1 031 855 läst · 13 915 svar
1032k läst
13,9k svar
Vad blir det för mat?
Gårdagens middag: Det blev en lila måltid.. 😳😜👍 min nya favorit KÅLMAJA.. men denna gång gjord på rödkål (därav färgen..)..
Tillbehör: Kokt potatis, inlagd gurka, rödkål (burk): äppelgele med chili samt lingonsylt!
Jag tog av allt 😍👍
Senare dessert:
Dekonstruerad Banoffeepaj.. (i glas)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbehör: Kokt potatis, inlagd gurka, rödkål (burk): äppelgele med chili samt lingonsylt!
Jag tog av allt 😍👍
Logga in
Skapa konto
Senare dessert:
Är kålmajan mm Ediths recept?Snigla skrev:Gårdagens middag: Det blev en lila måltid.. 😳😜👍 min nya favorit KÅLMAJA.. men denna gång gjord på rödkål (därav färgen..)..
[bild]
Jag tog av allt 😍👍
[bild]
Senare dessert:
Edith? 🤔 (nån kul receptmakare som jag missat?)K Kakelugnen566 skrev:
Jag bara såg receptet flasha förbi i nån matgrupp och tog en screenprint 😊 (och jag har gjort samma sak innan, då kom det från nån annan.. så det är lurigt att veta varifrån det kom först!) 😊
Note: jag har också tomatpuré i…
Logga in
Skapa konto
Jo, det är samma, den här Madeleine kallar sig Madame Edith i sina kanalerSnigla skrev:
Dags för rester. Farsan gillar att göra för mycket gravad lax och vi fick hem en påse från julfirandet i Bohuslän.
Så det blev en laxpaj igår kväll. Har aldrig gjort det på gravad fisk och det blev riktigt bra.
Purjo, vitlök, gräslök och mangold från trädgården.
Så det blev en laxpaj igår kväll. Har aldrig gjort det på gravad fisk och det blev riktigt bra.
Purjo, vitlök, gräslök och mangold från trädgården.
Logga in
Skapa konto
I Israel var det vanligt med kalkon mellan varven av lammkött . Sen skall det vara rejält med färska koriander och hummus föstås.Maria T skrev:
Märkliga var att i de palestinska områdena var det ingen större skillnad.
Däremot gjorde palistinierna godast falafel, men många kollegor som fick magsjuka av dessa 😕
I Teheran var det spett som gällde, favvon var med lammkotletter.
Frugan gjorde en sur soppa på fläskkött och en massa grönsaker. Till detta ris och egna vårrullar.
Till efterrätt blev det Irish Coffee på Glenmorangie.
Till efterrätt blev det Irish Coffee på Glenmorangie.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras i tråden