69 443 läst · 2 237 svar
69k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Njau då skulle vi väl hellre lägga pengarna på ett antal RR- SMR reaktor så fick vi fart på Europa?K karlmb skrev:
8900 miljarder räcker till många!
https://www.rolls-royce.com/innovation/small-modular-reactors.aspx#/
Njou, det var inte så smart att göda Putin med fossilgaspengar för att lägga ner kärnkraft i Tyskland.returen skrev:
Men jag tror faktiskt man kan lösa det här, såg även att arabländerna tagit sitt ansvar för Gazaförhandlingar.
Det tar sig...
Hur tänker ni här, väldigt konstiga ord, så om Tyskland säger att de ska börja gjuta så drar sig Ryssland ur Ukraina och förbinder sig att finansiera en återuppbyggnad, Trump stannar i Nato och FN och låter USA förbli en demokrati?returen skrev:
Skulle detta vara sant så ska jag personligen bekosta en säck gjutning, ska nog hitta fler finansiärer!
Att sitta arresterad i Ryssland kan nog få vem som helst att säga det polisen vill stå man skall säga.mikethebik skrev:
Benjamin följde jag under några år, men sedan han efter ryssarnas invasion av Ukraina gjorde ett besök i någon rysk republik och där blev arresterad och i det inspelade förhöret, (inte postat av honom) där jamlade han med i Putins narrativ för invasionen, att Ukraina var nazistiskt och skulle "befrias".
Och för att rädda sitt skinn så läste han läxan från Kreml, där slutade jag titta på hans videor.
Kanske de flesta i hans situation också gjort, men vad fanken skulle han dit igen och göra när risken var stor att åka fast då han gärna gjorde besök på platser som var otillåtna.
Han var (är?) en stark anhängare av Ukraina och spenderade mycket tid där, även i Vitryssland och andra gamla sovjetrepubliker.
Och det han förmedlade var att folk i allmänhet i Ryssland och gamla Sovjet är synnerligen trevliga och gästvänliga samt att många på vischan saknar det gamla Sovjet då det upplevdes att det var mera ordning på den tiden då alla hade "jobb", även om jobbet innefattade en totalt meningslös sysselsättning men du fick lön och fick/tvangs åka hemifrån och hade ett inrutat liv med rutiner.
Så allt är inte svart eller vitt, vare sig här eller någon annanstans.
Och till Herrar Trump och Vance igen då, Trump ska ju hålla ett tal idag där enligt uppgift det kommer att bli stärkt presidentmakt utöver de befogenheter en president har idag, så min tidigare spådom i tråden att vi är på väg mot ett totalitärt USA är kanske korrekt, hemska tanke.
Min poäng är att han visar hyr Ryssland och de forna sovjetstaterna ser ut, han visar ingen rysk propaganda eller turistorter, han visar den ryska landsbygden och folket där.
Jag har träffat en del ryssar där jag är nu, Västafrika, de är alla emot kriget och är förbannade på Putun. Dock så är det ju de som har råd att resa och som valt att stanna utanför Ryssland jag pratat med.
Jo dito med de ryssar jag stött på i Antalya-regionen, Turkiet, Putin ger de inte mycket för men däremot är Krim "helig" mark.G gaidin skrev:
Det finns 350 miljarder dollar i frysta ryska banktillgångar varav 250 miljarder dollar i EU.P paralun skrev:
Jag skulle vilja se att de pengarna användes för att återuppbygga västra Ukraina.
https://www.theguardian.com/world/2...plan-to-seize-350bn-russia-assets-for-us-arms… When he was UK foreign secretary, David Cameron repeatedly said he instinctively favoured seizing the assets, arguing there was little practical difference since the UK was already committed to not returning the frozen assets to Russia until Russia had paid war reparations to Ukraine.
The Guardian understands there is some tension over the assets question between the UK and France, which have committed to leading a “coalition of the willing” to help end the fighting in Ukraine.
Inside the EU the Czech Republic, Estonia and Poland have been the strongest supporters of seizing the assets and not just using the interest to secure loans for Ukraine.
Både USA och Ryssland har drygt 5’000 kärnvapen vardera vilket uppehåller terrorbalansen som gör att de i princip inte kan användas eftersom båda då förgör varandra.P paralun skrev:
Om Frankrike och UK har några hundra kärnvapen var så borde det ändå räcka i avskräckande syfte, här i Europa.
Jo de frysta pengarna verkar man äntligen våga röra.... sen har vi ju två stycken Svarte Petter inom EU som obstruerar.blackarrow skrev:
Det finns 350 miljarder dollar i frysta ryska banktillgångar varav 250 miljarder dollar i EU.
