pålägg; tänk om alla skulle vilja ha Herrgårdsost på mackan som jag).

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Mmmmmessmör:p och då till knäckebröd a’la leksandsknäcke brungräddat på kvällskvisten med ett gott the. Mmmmm.
Men till Skedvibrödet går det inte då det är en helt annan karaktär av knäckebröd. Den gör sig bäst av en långlagrad brännvinsost. :p:p:love::love::p:p

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mmmmmessmör:p och då till knäckebröd a’la leksandsknäcke brungräddat på kvällskvisten med ett gott the. Mmmmm.
Men till Skedvibrödet går det inte då det är en helt annan karaktär av knäckebröd. Den gör sig bäst av en långlagrad brännvinsost. :p:p:love::love::p:p
Skedvibrödet går till mycket t.ex. för lunch tillsammans med Greveost, Matjessill, Färskpotatis, Gräddfil och nyskördad Gräslök. Nedsköljes med Oldox och Hallands fläder. Till detta rekommenderas en lämplig utsikt.
Måltid utomhus med potatis, sill, gräddfil, öl och knäckebröd vid vatten på solig dag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Anonymiserad 220941 och 17 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Skedvibrödet går till mycket t.ex. för lunch tillsammans med Greveost, Matjessill, Färskpotatis, Gräddfil och nyskördad Gräslök. Nedsköljes med Oldox och Hallands fläder. Till detta rekommenderas en lämplig utsikt.
[bild]
Det är så man blir tårögd :love: Mmmmptaaaah!

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Skedvibrödet + långlagrad brännvinsost. :p:p:love::love::p:p
Now we're talking! :love:

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ravioli
Person lagar mat, stor gryta med pasta, kök, träskiva, spis, tegelvägg, dagsljus.
Skapa konto

Med tryffelsmör
Stekpanna på spis med smält smör och svarta prickar, möjligtvis bränt eller kryddor, mot tegelvägg.
Skapa konto

Med en obligatorisk
Flaska Vietti Barolo Ravera 2018 vin, etikett med konstverk, middagsmiljö, oskärpa i bakgrunden, person.
Skapa konto

Detta intas någonstans på kullarna ovanför Barolo.

• Gilla
  • Älska
Oskick och 7 till
  • Laddar…
Sicken smäll!!!
Nästan knockad av Bang Bang chicken med en egengjord chiliolja (måste sett fel i receptet;)
”Nästa gång tar jag mindre mängd chili”
”Nähä, det gör du inte” ‍♂️

• Middag med nudlar, kyckling, grönsaker, öl, kryddkvarn på blommigt bordunderlägg, vardaglig måltid.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Oskick och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.