Hej ! Nu har jag röstat,det kändes skönt. Jag ser att estwings anhängare ligger efter,va kan detta tyda på?
 
snickar_lasse skrev:
Hej ! Nu har jag röstat,det kändes skönt. Jag ser att estwings anhängare ligger efter,va kan detta tyda på?
att det finns ett fåtal som har fattat rätt å ej som du:rolleyes:
 
Tänk att det kan behövas 100+ inlägg utan att komma fram till det rätta svaret. Fy skäms på er allihopa...;)

Rätt svar:

Lägg alltid finaste sidan uppåt.....

Skulle sedan någon bräda skeva till sig med tiden oavsett om det är sur eller glad gubbe...byt ut den och åter igen....finaste sidan uppåt.
 
Mikael_L
Nimajneb skrev:
Rätt svar:

Lägg alltid finaste sidan uppåt.....
Aaahhh, så lätt..
Om båda sidorna är lika fina då? :p
 
Mikael_L skrev:
Aaahhh, så lätt..
Om båda sidorna är lika fina då? :p
*lol*
 
Mikael_L skrev:
Aaahhh, så lätt..
Om båda sidorna är lika fina då? :p
Ta den sida som ligger uppåt så slipper du vända på den igen....
 
Mikael_L
Nimajneb skrev:
Tänk att ...
Nimajneb, du har inte röstat än, din åsikt delas av futtiga 12%, du måste genast styra upp det lite. ;)
http://www.byggahus.se/forum/altan-uteplats/126830-omroestning-trallbraeda-vilket-hall.html

Men ja, jag lägger "lika fina på bägge sidor-brädor" med årsringar = glad gubbe, annars finaste sidan upp.
Men en väldigt underhållande tråd i vilket fall. :D


Blir vi klara nån gång med den här tråden ska jag starta en om vad hålet mitt i munken består av. ::D ;)
 
Mikael_L skrev:
Blir vi klara nån gång med den här tråden ska jag starta en om vad hålet mitt i munken består av. ::D ;)
Du menar väl munken mitt i hålet?
 
  • monk2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
******* the end*******
 
Ericc
lasseseger skrev:
******* the end*******
Njaa, jag brukar ställa skiten på högkant för att få lite extra krydda på poolpartyt.

Men vilken högkant ska jag ha uppåt?
 
Kortsidan förstås, så får du högst bygge i stan.
 
den högra
 
Jag tycker att man ska lägga trallen med den sidan upp som skulle varit ner om man hade haft trallen upp och ner ifrån undersidan sett ovanifrån? Då får man en glad surgubbe eller en sur gladgubbe som ligger upp och ner med framsidan utåt fast ner och bakåt..eller framåt på tvären fast snett bakåt framifrån till höger från vänster sett åt högersidan mot vänster bara man sätter skruven med den runda sidan på skallen mot öster om man skruvar från norra sidan västerifrån sett gentemot den södra sidan, fast lite mer åt mitten eller snett utåt..
 
  • Gilla
Goosta och 1 till
  • Laddar…
OK,
nu har jag gjort så som ni sagt... byggt på högkant med kortsidan nedåt. Kunde ingen samtidigt ha sagt att regelverket också behövde vara så, vad e det här för forum egentligen:(

Ingen sa heller att man var tvungen att hyra kran, för det är jättesvårt att balansera 25*220 reglar samtidigt som man håler trall och skruvdragare.

Anyway, nu har jag nya problem. Med 89kvm stående altan framför huset är frun sur för att hon inte längre ser in i grannens vardagsrum. Han, grannen alltså, klagar på att han inte längre får in Viasat, och precis nyss har en riktigt tråkig typ från Lantmäteriverket varit här och, ja, höll nog ett kort men ganska snärtigt anförande om lagar och regler å så..

... Hur gör jag nu?
 
Mikael_L
Du måste snabbt höja medelmarknivån på din tomt, innan dom kommer och mäter. :D


...men du har väl ingen svikt i din altan ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.