Vilket håll på trallbrädan?

• Antal röster
    128
Med anledning av tråden med samma namn, varför inte skapa en omröstning i samma ämne?

Vilket håll vill du/ni ha årsringarna i trallbrädan på?

• Glad gubbe
  • Sur gubbe
  • Kvittar vilket håll

Redigerat:
:mad:

Självklart sur gubbe. Annars kan man ju inte gå barfota på det... :)

Du måste nog förtydliga om du menar sur/glad gubbe på årsringarna eller om du menar sur/glad gubbe på trallbrädan. Det verkar som att vissa menar årsringarna och vissa brädorna, vilket gör diskussionen lite svår.

Jag röstar glad gubbe (på årsringarna). När trä torkar strävar det efter att göra årsringarna raka och brädan kommer böja sig med kanterna nedåt vilket förhindrar vattenansamling och blir skönare att gå på. Precis som det står i all bygglitteratur och i informationen från tralltillverkarna.

frhe skrev:
Du måste nog förtydliga om du menar sur/glad gubbe på årsringarna eller om du menar sur/glad gubbe på trallbrädan. Det verkar som att vissa menar årsringarna och vissa brädorna, vilket gör diskussionen lite svår.
Rätt, tackar för det... Menade givetvis årsringarna och är numera ändrat...

Mikael_L
Förutom att man givetvis vänder på en bräda med helkass yta på "ovansidan".
Och ovansidan är givetvis kärnsidan ... hehe ..

:)

Tur att jag slipper att gå på de flesta av altanerna som byggs här :p

:)

Glad

Mikael_L
Intressant att det är nästan ingen som velar, bara en som tycker det kvittar. ;)

Ett ämne fyllt av starka men motstående åsikter :D

Jag avstår från att tycka. Hur det fungerar i teorin VET vi från tralltråden, hur det fungerar i praktiken vet iaf jag nästa år när min trall torkat. Då ska jag rösta. Och bjuda estwing på en kopp kaffe för han kommer då hit och lägger om det som hamnat fel.

Som jag skrev i en systertråd, lägg den fina sidan uppåt! Strunta i sura/glada/likgiltiga gubbar.

Lite samma sak som "Gröna sidan upp...." för dom som kommer ihåg detta...

Enligt mitt utemöbelbord så ska det vara glad gubbe, det är fler sprickor på de sura, sen om man hade gått med skor på dem vet jag inte om det hade varit samma grej, och självaste märgen är ju jävligt mjuk. Jag ställer dem på högkant istället =) (= =( (=

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.