Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nils82 skrev:
" alla vet väl att branschen är full av skojare"
Seriöst inlägg av en moderator/administratör på ett webforum.
Det betyder ju inte att det inte stämmer...tyvärr...men väldigt många vägrar att se att det faktiskt är bra mycket störra andel som inte är skojare...

Och samtidigt måste ta med i kalkylen att det faktiskt finns skojare bland konsumenterna också.

Enkelt sagt...båda delar på båda sidor...inte bara ärliga kunder och skojare till hantverkare...inte så svårt att se det borde man tycka
 
Redigerat:
magnuslarsson79 skrev:
Du läser det du vill läsa du, mycket konstiga tolkningar..."jag har inte sagt att hantverkaren gjorde rätt"...skriv det en gång till mig så att du visar att du verkligen läst det
Du skriver att

"När ska ni krypa ur era skal och få förmågan att se problemen från mer än ett håll?"

Det är helt klart så att du med detta uttalande håller hantverkaren om ryggen, eller vad menar du annars med det? Förklara det för mig tack.
 
Nils82 skrev:
" alla vet väl att branschen är full av skojare"
Seriöst inlägg av en moderator/administratör på ett webforum.
Vad nu, får man inte vara ärlig i forumet?
Ska man gömma sanningen bara för att låta politiskt korrekt?
Bevare mig!

Jag har fått medla mellan beställare och hantverkare flera ggr. de senaste tio åren och måste tyvärr trycka på att MÅNGA borde sysslat med något helt annat!

Märk här att jag inte skrivit "alla" - tyvärr hittade jag alltför få ärliga och kunniga. De fick ordna skiten efter klåparna!
Så kom inte med några ramsor att byggbranschen inte har en massa skojare, på alla nivåer!
 
Redigerat:
  • Gilla
Paxman och 2 till
  • Laddar…
helder skrev:
Vad nu, får man inte vara ärlig i forumet?
Ska man gömma sanningen bara för att låta politiskt korrekt?
Bevare mig!

Jag har fått medla mellan beställare och hantverkare flera ggr. de senaste tio åren och måste tyvärr trycka på att MÅNGA borde sysslat med något helt annat!

Märk här att jag inte skrivit "alla" - tyvärr hittade jag alltför få ärliga och kunniga. De fick ordna skiten efter klåparna!
Så kom inte med några ramsor att byggbranschen inte har en massa skojare på alla nivåer!
Tjenare Helder.
Trevligt att råkas. Synd att du är så illa åtgången av pissiga halmtrampare.
Dock vill jag påpeka att det jag menade med min kommentar var att en moderator borde vara neutral, inte svårare än så. Håller du med?
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Nils82 skrev:
Tjenare Helder.
Trevligt att råkas. Synd att du är så illa åtgången av pissiga halmtrampare.
Dock vill jag påpeka att det jag menade med min kommentar var att en moderator borde vara neutral, inte svårare än så. Håller du med?
Hej Nils!

"Alla vet väl att branschen är full av skojare, men jag skulle inte tro att det är den delen som vi har här. Det finns ju faktiskt bra hantverkare också och en del är väldigt bra på sitt jobb, förstående och hjälpsamma. Det gäller att hitta dem bara."

Du får läsa hela stycket.
Tittade du på byggfuskarna (tror det hette så på TV4), det öppnade ögonen för alla svenskar vilka sortens hantverkare som finns där ute varför det endast är ett konstaterande. Det är så det ser ut och tyvärr måste vi som kunder försöka hålla oss borta från dom värsta. Det är ett problem för jag tror säkert, ifall du nu är hantverkare, att du är en bra sådan med tanke på din reaktion.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Vi ska inte glömma att bygghus först och främst är ett konsumentforum, Marlen har helt rätt i det hon skriver
 
nia79 skrev:
Hej Nils!

"Alla vet väl att branschen är full av skojare, men jag skulle inte tro att det är den delen som vi har här. Det finns ju faktiskt bra hantverkare också och en del är väldigt bra på sitt jobb, förstående och hjälpsamma. Det gäller att hitta dem bara."

