Stor mjukglass i strut hållen i en hand, träbänk i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Favvo glass. Bästa glassen i Malmö!

• Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Färsk skrei, en smörsås på nyplockade nässlor, ärtor och färskpotatis. Nedsköljes med ett glas vitt.
Fisk med sås, gröna ärtor, kokta potatisar och ett glas vitt vin, stämningsfull belysning i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 14 till
  • Laddar…
Ska nog bli ordning på denna efter sedvanliga Grillölen och GrillWhiskyn ;)
Vakuumpackad flapsteak med smak av eld och rök, informationsetikett med ingredienser och näringsvärden, köttprodukt.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Haha…fel sida:rofl:
Förpackad flapsteak med eld och röksmak, redo för grillen, väger 0,858 kg, "Kött från Sverige" etikett.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 6 till
  • Laddar…
Uppätet:
Grillad Flapsteak , zetas Grillost, fruns rödbets/chèvregratäng samt sallad(y)

En tallrik med biff, sallad, bakad tomat och potatis, bredvid en ölburk.
Skapa konto

• Gilla
Oskick och 7 till
  • Laddar…
S
Vi brukar äta tunna revbensspjäll men det blev helt okej med tjocka.
Två stora revbenstycken som grillar på en kolgrill, vackert glaserade, med termometertråd för temperaturkontroll.
Skapa konto
Ett stycke kött, rostade brysselkål, blandad sallad med ost, på dekorerad tallrik, maträtt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 10 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ska nog bli ordning på denna efter sedvanliga Grillölen och GrillWhiskyn ;)
[bild]
Menar du att "denna" bild är falsk? :surprised:
Ser ut som en smarrig flap det med..

Snigla Snigla skrev:
Menar du att "denna" bild är falsk? :surprised:
Ser ut som en smarrig flap det med..
…jag råkade fota baksidan på samma Flapsteak första gången;)

4774
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media]
:rofl:

Storsockret
Har lite oflyt i mitt grillande just nu :surprised: Härom dagen tog gasolen slut precis innan start, och jag lyckades på något vis lämna kvar packningen från regulatorn i gasolflaskan när jag bytte in den och kom hem till en läckande koppling. Så köpte nya packningar idag och började grilla lite korv. Pga försummad rengöring av grillen fick jag en så redig fettbrand att det bara var att slå ifrån gasolen och vänta ut det, sen ta in dom flamberade, men inte färdiga, korvarna och avsluta i stekpannan :crysmile:

men men, salsiccia och lite gurka till lunch.

Två grillade korvar med gurksallad kryddad på ett vitt tallrik.
Skapa konto

siktar på grillad tonfisk ikväll så det är bara att rengöra och på’t igen :cool:

• Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Har lite oflyt i mitt grillande just nu :surprised: Härom dagen tog gasolen slut precis innan start, och jag lyckades på något vis lämna kvar packningen från regulatorn i gasolflaskan när jag bytte in den och kom hem till en läckande koppling. Så köpte nya packningar idag och började grilla lite korv. Pga försummad rengöring av grillen fick jag en så redig fettbrand att det bara var att slå ifrån gasolen och vänta ut det, sen ta in dom flamberade, men inte färdiga, korvarna och avsluta i stekpannan :crysmile:

[bild]

siktar på grillad tonfisk ikväll så det är bara att rengöra och på’t igen :cool:
Trägen vinner! ;)(y)

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:

[bild]

Har gjort exakt dessa grejerna :)

Korvar grillas på en gasolgrill; vissa är karamelliserade och grillyta synlig.
Skapa konto

Här blev det korv.

• Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Älg som strövat 3km från hemma som legat i brine i några dagar, röktes med ek från en gård några hundra meter hemifrån.

Rött kött skivas på skärbräda vid diskho, kniv och colander synliga, köksförberedelse.
Skapa konto

Körde till 52 grader och slog in i folie, låg några timmar och brändes på på grillen.
. En tallrik med biff, rostad potatis, majs, sås, och grönsak, smörask i bakgrunden, matbord som miljö.
Skapa konto

Rejäl portion :D

• Gilla
  • Älska
4774 och 18 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Älg som strövat 3km från hemma som legat i brine i några dagar, röktes med ek från en gård några hundra meter hemifrån.

[bild]

Körde till 52 grader och slog in i folie, låg några timmar och brändes på på grillen.
.[bild]

Rejäl portion :D
Då var det dags för papperspåsen igen och flåsa i…
Herre min skapare :rofl:(y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.