Åsa Lund
AXS AXS skrev:
Jag tackar för matkassen från hellofresh @Åsa Lund ! Hela familjen nöjd även om det känns lite dyrt att köra det varje vecka.

Om någon annan vill ha en gratis kasse så går det bra att skicka ett PM.
Kul ni gillade det!
Vi kör varannan vecka, det är mer lagom tycker vi
Däremellan väljer vi gamla favoriter, egna eller deras

• Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Jag /vi är lite nyfikna på att testa HelloFresh men två bekanta har sagt att det strulat med samma grej - att inte uppmärksamma att de valt "Vegetariskt plus fisk" (vet inte exakt vad det heter" ) utan att de även fått kyckling levererat. (Eller de fick leveransbesked med kyckling och inte lyckats avbeställa).
Annars så är just HF den enda matkasse som jag skulle kunna tänka mig att välja, utifrån pris, val och leverans.

De ovannämnda bekanta bor inom samma postnummerområde så det kan vara en lokal händelse. Inväntar en tredje persons recension från långt bort och om det går bra så vill jag gärna testa för recepten ser väldigt smarriga ut.

Maria T Maria T skrev:
Jag /vi är lite nyfikna på att testa HelloFresh men två bekanta har sagt att det strulat med samma grej - att inte uppmärksamma att de valt "Vegetariskt plus fisk" (vet inte exakt vad det heter" ) utan att de även fått kyckling levererat. (Eller de fick leveransbesked med kyckling och inte lyckats avbeställa).
Annars så är just HF den enda matkasse som jag skulle kunna tänka mig att välja, utifrån pris, val och leverans.

De ovannämnda bekanta bor inom samma postnummerområde så det kan vara en lokal händelse. Inväntar en tredje persons recension från långt bort och om det går bra så vill jag gärna testa för recepten ser väldigt smarriga ut.
Körde HF för dryga året sen.
Roliga och goda recept.
Rekommenderas från vår familj i vilket fall. (y)

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi provade också HF efter en matkasse från @Åsa Lund
Stort tack. Väldigt gott och trevliga recept. Otroligt att de levererade ut i skogen. Tyvärr blir det bara provkasse då kostnaden är för dyr.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Jag är så kluven när det gäller HF - det verkar vara riktigt trevliga recept, men jag har svårt att vänja mig vid tanken på att alla råvaror är ”anonymiserade”, eller vad man ska kalla det. För visst är det väl så? Praktiskt förstås att bara få hem precis så mycket som behövs av respektive vara, men jag känner mig ändå inte helt bekväm med konceptet.

Måste fråga er som beställer. matkassar..

Vad är främsta skälet till att ni gör det? (just beställer färdig matkasse alltså)

Få testa lite spännande nya recept?
Bekvämt att få färdigpackat? (hemkört? avhämtningskasse?)
Orkar ni bara inte komma på vad ni ska äta? (dvs blir ofta slentrian, samma rätter hela tiden?)

.. eller nått annat? :thinking::)

Snigla Snigla skrev:

Vad är främsta skälet till att ni gör det? (just beställer färdig matkasse alltså)

Orkar ni bara inte komma på vad ni ska äta? (dvs blir ofta slentrian, samma rätter hela tiden?)

Alla de ovanstående

Sen friden att slippa köra förbi den #%&#! mat affären var och varannan dag för att handla och komplettera

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag förstår inte vitsen med ”matkasse”
Det är jättekul att gå runt i mataffären och finns matvaror man inte hade aning om att man behövde.
Matkasse är nog det sista jag skulle komma på att beställa. Lika kul som att prenumerera på kalsonger :crysmile:

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

Gör det främst för att få vår son att bli intresserad utav mat. Han får vara med hela vägen från att kolla bilder och välja vad, känna igen sig i smaker och sedan laga maten. Han är 6 år. Sedan är det relativt billigt. Tror vi betalar 530kr för 3 rätter och det räcker ledigt till middag och en matlåda per rätt.

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Gör det främst för att få vår son att bli intresserad utav mat. Han får vara med hela vägen från att kolla bilder och välja vad, känna igen sig i smaker och sedan laga maten. Han är 6 år. Sedan är det relativt billigt. Tror vi betalar 530kr för 3 rätter och det räcker ledigt till middag och en matlåda per rätt.
Matlåda?

• Haha
  • Gilla
GoC och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Matlåda?
En rätt man stoppar in i kylskåpet och som sedan möglar så den kastas eller ner i frysen tills man inte vet vad det är och så kastas det.

• Haha
  • Wow
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

Nu kör vi inte hemkört längre, kasse, men jag delar med mig ändå :)
För vår del handlade det mest om tid, dvs slippa hänga i en kassa etc.
Mat har vi alltid uppskattat att laga, bonusen som kom med var lite nya inspiration till nya recept.

Idag jobbar jag som sagt hemma, så om man skulle skylla på tidsbrist nu så skulle far min vända sig i graven :crysmile:
Skulle nog mer säga att tidsbrist finns inte, det är bara dålig planering :rofl:

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Matlåda?
Skulle du käka matlåda så lär du omedelbart bli magsjuk av de gamla ostronen :crysmile:
Men varför inte öppna lådan med en lite äcklig lukt och ställa upp den nästan urdruckna vindunken på lunchbordet.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Skulle du käka matlåda så lär du omedelbart bli magsjuk av de gamla ostronen :crysmile:
Men varför inte öppna lådan med en lite äcklig lukt och ställa upp den nästan urdruckna vindunken på lunchbordet.
Vindunk?

Vindunk?
BiB Anders, ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.