999 058 läst · 13 568 svar
999k läst
13,6k svar
Vad blir det för mat?
Bara jag och barnen hemma, då blev det pizzabullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 358 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 358 inlägg
Under en arbetsrelaterad resa till Mellanöstern för några år sen åt jag grillad tonfisk till middag åtta av tio kvällar. Det är så himla gott, skulle lätt kunna göra det igen (både tonfiskmiddagarna och Mellanösternresan).Storsockret skrev:
Ja det är fantastiskt gott, speciellt när man lyckas få den perfekt. För egen del så ska den vara rå längst in annars tycker jag den blir för torr, men det är väl en smaksak antar jagMaria T skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 358 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 358 inlägg
Instämmer med att den ska ha en lite rå/okokt kärna, som lax också helst. Inga såser eller marinader (tycker jag) - bara salt peppar och olja.Storsockret skrev:
Det har jag velat göra länge, men jag undrar var man kan hitta hel tonfisk?Maria T skrev:
Jobbade på en chemtanker som besökte Kap Verde en gång. Vi bytte till oss en tonfisk mot nån taxfreevara. Den var nästan större än kocken. (dvs jag) Men har aldrig ätit nåt så gott. Tog mig 25 år att ens våga testa tonfisk igen, då jag inte ville bli besviken. Men grillade en bit i vintras. Inte samma sak, men faktiskt gott det med.
Men att ta sig till Kap Verde är kanske inte förstahandsvalet om man bara tänkt få tag i tonfisk?
Men att ta sig till Kap Verde är kanske inte förstahandsvalet om man bara tänkt få tag i tonfisk?
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 376 inlägg