1 037 442 läst · 13 957 svar
1037k läst
14,0k svar
Vad blir det för mat?
Dedikerade ugnar i all ära och pizzastål likaså..tensiden skrev:Nyårsdag innebär pizza.
Eftersom jag inte hoppat på pizza-träsket har jag noll rutin. Blir pizza typ tre gånger om året.
Gjorde egen deg för två dagar sen, men dålig planering gjorde att den fick kort med tid mellan kyl och gräddning. Körde dessutom i vanlig ugn, gud förbjude!
Blev väl hyfsat ändå och utrymme för förbättring. (Köper nog ett pizzastål)
[bild]
Nåt jag testade med bra resultat efter att fått lämnat tillbaka pizzastålet jag lånat av en kompis och innan jag köpte en Ooni var att förvärma en vanlig ugnsplåt högt upp, uppochner i ugnen och slidea in pizzan på bakplåtspapper ovanpå den. 👌
Så varmt det bara går, grill mm.
Körde 300 grader med grill och dessutom förgräddade jag ena degen lite innan jag la på fyllningen. Blev bättre, men inte bra. Fortfarande lite degig i mitten. Blir pizzastål och fortsatt experimenterande tror jag.FredrikR skrev:Dedikerade ugnar i all ära och pizzastål likaså..
Nåt jag testade med bra resultat efter att fått lämnat tillbaka pizzastålet jag lånat av en kompis och innan jag köpte en Ooni var att förvärma en vanlig ugnsplåt högt upp, uppochner i ugnen och slidea in pizzan på bakplåtspapper ovanpå den. 👌
Så varmt det bara går, grill mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj, så gott det blev! Lingon till
Och Hampus gillade kålen också! 😀
Produkter som diskuteras i tråden