68 537 läst · 2 237 svar
69k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Zelensky kom med förslaget att framtida stöd från USA kunde betalas med mineraler från början. När trump hörde talas om det så bestämde han sig för att det istället kunde användas för betala det som USA (under Biden) redan lovat bort. Det blev nån fix ide utan direkt verklighetsförankring av det (som allt annat trump nånsin kommit på)C cpalm skrev:
Det var en generalisering över EUs syn på kriget och att den skulle vara en global sådan.Fairlane skrev:
Jag är inte så säker på det.
Väst har varit tydliga såklart, även om USA nu svängt, men alla andra länder är inte på Rysslands sida. De vill inte alltid välja sida, men det finns ett antal resolutioner där en majoritet av världens länder röstat emot Ryssland, så varför resten av världen skulle ha en annan syn förstår jag inte.
Och nu används det alltså som ett ultimatum för att Trump ens skall snacka med Putin om ett eld upphör?B Byggmarodören skrev:
Bland det dummaste jag hört - konstigt att det inte snackas mer om det. Snacka om utpressning...
Trump har ju gått i skola hos Putin och han släpper nu ifrån sig dumheter i så högt tempo att alla är förvirrade, en civil maskirovka helt enkelt.C cpalm skrev:
Det pågår så mycket skit nu i USA att till och med de stora medierna ligger efter och allt är helt sjukt.
Det är väldigt sällan jag håller med dig I ditt besynnerliga resonemang i största allmänhet. Men ett utbyte jag får, är ett breddat ordförråd. "Maskirovka" var nytt. När och var snappade du upp det ordet?D djac skrev:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Maskirovka
Medlem
· Sörmland och stan
· 27 240 inlägg
D djac skrev:
Flood the zone-strategin. Vi kan det här från Trump 1 och det kommer inte från Putin.
Nej. Jag framför mina åsikter. Skillnaden är att jag oftast säger att det är något jag tror. Inte att det är en sanning. Om det är hittepå. Ja kanske. Det får framtiden utvisa. Jag svarar nästan alltid på frågor om mitt hittepå😀, då jag tycker att det är respektfullt mot de som lägger ner sin tid på att läsa det jag skriver. Hur gör du själv? Svarar du?K Krille4 skrev:
Redigerat:
Den ryska förhandlingspositionen är väl fortfarande att de ska få de fyra delområden de utropat till ryska, i sin helhet? Dvs mer mark än de har kontroll över nu, och specifikt innebär det även en del områden på västra sidan om Dnepr, vilket förstås är praktiskt för Putin när han vill köra runda tre.D djac skrev:Ja men det är väl Trumps "deal", USA tar landets framtida tillgångar, förhandlingen med Ryssland börjar med att de får behålla allt de ockuperat, så i verkligheten blir det mer. Ukraina kommer inte få ingå allianser och förmodligen begränsas deras rätt att ha en militär.
Så i korthet vill Trump ge bort de delarna av Ukraina han inte tar till Putin och förmodligen efter det börja bygga täta band mellan USA och Ryssland, för detta vill han ha beröm för att ha skapat fred.
Det är ju något helt annat än det jag opponerade mig emot. Du skrev "Det är vår sanning. Resten av världen har sannolikt en annan syn".Intet skrev:
Resten av världen har ingen samsyn, men en majoritet av länderna fördömde så sent som 7 dagar sen antog FN en resolution som fördömde Rysslands attacker mot civila och infrastruktur för energi, och nej, Ryssland kan inte lägga sitt Veto på en sådan resolution, inte Kina eller USA heller..
De tre röstade såklart emot, liksom Belarus, Iran, Nordkorea och några länder till (fin samling), men en majoritet av länderna röstade för, dvs verkar överens med "vår sanning".
Det betyder ju inte att alla dessa länder aktivt kommer motarbeta Ryssland.