Jag skulle vilja se att de pengarna användes för att återuppbygga västra Ukraina.
[länk]
Både USA och Ryssland har drygt 5’000 kärnvapen vardera vilket uppehåller terrorbalansen som gör att de i princip inte kan användas eftersom båda då förgör varandra.
Om Frankrike och UK har några hundra kärnvapen var så borde det ändå räcka i avskräckande syfte, här i Europa.
Sen angånde terrorbalans levde vi länge med det under "kalla kriget" utan att rusta sönder oss.
Sen har ju Frankrike och England ett antal kärnstridsspetsar som Macron tog upp igår för en europeisk kärnvapendoktrin.
Mycket höga insatser på spelbordet nu!
Att sitta arresterad i Ryssland kan nog få vem som helst att säga det polisen vill stå man skall säga.mikethebik skrev:
Benjamin följde jag under några år, men sedan han efter ryssarnas invasion av Ukraina gjorde ett besök i någon rysk republik och där blev arresterad och i det inspelade förhöret, (inte postat av honom) där jamlade han med i Putins narrativ för invasionen, att Ukraina var nazistiskt och skulle "befrias".
Och för att rädda sitt skinn så läste han läxan från Kreml, där slutade jag titta på hans videor.
Kanske de flesta i hans situation också gjort, men vad fanken skulle han dit igen och göra när risken var stor att åka fast då han gärna gjorde besök på platser som var otillåtna.
Han var (är?) en stark anhängare av Ukraina och spenderade mycket tid där, även i Vitryssland och andra gamla sovjetrepubliker.
Och det han förmedlade var att folk i allmänhet i Ryssland och gamla Sovjet är synnerligen trevliga och gästvänliga samt att många på vischan saknar det gamla Sovjet då det upplevdes att det var mera ordning på den tiden då alla hade "jobb", även om jobbet innefattade en totalt meningslös sysselsättning men du fick lön och fick/tvangs åka hemifrån och hade ett inrutat liv med rutiner.
Så allt är inte svart eller vitt, vare sig här eller någon annanstans.
Och till Herrar Trump och Vance igen då, Trump ska ju hålla ett tal idag där enligt uppgift det kommer att bli stärkt presidentmakt utöver de befogenheter en president har idag, så min tidigare spådom i tråden att vi är på väg mot ett totalitärt USA är kanske korrekt, hemska tanke.
Min poäng är att han visar hyr Ryssland och de forna sovjetstaterna ser ut, han visar ingen rysk propaganda eller turistorter, han visar den ryska landsbygden och folket där.
Jag har träffat en del ryssar där jag är nu, Västafrika, de är alla emot kriget och är förbannade på Putun. Dock så är det ju de som har råd att resa och som valt att stanna utanför Ryssland jag pratat med.
Jag skulle tro att många av Rysslands kärnvapen är blindgångare.blackarrow skrev:
Det finns 350 miljarder dollar i frysta ryska banktillgångar varav 250 miljarder dollar i EU.
[länk]
Både USA och Ryssland har drygt 5’000 kärnvapen vardera vilket uppehåller terrorbalansen som gör att de i princip inte kan användas eftersom båda då förgör varandra.
Kan rekommendera Kärnvapenkrig : ett scenario, av Annie Jacobsen, där får man lära sig att ett är tillräckligt!blackarrow skrev:
Frågar även @HuddingeboP paralun skrev:
Hur har du tänkt dig att det skall sluta lyckligt när kriget upphör och en efterlängtad fred kommer och USA normsliserar sina förhållanden till Ryssland och allt siner om sist blir Hunky dory igen och Ryssarna upptäcker att en grupp länder på deken stulit deras pengar?
Bortsett från det lilla abret att ha ett skitförbannat Ryssland och ett argt USA förmörkandes vår himmel, kommer vi även att ha bevisat för resten av världen att vi inte är att lita på. Har du verkligen funderat över vilka konsekvenser det skulle få?
Redigerat:
alla stora tyckare tänker inte...Intet skrev:
Hur har du tänkt dig att det skall sluta lyckligt när kriget upphör och en efterlängtad fred kommer och USA normsliserar sina förhållanden till Ryssland och allt siner om sist blir Hunky dory igen och Ryssarna upptäcker att en grupp länder på deken stulit deras pengar?
Bortsett från det lilla abret att ha ett skitförbannat Ryssland och ett argt USA förmörkandes vår himmel, kommer vi även att ha bevisat för resten av världen att vi inte är att lita på. Har du verkligen funderat över vilka konsekvenser det skulle få?