Ja, det verkade som han avvaktade lite med det först. Men nu borde det vara lugnt.useless skrev:
Man undrar hur de tänker nu i Ovala rummet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 001 inlägg
Det stora problemet med tilltaget är inte att information har spridits. Det är att information som sprids via Signal inte ”bokförs” i officiella rullor som är normalt. Nationella representanter kan alltså kommunicera hur som helst och lova vad som helst till andra aktörer utan att någon annan får reda på det eller att man kan gå tillbaka till vem som har sagt vad.
Nja, själva operationen i tid och plats angavs ju faktiskt så ifall fi hade lyssnat så hade man kunnat lägga sig i bakhåll och faktiskt orsakat förluster för USA. En av tomtarna satt fö i Moskva och skrev i gruppchatten...Johan Gunverth skrev:
Det stora problemet med tilltaget är inte att information har spridits. Det är att information som sprids via Signal inte ”bokförs” i officiella rullor som är normalt. Nationella representanter kan alltså kommunicera hur som helst och lova vad som helst till andra aktörer utan att någon annan får reda på det eller att man kan gå tillbaka till vem som har sagt vad.
Den här adminstrationen verkar ha 9 liv men här borde iaf ett gått åt, men vad vet man egentligen?
De har kanske redan fixat alla kritiska domare som kan stoppa dem.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 001 inlägg
Ingen det angår vet ju någonting om vad de har kommunicerat internt i övrigt. Något de har grundlagskrav på att registrera. Skall man geniomföra en statskupp är det i och för sig givet stt man ignorerar detta. Trump förstör ju gärna mötesprotokoll med utländska envåldshärskare.K karlmb skrev:
Trumpregimen har såvitt jag vet aldrig haft några krav på sig att följa grundlagen.
Jag tror att syftet uttryckligen är att internkommunikationen inte skall komma till protokolls. Att ryssen kan både läsa och påverka är betydelselöst för ryssen är ju en nära allierad.
Jag tror att syftet uttryckligen är att internkommunikationen inte skall komma till protokolls. Att ryssen kan både läsa och påverka är betydelselöst för ryssen är ju en nära allierad.
Snällt av dig att insinuera att de tänker, åtminstone om du menar det positivt.K karlmb skrev:
Många av de som omger Trump är ju närmast patetiska.
Jag tänker mer och mer på dem som Jönssonligan där Pete Hegseth är nästan en kopia av Vanheden med sin trånga kavaj, och kanske även resten av Vanheden.
De övriga har jag inte satt karaktär på än då Trump inte platsar som Charles Ingvar då Sickan är smartare eller åtminstone har impulskontroll vilket Trump verkar sakna helt.
Funderingen hos mig är att går det verkligen så lätt att rasera en stor nation utan att omfattande protester leder till en kursändring?
Alla normala spelregler är åsidosatta och flertalet verkar sitta i ett hörn och titta på när förfallet tilltar.
Mycket illavarslande.
Påminner om Tyskland i början av 30-talet men där var det depression, soppkök och gigantisk arbetslöshet som drev landet till en stark ledare.
Min egen gissning är att i USA var det Woke-rörelsen och PK-fanatismen som drev fram Trump där genomsnitts-jänkaren tröttnade på att bli matad med vad du ska göra och tycka för att passa in, och sen kommer rekylen.
Jo Trumpen har full fart och vad jag sett utifrån utskifterna så var det ju mer en "briefing" för insatta om Jemenattacken.
Han tog fram "storsläggan" igår och införde 25% tullar på bilar. Sannolikt drabbar det Tysklands bilindustri hårt.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-infor-25-procentiga-tullar-pa-bilar
Han tog fram "storsläggan" igår och införde 25% tullar på bilar. Sannolikt drabbar det Tysklands bilindustri hårt.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-infor-25-procentiga-tullar-pa-bilar
Och det kommer även att drabba genomsnittsamerikanen.P paralun skrev:
Vad Trump inte tycks fatta är att en stor marknad som är klotet gynnar alla, protektionism och isolation gynnar ingen i det långa loppet, och just USA med sin i många fall ganska inskränkta befolkning hamnar väl ännu mer i bakvattnet om resten av världen fortsätter med ett fritt utbyte av ideer och varor.
Samt att ingen av USA:s tidigare allierade kommer väl att dela information med de pajasar som sitter där nu, ingen vet vart den infon tar vägen.
Själv kommer jag att avstå från att köpa amerikanskt om det finns andra likvärdiga alternativ, i mtt fall ingen uppoffring alls då jag mycket sällan köper något därifrån i vilket fall.
Tycker synd om de upplysta och vettiga jänkare som hamnat i denna sits, men om man jamlar med i PK-ismen utan att protestera hamnar man i Trumpismen och får svårt att protestera, håhåjaja.
Jo men Trumpen vill ju ha snabba förhandlingar och inte bli sittande i månader/år i Bryssel i långa mötesserier som inte leder någon vart.mikethebik skrev:
Och det kommer även att drabba genomsnittsamerikanen.
Vad Trump inte tycks fatta är att en stor marknad som är klotet gynnar alla, protektionism och isolation gynnar ingen i det långa loppet, och just USA med sin i många fall ganska inskränkta befolkning hamnar väl ännu mer i bakvattnet om resten av världen fortsätter med ett fritt utbyte av ideer och varor.
Samt att ingen av USA:s tidigare allierade kommer väl att dela information med de pajasar som sitter där nu, ingen vet vart den infon tar vägen.
Själv kommer jag att avstå från att köpa amerikanskt om det finns andra likvärdiga alternativ, i mtt fall ingen uppoffring alls då jag mycket sällan köper något därifrån i vilket fall.
Tycker synd om de upplysta och vettiga jänkare som hamnat i denna sits, men om man jamlar med i PK-ismen utan att protestera hamnar man i Trumpismen och får svårt att protestera, håhåjaja.
Sen har EU nu öppnat för förhandlingar.
https://omni.se/eu-oppnar-for-forhandlingar-efter-trumps-tullhot/a/4BgWya
Brutal förhandlingstaktik! Och inte mycket vi kan göra åt det.