1 024 679 läst · 13 855 svar
1025k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 442 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 442 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rätt som jag återkommer till ofta innehåller salsicciakorv(färsen), färska tomater, vitlök och vitt vin - det blir en relativt tjock sås som är ljuvlig till pasta. Kom över salsicciafärs till ett bra pris för ett tag sen och förra helgen sa mannen "går det att ha korvfärs på pizza"?
Jag hade inte tänkt tanken men letade på det och fann flera recept, så jag tog det bästa från fyra olika och gjorde ikväll - färdig pizzadeg, egengjord tomatsås, grönkål, salladslök och ca 220 gram salsicciafärs till denna plåt, riven mozarella och svartpeppar, 17 minuter i varmluftsugn på 220 grader.
Väldigt gott!
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg
Det är bekvämt men två saker får mig att hellre handla själv. Mängden pappkassar. Jag orkar inte.Snigla skrev:Samma här började shoppa online (mat) när corona kom, sen fastnade vi. Är man på humör, kan man alltid svänga förbi affären nån gång och bara gå runt och titta om det finns några dealer eller nya saker.
Men oftast vet vi vad vi ska ha och beställer en gång i veckan för avhämtning (OM det nu skulle vara något intressant på Lidls sida, så brukar maken hoppa in där när han åker från jobbet).
Sedan köper vi en del av en ko/kalv av grannen ibland
- - -
Matkassen låter dock kul på det viset att man kan som sagt få lite nya idéer och kanske möjligheten att testa något man inte skulle ha testat annars.. (men nu verkar man ha större valmöjligheter på matkassen, så den blir ju lite mindre äventysinriktad hehe)
Sedan känns det ju som om man ändå måste kompletteringshandlar, typ lunch och frukost (och toapapper/shampo osv). Då det blir lite dubbel handling ändå..
Och grönsakerna. Jag vill tex ha 8 lagom stora potatisar för kokning och 3 stora till soppa. Typ så. Och bröd vill jag bara ha om det är mjukt. Och kött vill jag också se innan jag köper.
Så jag beställer ibland men kompletteringshandlar innan jag hämtar det.
Matkasse tar för mycket tid, och är för dyrt. Recept och förutbestämt är inget för mig. Men variation och nya rätter vore samtidigt lite kul, erkänner jag. Men ingen skulle orka laga och bara jag skulle åta.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg