71 429 läst · 2 237 svar
71k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Jag tror på samma slutresultat som du men längs vägen dit tror jag tyvärr att Trumpregimen kommer att försöka starta ett invasionskrig. Fast till skillnad från sina trosbröder i Ryssland så har Trumpregimen ett folk som inte går med på vad som helt eftersom alla i vapenför ålder har upplevt demokrati. Det där inser inte Trumpregimen och kriget går inte helt enligt planerna och till slut faller regimen när halva armeen deserterar och folk saboterar krigsansträngningen.G gaidin skrev:Jag har svårt att tro att USA kommer att förlora demokratin. Kanske minska den tillfälligt men grundlagen i USA är stark, domstolar och även militären kommer inte att bryta mot grundlagen.
Inbördeskrig och krigslagar, kanske, det kan bli kaos ett tag men demokratin kommer att återuppstå, alternativet att USA blir ett nytt Ryssland eller Kina kommer bara göra Europa starkare.
De största hoten nu är diverse krig och den världsordning som kommer att uppstå efteråt men de fria länderna, demokraterna kommer att stå starka på sikt.
Där här är min framtidsprognos.
Sedan får vi se om den är korrekt.
Leker du dum på något vis eller tror du på den där propagandan?G gaidin skrev:
En mycket betydande orsak är att vi har skapat ett samhälle där man kommer igång med ett stabilt liv på egna ben först när det biologiskt börjar blir för sent att få barn.
Kanske har du rätt, men när Trump är färdig med att byta ut alla misshagliga beslutsfattare i myndigheter, domstolar och försvarsdepartementet och ersatt dem med nickedockor är det lätt att få som man vill.G gaidin skrev:Jag har svårt att tro att USA kommer att förlora demokratin. Kanske minska den tillfälligt men grundlagen i USA är stark, domstolar och även militären kommer inte att bryta mot grundlagen.
Inbördeskrig och krigslagar, kanske, det kan bli kaos ett tag men demokratin kommer att återuppstå, alternativet att USA blir ett nytt Ryssland eller Kina kommer bara göra Europa starkare.
De största hoten nu är diverse krig och den världsordning som kommer att uppstå efteråt men de fria länderna, demokraterna kommer att stå starka på sikt.
Och han är på god väg, det ligger väl något i det han sa innan valet som åtminstone jag reagerade på,
"efter denna gång behöver ni inte rösta mer".
Jag hoppas din prognos är lika fel som min och det blir ett annat utfall, men jag har länge förutspått att USA kommer att splittras upp, kanske din prognos är början på det.H heimlaga skrev:Jag tror på samma slutresultat som du men längs vägen dit tror jag tyvärr att Trumpregimen kommer att försöka starta ett invasionskrig. Fast till skillnad från sina trosbröder i Ryssland så har Trumpregimen ett folk som inte går med på vad som helt eftersom alla i vapenför ålder har upplevt demokrati. Det där inser inte Trumpregimen och kriget går inte helt enligt planerna och till slut faller regimen när halva armeen deserterar och folk saboterar krigsansträngningen.
Där här är min framtidsprognos.
Sedan får vi se om den är korrekt.
Och skrattar de och pimplar champagne i Kreml nu är det ingenting mot fyllefesten som blir resultatet av den prognosen.
Svarar du på fel inlägg nu?H heimlaga skrev:
Menar du att det är propaganda att preventivmedel finns?
Ööh...?
Sluta trolla nu.....RoTe skrev:
Undrar om det finns någon forskning på mpr vaccin och fertilitetstal. Det vi alla kan se i "väst" är att födelsetalen sjunker som en sten. Människor som kommer från u-länder producerar betydligt fler barn. Jag tror vi äldre vuxna känner alla några som försökt bli gravida länge, det är konstigt hur svårt det ska vara... Man undrar ju varför.
/Krille