Du får läsa hela stycket.
Tittade du på byggfuskarna (tror det hette så på TV4), det öppnade ögonen för alla svenskar vilka sortens hantverkare som finns där ute varför det endast är ett konstaterande. Det är så det ser ut och tyvärr måste vi som kunder försöka hålla oss borta från dom värsta. Det är ett problem för jag tror säkert, ifall du nu är hantverkare, att du är en bra sådan med tanke på din reaktion.
Jepp, stämmer, jag är i branschen. Jag tyckte bara att VI kan föra dialogen här, admin behöver inte tycka varken till eller från.
Som ett övrigt tillägg kan jag tycka att branschen kryllar av sk. halmtrampare..........men enligt mig svärtar det inte ner oss hantverkare av en enkel anledning. Rötäggen är nämligen inte hantverkare utan något helt annat.
Här har man som konsument ett visst ansvar att skilja angnarna från vetet. Tyvärr är det inte helt enkelt alla gånger.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Tyvärr stämmer inte det, bristande yrkesstolthet genomsyrar alla nivåer av hantverkarbranschen. Mina golvläggare är tex en av de dyrare och mest renommerade i landet. Och golvet är grymt bra lagt, därför så synd att man ska göra en sådand här dundertabbe, iof var det ett annat företag som slipade och behandlade golvet. Men det var via golvläggarens bolag så han hade yttersta ansvaret
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Nils82 skrev:
Tjenare Helder.
Trevligt att råkas. Synd att du är så illa åtgången av pissiga halmtrampare.
Dock vill jag påpeka att det jag menade med min kommentar var att en moderator borde vara neutral, inte svårare än så. Håller du med?
Hej Nils, trevligt att råkas.

Du har en poäng där, jag håller med att moderatorn bör förhålla sig neutral.

Dock inte på bekostnad av sanningen - den bör man aldrig skuffa undan - då blir det fel.

Hur man ska lösa detta, har jag inte klart för mig i skrivande stund - men se upp, jag kan komma med något förslag närsomhelst ;)
- Tycker att hon borde få dela med sig av sin erfarenhet utan att kväsas..

MVH
 
Redigerat:
harry73
nia79 skrev:
Med detta sagt drar jag mig nu tillbaka till mitt trollbo, det är nämligen min dotter som skall bo i rummet med tapeten ;) och jag känner budskapet har gott fram.

Tjingeling..
tja om du är pappa till slutanvänderen och därmed har en nära relation till TS då antar jag att du vet bäst vad ni komm överens om med hantverkaren. Jag hoppas dock att du ser att det hade hjälpt diskussionen framåt att säga det tidigare. För även om det kanske inte verkar så, försöker de flesta faktiskt hjälpa dom somställer frågor här. Antingen genom medhåll eller genom att sätta saker i ett annat perspektiv.
Man skulle kunna säga att du hade lite bristande kommunikation här, men det passar å andra sidan tråden väldig bra.
Jag hoppas dottern kommer att trivas i sitt nya rum :)
 
harry73 skrev:
tja om du är pappa till slutanvänderen och därmed har en nära relation till TS då antar jag att du vet bäst vad ni komm överens om med hantverkaren. Jag hoppas dock att du ser att det hade hjälpt diskussionen framåt att säga det tidigare. För även om det kanske inte verkar så, försöker de flesta faktiskt hjälpa dom somställer frågor här. Antingen genom medhåll eller genom att sätta saker i ett annat perspektiv.
Man skulle kunna säga att du hade lite bristande kommunikation här, men det passar å andra sidan tråden väldig bra.
Jag hoppas dottern kommer att trivas i sitt nya rum :)


MAAAAAAAAAGNUUUUUUUUUS!!!!!! Du sa ju att Smiley med snedöga förklarade att man skämtar!!!! Det fungerar inte!!!!
 
harry73
Hur du än vänder och vrider på det så är din kommunikation bristande och hjälper inte tråden framåt
 
Tittar man på bilden i första inlägget ser det ut som om "prinsessan" hukar sig ner, hon hann bara inte ner riktigt med huvudet innan bilden frös till i sitt nuvarande läge, tror att målaren var lite för snabb med limmet, kanske använde snabblim, det vet ju vi alla att man inte tapetserar med!:banghead: Det blir i detta fall en ganska korrekt använd smiley! ^^
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Jag undrar bara nu hur många som var tvungna att se bilden i #1 igen, ha det gott alla.
"en hantverkare som fortfarande inte tar illa vid sig av diverse korkade/ofta befogade påhopp"
 
harry73
Marlen Eskilsson skrev:
för exakt sådana frågor har vår målare ställt vid tapetsering. Snickaren frågar också väldigt noggrant ut oss om hur vi vill ha saker och berättar om olika sätt att göra olika saker på. Rörmokare, plåtslagare, ja alla jag kan komma på där liknande alternativa val finns
även om jag också tycker att en bra hantverkare ska ta det initiativet i diskussionen med kunder, inser jag också att du driver ett stort konsumentforum inom byggbranschen. Och det skull inte förvåna mig om alla era hantverkare är väldigt medveten om det.
Kommer en Michelin inspektör till en restaurang får de världens bästa behandling ifall han blir igenkänd.
Samma gäller för er med hantverkare.
Men lite fördelar måste det finnas med jobbet :)
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.