1 096 635 läst · 14 390 svar
1097k läst
14,4k svar
Vad blir det för mat?
Har inte kunnat grilla än denna kalla vår, igår flög det snö i luften.....hoppas dock på morgondagen då SMHI spått +12 på eftermiddagen. En bit in i maj och man måste ha golvvärme cirkulationen igång.....

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 608 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 608 inlägg
Nån påpekade förra året att jag beskrev mig själv som en Fryslort i forumet - jag är fortfarande det och tänker inte käka middag utomhus förrän temperaturen visar +20C minst. I morse hade vi frost på bilrutan och det nådde aldrig över 7C även om det var soligt. Jag tycker det är så kul att se alla entusiaster som grillar och (i viss mån) även står ute och käkar men det funkar inte för mig, kan inte bli varm oavsett mängd kläder p g a sjukdom.F fusion skrev:
Nästa veckas väder i Stockholm med omnejd ser ändå ut att kunna bli fint, utan minusgrader, så då åker vår grill fram.
Om situationen kräver det! Jag kör kortbyxor minst april till oktober också så jag är inte så kall av mig ännu, men det kanske kommer med årenF fusion skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 688 inlägg
Har nog blivit en fryslort efter att ha jobbat globalt åt Ericsson i sammanlagt 8 år i varma länder.Storsockret skrev:
Medlem
· Jämtland
· 113 inlägg
Whiskey är ypperligt vid kalla grill dagar men ner till -10 funkar öl fint. 2022 års sista grillning var julafton och 2023 års första grillning var nyårsdagen . Så för mig är grillning helt klart inte beroende av väder eller årstid.