1 039 396 läst · 13 982 svar
1039k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Jag hade bekymmer med att halva brännaren i min Ooni 16 brann, alltså ena ledsen..Storsockret skrev:
Men detta var efter en vinter om jag minns rätt med dåligt med pizzagräddning.
Tryckluft löste det hela.
Min deg bulkjäser ännu.
Är väl jäkligt kallt så du bör väl värma gasoltuben, om du har en komposittub.Storsockret skrev:
Alternativt har vatten/kondens frusit i munstycket. Du ser ju ut att ha dina grejer ute.
Kanske är så, har aldrig gjort det förut dock och det har funkat kanon. Inser dock att jag haft överdrag över både tub och ugn/grill tidigare.GoC skrev:
Men nu har vi nog gått lite off topic
14-åringen bjöd nyss på älgkalvsytterfile med krispig rostad potatis på en bädd av sötpotatispuré med picklade morötter och lök 😍.
Hemligheten att få potatisen så krispig är visst att att förkoka den med bikarbonat. Då gör det alkaliska vattnet att cellstrukturen i potatisen bryts ner. Man lär sig något nytt varje dag 😀
Edit: Fick lite backning av kocken på detta inlägget, det är visst inte picklade grönsaker utan fermeterade grönsaker, picklad lök och vodkagräddsås 😂.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemligheten att få potatisen så krispig är visst att att förkoka den med bikarbonat. Då gör det alkaliska vattnet att cellstrukturen i potatisen bryts ner. Man lär sig något nytt varje dag 😀
Edit: Fick lite backning av kocken på detta inlägget, det är visst inte picklade grönsaker utan fermeterade grönsaker, picklad lök och vodkagräddsås 😂.
Redigerat:
En blivande kock?mexitegel skrev:14-åringen bjöd nyss på älgkalvsytterfile med krispig rostad potatis på en bädd av sötpotatispuré med picklade morötter och lök 😍.
[bild]
På jobbet igen. Entrecote och potatis igen. Skrivaren är förpassas till golvet och korkskruv, vin och grogglas har mystiskt försvunnit. In har istället skrivbordet kommit tillbaka😱🤢😰.
Kvällsvickning.
Stilton och scamozza.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kvällsvickning.