1 038 128 läst · 13 971 svar
1038k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 251 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 251 inlägg
Har lite oflyt i mitt grillande just nu Härom dagen tog gasolen slut precis innan start, och jag lyckades på något vis lämna kvar packningen från regulatorn i gasolflaskan när jag bytte in den och kom hem till en läckande koppling. Så köpte nya packningar idag och började grilla lite korv. Pga försummad rengöring av grillen fick jag en så redig fettbrand att det bara var att slå ifrån gasolen och vänta ut det, sen ta in dom flamberade, men inte färdiga, korvarna och avsluta i stekpannan
men men, salsiccia och lite gurka till lunch.
siktar på grillad tonfisk ikväll så det är bara att rengöra och på’t igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trägen vinner!Storsockret skrev:Har lite oflyt i mitt grillande just nu Härom dagen tog gasolen slut precis innan start, och jag lyckades på något vis lämna kvar packningen från regulatorn i gasolflaskan när jag bytte in den och kom hem till en läckande koppling. Så köpte nya packningar idag och började grilla lite korv. Pga försummad rengöring av grillen fick jag en så redig fettbrand att det bara var att slå ifrån gasolen och vänta ut det, sen ta in dom flamberade, men inte färdiga, korvarna och avsluta i stekpannan
[bild]
Har gjort exakt dessa grejernaStorsockret skrev:Har lite oflyt i mitt grillande just nu Härom dagen tog gasolen slut precis innan start, och jag lyckades på något vis lämna kvar packningen från regulatorn i gasolflaskan när jag bytte in den och kom hem till en läckande koppling. Så köpte nya packningar idag och började grilla lite korv. Pga försummad rengöring av grillen fick jag en så redig fettbrand att det bara var att slå ifrån gasolen och vänta ut det, sen ta in dom flamberade, men inte färdiga, korvarna och avsluta i stekpannan
[bild]
Älg som strövat 3km från hemma som legat i brine i några dagar, röktes med ek från en gård några hundra meter hemifrån.
Körde till 52 grader och slog in i folie, låg några timmar och brändes på på grillen.
.
Rejäl portion
Logga in
Skapa konto
Körde till 52 grader och slog in i folie, låg några timmar och brändes på på grillen.
.
Logga in
Skapa konto
Rejäl portion
Då var det dags för papperspåsen igen och flåsa i…nino skrev:
Herre min skapare