Synd.
Men nu vet du
 
  • Gilla
DanielFinell
  • Laddar…
Hej,
Jag och också en Uponor reglercentral C35 där nätdelen har gott sönder. Det är en IC krets som bränt av helt, ni ser det på bilden nedan. Tror ni det går att direkt koppla 24 volt till reglerkortet eller måste man ha med 12 volten?
Någon som vet vad 12 volten reglerar eller används till?
//Tobias
 
  • Bränt kretskort från en Uponor reglercentral C35 med tydliga tecken på skadad IC krets.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har svaret i tråden redan. Kolla speciellt det som @Tkd har skrivit. Hans lösning (dvs att behålla nätdelen och bara mata den på rätt sätt med 24V) funkade ju fint för mig iaf. Självklart bör du mäta så att du verkligen får 12V på den pinne där du ska ha det (vi kanske inte har exakt samma fel på våra nätdelar).

Mvh / Staffan
 
  • Gilla
Tkd
  • Laddar…
Okej tack för infon. Då ska jag testa det.
//Tobias
 
tb3sato tb3sato skrev:
Okej tack för infon. Då ska jag testa det.
//Tobias
Kretsar har jag om du vill ha
Mvh.
 
STORT TACK till Tkd & StaffanL74 för tipsen hur man kopplar in ett externt nätaggregat. Min C55 la av igår - Följde era instruktioner och beställde "Nätaggregat LRS-150-24 (24V, 6.5A) från elfa" - Lödade på + & - enligt era instruktioner och reglercentralen kickade igång (y):D
PS. Var lite klurigt med lödningen då stiften satt väldigt nära varandra på C55'an så jag fick böja ut dom lite.
Elektrisk reglercentral för uppvärmning med nylödda sladdar till Nätaggregat LRS-150-24, och anslutna Wirsbo ventiler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Färdmekaniker och 2 till
  • Laddar…
Vill också tack för era tips
Testa först med en gammal datorladdare som mata 20volt och 2,25A och det fungera bra. Men har nu köpt ett 24volt aggregat som ger 3.2A. Som sagt stort tack för hjälpen!
 
  • Elaggregat monterat på vägg ovanför ett system av uponor rör och ventiler, med synliga elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
tb3sato tb3sato skrev:
Vill också tack för era tips
Testa först med en gammal datorladdare som mata 20volt och 2,25A och det fungera bra. Men har nu köpt ett 24volt aggregat som ger 3.2A. Som sagt stort tack för hjälpen!
Du är välkommen, njut av värme.
 
Hi

I have one of these too. Works a while and then dies. I have heat marks on the pcb close to pwm controller and on the case. New controller solves this problem once and for good? Thanks for the great info.

I have only the valve actuators in use so can I remove the powercard and solder wires from external psu to the actuator card
 
Redigerat:
Jartsa Jartsa skrev:
Hi

I have one of these too. Works a while and then dies. I have heat marks on the pcb close to pwm controller and on the case. New controller solves this problem once and for good? Thanks for the great info.

I have only the valve actuators in use so can I remove the powercard and solder wires from external psu to the actuator card
Jartsa Jartsa skrev:
Hi

I have one of these too. Works a while and then dies. I have heat marks on the pcb close to pwm controller and on the case. New controller solves this problem once and for good? Thanks for the great info.

I have only the valve actuators in use so can I remove the powercard and solder wires from external psu to the actuator card
Hello,
It’s better to have the power card mounted, because the CSU need both 24 V and 12 Vdc.
If you eliminate the power card your CSU will get just 24Vdc, will not work correctly.

Best regards.
 
:strong: Uppenor centraler C33/C35 har tappat försäljning ser jag här
 
Redigerat:
  • Gilla
Jartsa
  • Laddar…
External PSU works great. Does the new model of the chip solve this problem too? or something else is needed too?
 
Jartsa Jartsa skrev:
External PSU works great. Does the new model of the chip solve this problem too? or something else is needed too?
It doesn’t work, but I bought the original and I will replace the defect component. And try it again.
 
Tack för lösningar, alternativet är tydligen att byta både reglercentral och rumsgivarna.
 
B BiggeTheKing skrev:
Har inte funnit någon ersättningskrets tyvärr
Jag köper dom på Elektrokit Malmö ICE3BR0665J den har lite högre effekt men annars samma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.