RoTe
K karlmb skrev:
Det var ju nån som hade det.
Jaha ok det var "nån" som hade det. Ja inga linjebussar i Uppland iaf.

RoTe RoTe skrev:
Jaha ok det var "nån" som hade det. Ja inga linjebussar i Uppland iaf.
Nej, sörlänningar förstår inte sånt.

RoTe
K karlmb skrev:
Nej, sörlänningar förstår inte sånt.
Förstår inte varför vi skulle ha det heller, det går utmärkt att köra buss utan och dom två gångerna jag stannat pga halka har man inte kunnat gå på vägen ens. En resenär blev jättearg men han kom bara ett par steg utanför bussen så satt han ner.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror det är så illa att de flesta varken gör det ena eller det andra. Tror många kör runt med bilar vars "finesser" de bara delvis förstår.
Med tanke på hur svårt det är att hitta blinkersspaken så tror jag att du har rätt.

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Det snöar i Skåne!
Nu dröjer det inte länge förrän E22 korkar igen av utländska trailer- dragare från öststaterna samt E6 vid Landskrona

• Gilla
yonna och 4 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Det snöar i Skåne!
Nu dröjer det inte länge förrän E22 korkar igen av utländska trailer- dragare från öststaterna samt E6 vid Landskrona
Och elbilar.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Och elbilar.
Ja, det är ju alla dessa nya fyrhjulsdrivna elbilar med fräscha vinterdäck som kloggar igen trafiken! Vi som kör hederliga Volvo V70 -01, med schyssta året runt däck från 2011 kör ju aldrig fast eller blir stående!

• Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Menar ni att detta är snö?!

Jag trodde de var ute och saltade 🤔

• Utsikt från ett fönster över en altan som är täckt av ett lager snö, dimmig bakgrund med träd och byggnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Menar ni att detta är snö?!

Jag trodde de var ute och saltade 🤔
Nån gång ska väl varningarna vara tillräckliga.

L Leif i Skåne skrev:
Det snöar i Skåne!
Inget problem om miljömupparna beordrar ut saltbilarna!

• Gilla
Mats_R
  • Laddar…
Hemingway Hemingway skrev:
Ja, det är ju alla dessa nya fyrhjulsdrivna elbilar med fräscha vinterdäck som kloggar igen trafiken! Vi som kör hederliga Volvo V70 -01, med schyssta året runt däck från 2011 kör ju aldrig fast eller blir stående!
Hej, det är TS här! Ni börjar bli skämtsamma i detta allvarliga ämne!

R
Var ute och åkte i en timmes tid strax utanför Göteborg inte en plogbil var ute under den tiden nu på morgonen vid kl 09-10:00 alla vägar var oplogade E20 hade plogats för flera timmar sedan men snöat igen..
Men alla ICA parkeringar var fint plogade samt bensinmackarna med..
Undrar om säsongens snöpengar redan är slut eller vad som pågår!

Redigerat:
  • Gilla
he-peter
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Var ute och åkte i en timmes tid strax utanför Göteborg inte en plogbil var ute under den tiden nu på morgonen vid kl 09-10:00 alla vägar var oplogade E20 hade plogats för flera timmar sedan men snöat igen..
Men alla ICA parkeringar var fint plogade samt bensinmackarna med..
Undrar om säsongens snöpengar redan är slut eller vad som pågår!
Hur mkt snö är det? Med dubbdäck klarar man sig om man kör efter underlaget.

R
K karlmb skrev:
Hur mkt snö är det? Med dubbdäck klarar man sig om man kör efter underlaget.
Ca 10cm ja jag kom fram i 50km/h på 100 väg men det är märkligt att det inte plogas!

R Rejäl skrev:
Ca 10cm ja jag kom fram i 50km/h på 100 väg men det är märkligt att det inte plogas!
Ok. Här i Hindås är det typ 4 cm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.