Smaskig hemmeckad smörgåstårta med kall pilsner. Trodde att man skulle kunna sitta ute i vårsolen, men det blåste tyvärr för kallt. Bara +4 ute nu, i morse fick man skrapa bilens ruta Ett smörgåstårta på ett silverfat med ost, skinka, grönsaker, ägghalvor och serveringsspade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Blev en Schysst Grillad Tacokebab(y)
(Kebabköttet ligger underst);)
Öppen tortilla med sallad, tomat, sås; halvtomt ölglas; rutig duk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Har inte kunnat grilla än denna kalla vår, igår flög det snö i luften.....hoppas dock på morgondagen då SMHI spått +12 på eftermiddagen. En bit in i maj och man måste ha golvvärme cirkulationen igång.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det finns ju inget dåligt Grillväder…bara dåliga Grillkläder;):D
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Ja grilla gör man ju året runt oavsett :)
 
Storsockret Storsockret skrev:
Ja grilla gör man ju året runt oavsett :)
Jag har blivit fryslort mer och mer med åldern så det blir mest grilla då det är varmt . Ni står väl inte och dricker en iskall öl mitt i vintern ;)
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
F fusion skrev:
Jag har blivit fryslort mer och mer med åldern så det blir mest grilla då det är varmt . Ni står väl inte och dricker en iskall öl mitt i vintern ;)
Nån påpekade förra året att jag beskrev mig själv som en Fryslort i forumet - jag är fortfarande det och tänker inte käka middag utomhus förrän temperaturen visar +20C minst. I morse hade vi frost på bilrutan och det nådde aldrig över 7C även om det var soligt. Jag tycker det är så kul att se alla entusiaster som grillar och (i viss mån) även står ute och käkar men det funkar inte för mig, kan inte bli varm oavsett mängd kläder p g a sjukdom.

Nästa veckas väder i Stockholm med omnejd ser ändå ut att kunna bli fint, utan minusgrader, så då åker vår grill fram.
 
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
F fusion skrev:
Jag har blivit fryslort mer och mer med åldern så det blir mest grilla då det är varmt . Ni står väl inte och dricker en iskall öl mitt i vintern ;)
Om situationen kräver det! Jag kör kortbyxor minst april till oktober också så jag är inte så kall av mig ännu, men det kanske kommer med åren :) Måste ju ta igen alla år i lägenhet utan grillmöjlighet ju
 
Storsockret Storsockret skrev:
Om situationen kräver det! Jag kör kortbyxor minst april till oktober också så jag är inte så kall av mig ännu, men det kanske kommer med åren :) Måste ju ta igen alla år i lägenhet utan grillmöjlighet ju
Vad är det för förening du hade som inte har grill?
 
F fusion skrev:
Jag har blivit fryslort mer och mer med åldern så det blir mest grilla då det är varmt . Ni står väl inte och dricker en iskall öl mitt i vintern ;)
Perffa med matkälle-kall bärs och en god virre/konjak vid grillen:D
 
  • Gilla
fusion
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Om situationen kräver det! Jag kör kortbyxor minst april till oktober också så jag är inte så kall av mig ännu, men det kanske kommer med åren :) Måste ju ta igen alla år i lägenhet utan grillmöjlighet ju
Har nog blivit en fryslort efter att ha jobbat globalt åt Ericsson i sammanlagt 8 år i varma länder.
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Perffa med matkälle-kall bärs och en god virre/konjak vid grillen:D
Ja, virre , konjak , kanske även en rom kan värma, men öl passar jag på om det är kallt.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad är det för förening du hade som inte har grill?
Förening?
 
  • Haha
  • Gilla
Blåis och 2 till
  • Laddar…
Whiskey är ypperligt vid kalla grill dagar men ner till -10 funkar öl fint. 2022 års sista grillning var julafton och 2023 års första grillning var nyårsdagen . Så för mig är grillning helt klart inte beroende av väder eller årstid.
 
  • Röd keramisk grill med lock öppet, aska inne, uteplats, snötäckt trädgård, dricksglas på bordet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 2 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Det finns ju inget dåligt Grillväder…bara dåliga Grillkläder;):D
Amen :love:
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.