Men oj vad synd med transformatorstationen! Trista trestavsgolv, ingen charm alls bevarad. Jag blir så ledsen när jag ser sånt..
 
  • Gilla
crappyusrname
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Udda objekt! Gammal transformatorstation :)

Källa: [länk]
Hittade en artikel i Corren om huset:
https://www.corren.se/bostad/spanning-pa-hog-hojd-6191424.aspx

Skulle vilja påstå att det inte är så mycket att bevara i en transformatorstation. Hittade en ritning på en lite större, annars är det ont om bilder på insidan av sådana, men i princip är det ju bara ett skal.
MM+006904_005_021.jpg
 
Det verkar mest vara souterrängvåningen som förändrats. Den var nog rätt enkelt inredd från början. I resten av huset är det mest färgerna och ytskikten som behöver fixas ifall man vill ha tillbaka den nationalromantiska känslan.
 
Du kan ha rätt i att det inte fanns så mycket att bevara, men det som är gjort funkar inte alls med exteriören. Gjort helt utan känsla, utan att tänka industriellt arv. Jag fattar att det var massor av jobb för att alls få det att funka, men så tråkigt att det saknas känsla för material, stil och inredning..
 
S sinuslinus skrev:
[bild]
Vad är den sopnedkastlika öppningen i badrummet till för?
 
Troligtvis tvättnedkast.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
En apelsin Mia Orange skrev:
Du kan ha rätt i att det inte fanns så mycket att bevara, men det som är gjort funkar inte alls med exteriören. Gjort helt utan känsla, utan att tänka industriellt arv. Jag fattar att det var massor av jobb för att alls få det att funka, men så tråkigt att det saknas känsla för material, stil och inredning..
Det kan jag hålla med om, men det är gjort till en ung kille som ville ha det så....
 
  • Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Att ha de där gamla mätarna som en fondvägg i vardagsrummet hade ju varit otroligt häftigt! Som det nu var så är det ett ganska trist rum, speciellt för att vara ett vardagsrum.
 
  • Gilla
Martin_B och 2 till
  • Laddar…
Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
Skulle vilja påstå att det inte är så mycket att bevara i en transformatorstation.
Tänkte mest på den gamla bilden längst, som jag också bifogade. Där hängde lite mätare och grejer på paneler, och det hade ju varit lite tufft att ta ett par, tre sådana paneler med mätare och skruva upp på de annars kala väggarna.
Som en häftig detalj med tanke på att det har varit en transformatorstation.
Blir ju väldigt udda om inte annat :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Martin_B
S Strontus skrev:
Att ha de där gamla mätarna som en fondvägg i vardagsrummet hade ju varit otroligt häftigt! Som det nu var så är det ett ganska trist rum, speciellt för att vara ett vardagsrum.
Ja exakt! Nu hann jag skriva mitt inlägg som ett svar på Annan's innan jag läste ditt. Men ja, exakt så.
 
Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
Det kan jag hålla med om, men det är gjort till en ung kille som ville ha det så....
Vad skulle han i transformatorstationen att göra? :D haha, var ju synd det inte var någon som uppskattade att bevara lite historia :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
S
Immobil Immobil skrev:
Troligtvis tvättnedkast.
Kollar man ritningen så ligger soprummet under badrummet. :thinking:
 
...å då är det ett sopnedkast, såvida man inte har gjort om soprummet till klädnedkast.
 
Martin_B
S sinuslinus skrev:
Kollar man ritningen så ligger soprummet under badrummet. :thinking:
Det är ett supermodernt hus, designat för framtiden, där man använder kläder en gång och sedan slänger :D

Klädnedkastet som mynnar ut i soprummet... ....bort med skiten (kläderna) bara, så drar vi och köper nya - varje dag.
 
  • Gilla
  • Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.