Av gräsmattans utseende att döma har de röjt bort väldigt mycket buskage i trädgården. Måste ha varit helt igenvuxet. Vad gäller hur slitet det är så kvittar väl det egentligen, så länge resten är bra. Kostar ju inte mer att riva ut ett 90-talskök än ett orginalkök?
 
Trist med omöblerade hus. :p
Gillar huset i övrigt. (y)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Av gräsmattans utseende att döma har de röjt bort väldigt mycket buskage i trädgården. Måste ha varit helt igenvuxet. Vad gäller hur slitet det är så kvittar väl det egentligen, så länge resten är bra. Kostar ju inte mer att riva ut ett 90-talskök än ett orginalkök?
Nej, det är förstås inte dyrare. Däremot så är prislappen satt som om det vore ett fint renoverat hus. 8-8,5 Mkr vore mer rimligt - gissningsvis så är det mer än bara ytskikt, kök och badrum som behöver fixas.
 
Dessutom tämligen liten tomt, (vilket blir svårt att göra något åt). uppvärmning/ventilation som behöver fixas, säkert även dränering, fasad, tak osv. Säkert behöver ett antal miljoner plöjas ned i detta projekt.

Jag ser att budgivning pågår vilket förvånar mig med tanke på alla minus.

Det går att hitta liknande, betydligt bättre objekt i bra skick för liknande pengar i Stockholmstrakten.
 
J jocke31 skrev:
Dessutom tämligen liten tomt.
Nästan 300 kvm större än min tomt...

Man ser lite av hur de röjt om man jämför Google Streetview med första bilden.
En röjd tomt med synliga avfallshögar och en äldre villa omgiven av buskage, tagen från Google Streetview.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi var spekulanter på några liknande hus (coola 60-talshus med mycket originaldetaljer) förra året, bl a ett i Tattby och ett i Solsidan. De hade bergvärme, fina trädgårdar, var dränerade och var öht väl omskötta både ut- och invändigt och krävde inga större renoveringar. Samma storlek på hus, men tomter på mellan 1250 och 1800 kvm. De gick för runt 10 Mkr. Visserligen en smula längre från stan, men mycket lugnare, tystare läge.
 
yonna yonna skrev:
Intressant! 5 budgivare ligger nu 2 milj över utgångspris!
ja jisses... det finns gott om pengar i Sverige
 
Budgivningen har verkligen skenat med tanke på skicket, men jag tycker att jag känner igen fenomenet från mina tidigare lägenhetsjakter. Ju värre skick desto mer verkar man drömma iväg i sina renoveringstankar, och sen så är man plötsligt känslomässigt fäst och kan buda hur mycket som helst, trots allt arbete man måste lägga ner och betala för sen.

Till en rimligare peng hade det dock fortfarande kunna vara ett värdigt projekt känner jag. Kvarteren därikring är faktiskt lugna (så länge det inte är Derby på Friends Arena), och samtidigt nära stan. Så jag kan samtidigt förstå att intresse finns.
 
BirgitS
F FunkishJonny skrev:
Budgivningen har verkligen skenat med tanke på skicket, men jag tycker att jag känner igen fenomenet från mina tidigare lägenhetsjakter. Ju värre skick desto mer verkar man drömma iväg i sina renoveringstankar, och sen så är man plötsligt känslomässigt fäst och kan buda hur mycket som helst, trots allt arbete man måste lägga ner och betala för sen.

Till en rimligare peng hade det dock fortfarande kunna vara ett värdigt projekt känner jag. Kvarteren därikring är faktiskt lugna (så länge det inte är Derby på Friends Arena), och samtidigt nära stan. Så jag kan samtidigt förstå att intresse finns.
Nu är det två hus som det skrivs inlägg om. Det i Råsunda finns det ingen skenande budgivning på utan det har kommit in ett bud som ligger ca 700 000 kr under utgångspriset.
 
  • Gilla
FunkishJonny och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är det två hus som det skrivs inlägg om. Det i Råsunda finns det ingen skenande budgivning på utan det har kommit in ett bud som ligger ca 700 000 kr under utgångspriset.
Helt riktigt. Jag hänvisade till de 10 byggnaderna utanför Orsa. Det verkar vara flyttade gamla hus eller nyproduktion i gammal stil från 1933. Det ser ut som om det nu bara är en budgivare kvar.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Nu är det två hus som det skrivs inlägg om. Det i Råsunda finns det ingen skenande budgivning på utan det har kommit in ett bud som ligger ca 700 000 kr under utgångspriset.
Då läste jag igenom för hastigt, kopplade det inlägget till huset i Råsunda. Detta känns ju rimligare. :)
 
Martin_B
P Peter_K skrev:
Den här gamla kyrkan var riktigt fin

[länk]


[länk]
Är ju så fint att det är bara löjligt... precis hur läckert som helst! Vinkällaren var ju inte att leka med!
 
harry73
Jättefint, skulle dock rekommendera att göra en bra miljöteknisk undersökning på tomten.

Gammal garvari låter spm föroreningar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.