Pappa stenlägger framsidan på deras orangeri istället för att kakla i lägenheten, dåligt tycker jag :)


IMAG0109.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carre11 och 3 till
  • Laddar…
Ser ut att bli mycket bra i alla fall :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det var ett påkostat långpass han har ;) låt han inte använda det i ditt badrum.
 
  • Gilla
Jimmy N
  • Laddar…
Hehe, hans MST 180 är just i lägenheten. Men den har en funktion den där, ser du ursparningen på den? Han lade den på kanten och sedan drog han ut sanden för plattorna med den.
 
  • Gilla
mattetvilling
  • Laddar…
Min sambo har tydligen varit och instagrammat i lägeheten idag :D

10369499_670093819706700_1469245266_n.jpg
 
  • Gilla
Golonka
  • Laddar…
Kakelmästaren har varit upptagen med annat så det har inte blivit så många timmar i veckan. Men vi har fått klart den lilla väggsnutten vilket är skönt då det kommer gå lite snabbare nu per varv.
DSC_0004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
En sak som oroat mig är hur det kommer att se ut när höger och vänster sida om väggsnutten möts. Detta pga att vi valt att göra olika layout på dessa. På höger sida är det toaletten som styr och på vänster sida duschblandare och dusch. Ovanför väggsnutten möts dessa och det betyder att ena plattan (Den högra plattan på vänster sida) bir aningen kortare än en fullplatta.

Om man vet om det och tänker på det syns det ju som ni ser, men jag tycker det blir helt okej. Samt vid 1900mm tittar man normalt inte
DSC_0014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förutom symmetrin har jag även oroat mig för att det kommer bli svårt att få en bra kant på den kapade plattan, men det blev riktigt bra
DSC_0015.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Och nu är det ändå försent att göra på något annat sätt så sluta fundera över det..... :D
 
  • Gilla
Mtorn och 3 till
  • Laddar…
Man kan ju alltid riva ut allt och börja om :D
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Nu är drygt hälften av kaklingen gjord :D jag var lite orolig att den lilla biten vid toan skulle bli ful men det verkar bli bra.

DSC_0002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det går framåt!

När är planen att ni ska flytta in i lägenheten?
 
För ett halvår sedan? :D

Badrummet har tyvärr tagit mycket mer tid än planerat, men jag hoppas det ska gå fort när badrummet är klart. Eventuellt outsourcar vi mer än vi tänkt från början för att speeda upp saker och ting, men jag har ett stort kontrollbegär så vi får se hur vi gör :p

Det stora som är kvar är kök ink nya väggar och golvläggning, köket med väggar vill jag nog göra själv men golvläggning funderar jag på att outsourca
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Det fina vädret har gjort att det inte blivit så mycket gjort i lägenheten.
Det som pillas med nu är trumman, detta är tidskrävande då det gerade ytterhörnet kräver fabrikshörn för att bli bra, mao kan vi inte kapa plattan på högra sidan. Hela plattor i hörn är aldrig bra då det inte finns någon marginal att ta från, så man får vara jättenoga, än så länge har det fungerar bra. Väggen är tyvärr inte perfekt då vi inte gjorde den själva så man måste på många plattor fila på baksidan för att kompensera för ojämnheter i putsningen.

DSC_0333.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Haha, måste fått en släng av dyslexi när jag skrev det där :D
Det ska stå "Väggen är tyvärr inte perfekt då vi inte gjorde den själva så man måste på många ställen fila på plattornas baksida för att kompensera för ojämnheter i putsningen."
 
T
När beräknas badrummet stå klart? 2016?:p
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.