Status
Inte öppen för fler kommentarer.
lars_stefan_axelsson skrev:
Ja, sådana finns ju tyvärr också. Men de kan vi lämna därhän. Och jag tycker väl mera att vi är inne på att det mera var kommunikationen som brast. Den kvart det hade tagit på telefon att reda ut precis var och hur tapeten skulle sitta, den tiden hade ingen haft något emot att den debiterats. Dvs att klockan tickat på då. Att sämre beställarkompetens tar lite längre tid, det tror jag alla är med på.
Men här har målaren redan fått instruktioner om var tapeten ska sitta. Man kan i det här fallet inte bara säga att målaren har gjort fel, eller som nia79 skrev att målaren borde bli av med sin licens.
 
Exempel :jag betställde läggning och behandling av golv. Hantverkaren valde även att behandla trösklarna, hade inte nämnt detta. Vad får han att tro att jag vill ha det?
 
AndersMalmgren skrev:
Exempel :jag betställde läggning och behandling av golv. Hantverkaren valde även att behandla trösklarna, hade inte nämnt detta. Vad får han att tro att jag vill ha det?
Kanske för att det inte är helt ovanligt att vissa gör det i samband med slipning och behandlig av golv? Vänd på frågan en gång, vad får han att tro att du inte vill ha det? Det finns alltid två sidor på ett problem, jag försöker stånga mig blodig för att det ska nå fram till vissa, allt som blir fel är inte hela tiden hantverkarens fel.
 
magnuslarsson79 skrev:
Kanske för att det inte är helt ovanligt att vissa gör det i samband med slipning och behandlig av golv? Vänd på frågan en gång, vad får han att tro att du inte vill ha det? Det finns alltid två sidor på ett problem, jag försöker stånga mig blodig för att det ska nå fram till vissa, allt som blir fel är inte hela tiden hantverkarens fel.
Ingenstans i avtalet nämndes trösklar, det är bra att vara proaktiv, men man får säkerställe sig att kunden vill ha det så. I detta fallet var de dessutom redan behandlade med Osmo olja, så man undrsr ju varför han trodde jag ville ha det jobbet förstört
 
Jag tyckte tapeten var fin
 
AndersMalmgren skrev:
Fast de flesta har inte den synem på en hantverkare, de vill ju självklart själva bestämma hur saker ska se ut, men med backup av hantverkarens kunskap
Jaha du...så du menar att det finns olika typer av kunder också. Flesta baserar du på? Dina tidigare erfarenheter som hantverkare? Där kan jag väl bara inflika att majoriteten av dom kunder jag varit hos, dom anlitar hantverkare för att kunna säga hejdå på morgonen och komma hem och bli glada över vad som hänt under dagen.
 
AndersMalmgren skrev:
Ingenstans i avtalet nämndes trösklar, det är bra att vara proaktiv, men man får säkerställe sig att kunden vill ha det så. I detta fallet var de dessutom redan behandlade med Osmo olja, så man undrsr ju varför han trodde jag ville ha det jobbet förstört
Jag har aldrig sagt att det inte kan bli fel...men däremot så kan jag förstå att hantverkaren inte ser det som självklart att tröskeln är behandlad med hårdvaxolja. När informerade du honom om att det trösklarna var behandlade med hårdvaxolja?
 
Puh, måndagar är alltid dom bästa, massor av kunder med småproblem vi nu löst och alla är nöjda och glada.


Det verkar som att poletten har trillat ner för många här nu vad vi kunder faktiskt förväntar oss av hantverkare vilket är skönt, då kanske några fler går till jobbet imorgon med en högre vilja att kommunicera och hjälpa kunden i fråga, vara professionell. Jag hoppas så är fallet, det är det vi konsumenter förväntar oss och det är på grund av detta misslyckande tråden finns till.
Vi har otroligt många duktiga hantverkare i Sverige men tyvärr pga av ROTavdraget och att branschen idag glöder finns det många man inte vill ha att göra med. Jag läste idag, 60000 nya bostäder måste byggas varje år för att vi skall klara bostadsbristen. Vår svenska industri, klarar knappt hälften idag och vi köper tjänster och produkter från hela norra Europa. För er alla med kunden i fokus ser framtiden ljus ut det kan jag lova.

Jag har blivit lite uthängd i tråden då jag ofta slänger in lite sarkasm och ironi, det är helt OK för min del, det förtjänar jag kanske, jag ber er alla om ursäkt för detta om jag trampat er på tårna men har man inte varit i ett forum tidigare så..jag kommunicerar mestadels öga mot öga och då syns det på mig när jag skämtar, det gör ni såklart inte här varför det blivit lite irriterat.

Med detta sagt drar jag mig nu tillbaka till mitt trollbo, det är nämligen min dotter som skall bo i rummet med tapeten ;) och jag känner budskapet har gott fram.

Tjingeling..
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
magnuslarsson79 skrev:
Jag har aldrig sagt att det inte kan bli fel...men däremot så kan jag förstå att hantverkaren inte ser det som självklart att tröskeln är behandlad med hårdvaxolja. När informerade du honom om att det trösklarna var behandlade med hårdvaxolja?
Så det är min plikt att informera honom att trösklarna redan är behandlade snarare än hans att fråga? Du är ju för rolig.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
nia79 skrev:
Hon mätte inte från dörrbladet, det har jag skrivit 5 ggr till dig
Hur vet du att det är en hon?
 
Kirre2 skrev:
Hur vet du att det är en hon?
Oj o joj, där skall det ju stå hen, bra att du noterade detta, stort tack, verkligen stort tack Kirre!
 
  • Gilla
helder och 1 till
  • Laddar…
Anar att du är ironisk men förstår inte varför. Hur svårt är det att skilja på hon han och hen? Flera gånger dessutom. Tror nog att du vet vem det är.
 
AndersMalmgren skrev:
Så det är min plikt att informera honom att trösklarna redan är behandlade snarare än hans att fråga? Du är ju för rolig.
Ibland kan jag väl vara det. Satt trösklarna på plats när ha la golvet?
Kommunikation som du förespråkar betyder ju att mer än den ena parten bara pratar.
 
magnuslarsson79 skrev:
Ibland kan jag väl vara det. Satt trösklarna på plats när ha la golvet?
Kommunikation som du förespråkar betyder ju att mer än den ena parten bara pratar.
Tycker du denna tröskel ser obehandlad ut och behöver en omgång av golvbehandlingen? Detta är inte tröskeln i fråga har ingen bild på den hur den såg ut innan de var där och kladdade. Men den såg precis ut som denna tröskel. Denna strökel byggde vi efter golvet var klart. Sorry för OT, men tråden har ju gått över till att handla om krav så itne helt OT

Visa bilaga 166707
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Tycker du denna tröskel ser obehandlad ut och behöver en omgång av golvbehandlingen? Detta är inte tröskeln i fråga har ingen bild på den hur den såg ut innan de var där och kladdade. Men den såg precis ut som denna tröskel. Denna strökel byggde vi efter golvet var klart. Sorry för OT, men tråden har ju gått över till att handla om krav så itne helt OT

[bild]


Snygga golv, är det Junckers plank??
Tröskeln ser ut ut att vara färdigbehandlad, men det finns hantverkare som inte förstår bättre tyvärr och inte förstår sig på det mest fundamentala när man utför arbete hos någon - kommunikation.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.