69 107 läst · 2 237 svar
69k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hur jag gör? - Jag tycker inte man ska sprida "hittepå" som är propaganda från Ryssland som t ex:Intet skrev:
Nej. Jag framför mina åsikter. Skillnaden är att jag oftast säger att det är något jag tror. Inte att det är en sanning. Om det är hittepå. Ja kanske. Det får framtiden utvisa. Jag svarar nästan alltid på frågor om mitt hittepå😀, då jag tycker att det är respektfullt mot de som lägger ner sin tid på att läsa det jag skriver. Hur gör du själv? Svarar du?
Det tycker jag är respektfullt mot alla lidande och döda p g a Rysslands invasion av Ukraina.Intet skrev:
/Krille
Trump och Putin är samma skrot och korn och Trump har inget emot att avveckla demokratin i USA om han hinner innan nästa val. Det vore en katastrof för mänskligheten om världen kommer att styras av tre stora diktaturer, Kina USA och Ryssland.
Ja. Du har rätt. De är båda valda presidenter.Ulltand skrev:
Vad får dig att tro på amerikansk diktatur?
Vi får se vad Den Store Ledaren klämmer ur sig inatt, alla som sett den första filmen National Treasure kommer kanske ihåg att Nicolas Cage motiverar sin stöld av Declaration of Independence med att läsa en rad ur den,Ulltand skrev:
"But when a long train of abuses and usurpations, pursuing invariably the same Object evinces a design to reduce them under absolute Despotism, it is their right, it is their duty, to throw off such Government, and to provide new Guards for their future security."
vilket grovt förenklat blir någonting i stil med "att man måste göra det som är nödvändigt för att rädda landet".
Han kanske med myndig min läser samma som Cage i filmen och tar den absoluta makten med motivering att han är den enda som kan rädda USA från apokalypsen som blir fallet om inte frälsaren Trump ställer allt till rätta igen, allt detta kommet från min dystopiska kristallkula.
Och angående Vance fortsätter han att göra sig osams med alla tidigare allierade till USA, nyss förnedrade han britter och fransmän, snart finns det väl ingen som köper amerikanska produkter längre annat än de själva.
Blir väl att exportera billigt till Ryssland, Iran och Nordkorea istället...
Putin är inte en vald president. Oklart för mig om du följt vad som hänt i Ryssland senaste 15 åren eller om du skämtar?Intet skrev:
Det finns tyvärr väldigt mycket som pekar åt en diktatur i USA. Trump bedriver kamp mot media som han kallat en fiende för folket. Han stämmer och hotar att stämma enskilda journalister som är jobbiga och hotar att dra in stora tv-kanalers sändningstillstånd. Lika som Putin är första steget självcensur.
Trump hade heller inga problem med stormningen av Capitolium och benådade även våldsbrottslingar dömda för det.
På felaktiga grunder hävdar han att förra valet av stulet av demokraterna och han var den rättfärdiga vinnaren.
Ptja det är för mig ganska uppenbart att Trump inte är en anhängare av demokrati men att han som sådan inte kan skylta med det öppet utan tar det steg för steg, när tillfälle bjuds. Precis som det gick till i Ryssland.
Det var intressant! Har du något bevis för det? För är det så illa som du säger, låter det som ett krav för att bli fackligt förtroendevald inom LO.B Byggmarodören skrev:
Bevis? Hur kan du ha missat det? Det var på nyheterna under ett par veckors tid i januari. Googla "trump loyalty test" så dyker det upp gott om nyhetsrapportering om det.Intet skrev:
Fast där har du fel, han är vald men hade inga motkandidater annat än sådana som var godkända kulisser.Ulltand skrev:
Putin är inte en vald president. Oklart för mig om du följt vad som hänt i Ryssland senaste 15 åren eller om du skämtar?
Det finns tyvärr väldigt mycket som pekar åt en diktatur i USA. Trump bedriver kamp mot media som han kallat en fiende för folket. Han stämmer och hotar att stämma enskilda journalister som är jobbiga och hotar att dra in stora tv-kanalers sändningstillstånd. Lika som Putin är första steget självcensur.
Trump hade heller inga problem med stormningen av Capitolium och benådade även våldsbrottslingar dömda för det.
På felaktiga grunder hävdar han att förra valet av stulet av demokraterna och han var den rättfärdiga vinnaren.
Ptja det är för mig ganska uppenbart att Trump inte är en anhängare av demokrati men att han som sådan inte kan skylta med det öppet utan tar det steg för steg, när tillfälle bjuds. Precis som det gick till i Ryssland.
Inför senaste presidentvalet i Ryssland såg jag en intervju med en av motkandidaterna gjord av någon västerländsk TV-kanal och han fick frågan på vilket sätt han var en bättre president än Putin.
Svaret han gav var att det inte var hans sak att bedöma utan det var väljarna som skulle avgöra det.
Han fick flera frågor av liknande slag och gled undan dem alla med liknande ickesvar.
Han var en kuliss som skulle få det att framstå som ett korrekt val.
Alla reella motkandidater ramlade ut genom fönster eller balkonger, eller åtalades för olika antagligen påhittade brott och många sitter väl inne,
Så vald blev han, men inte i ett korrekt val.
Kommer ihåg att Nordkorea hade ett val under Kim Jong-il, han vann med 99,8 procent av rösterna med ett valdeltagande på liknande siffror, patetiskt.
Jag tittar inte så ofta på nyheterna, så det har jag isåfall missat. Det är alltså lika illa som LOs värdegrund? Bad. Very bad. It is a disgrace.B Byggmarodören skrev:
En annan av frågorna i ett av testen var vilka som var de äkta patrioterna 6:e januari.Intet skrev:
Du må tycka "är du för lika behandling av män och kvinnor?" är på samma nivå som "folk som vägrar tro på demokrati och tar till våld istället är hjältar", men jag tror inte många hade delat den synen.
Jag måste säga att jag gillar dig och din typ av humor, det är mycket jag inte alls håller med om det du skriver, och en hel del där vi tycker lika i olika trådar, tror att en stunds diskussion över en pilsner skulle vara givande.Intet skrev:
Liksom det är med många andra skribenter som sticker ut lite ur mellanmjölksdimmorna.
Jag saknar @Staffans2000 som tyvärr blev bannad då han var tydlig i sina åsikter och nog inte fördruckit sig på mellanmjölk.
Inte jag heller.B Byggmarodören skrev:
När jag var ung visste vi att Jugoslaverna som kom hit, bröt upp parketten i sina lägenheter för att odla potatis!😱
När något är för korkat för att vara sant, är det ofta inte sant.
Redigerat: