3 978 917 läst · 13 304 svar
3979k läst
13,3k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Verktygstokig
· Halland
· 7 734 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 734 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 734 inlägg
Det jag villhöver mest är någon sorts eldriven såg, typ sticksåg, att ha med till brädgården. Men jag skulle använda den mer sällan än en gång om året så jag har motvilligt avstått hittills.FredrikR skrev:
Tror att nästa köp blir en GDL, om ARN fäller Proffsmagagasinet. Annars får jag nog irra runt på verktygsavdelningarna och fortsätta det eviga sökandet.
Min gamla GST500 har börjat låta rosslig i växellådan så jag behöver se mig om efter en annan stickis och då får det bli en batteridriven helt klart - dock inte klurat ut vilken än.MathiasS skrev:
Oj ja de moderna sågarna har en mycket bättre bladstyrning så du har ju något att se fram emot iallafall. Bosch har väl bara en modell på batteri, som sedan finns i två varianter - limpa eller handväska. Tror limpan är bäst allround, men väska är ju nice när man sågar från ovansida…..mexitegel skrev:
Tre, en 12 V också. Liten och smidig men annars inte så mycket mer på uppsidan.MathiasS skrev:
Bosch har tre sticksågar på batteri, GST 18V-125, GST 18V-155 och GST 12V-70. Dessutom finns den gamla GST 18V-LI fortfarande kvar på många håll. 18V-maskinerna finns precis som du säger i två varianter, B (handväska) resp S (limpa).MathiasS skrev:
Jag har en gammal sladd-bosch-limpa GST 90MathiasS skrev:
Inte alls nöjd! Bladet hoppar ur guidehjulet, den sågar dåligt, är klumpig att hålla i, etc. Hoppas verkligen nyare Bosch är bättre. För egen del blir det en röd batterimaskin nästa gång jag köper något. Men har inte bestämt mig för handväska eller limpa än. Är ju trevligt med det smalare handtaget som man får på handväskan. Men som sagt inte lika smidigt när man sågar underifrån.
Jag måste ha tittat på någon konstig boschsida igår - nu ser även jag att det finns fler maskiner att välja på. 155an ser ju nice ut.zarkov skrev:
Det låter ju som att din maskin är lite trasig, men generellt så har ju de moderna maskinerna en otroligt bra bladstyrning. Har en 160CE (inte batteri) som är förbaskat bra med bladet. Lite klumpig att hålla i kanske, när man kör från undersidan, men inte så det stör. Jo, ska jag gnälla så blir den rätt varm också om man kör långa perioder, men så använder jag sällan sticksågen....T tlundberg skrev:Jag har en gammal sladd-bosch-limpa GST 90
Inte alls nöjd! Bladet hoppar ur guidehjulet, den sågar dåligt, är klumpig att hålla i, etc. Hoppas verkligen nyare Bosch är bättre. För egen del blir det en röd batterimaskin nästa gång jag köper något. Men har inte bestämt mig för handväska eller limpa än. Är ju trevligt med det smalare handtaget som man får på handväskan. Men som sagt inte lika smidigt när man sågar underifrån.
Populärt i forumet
-
Fel hjul
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Dagens verktygsinköp!
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Var hittar jag Ryobi sprängskisser och reservdelar
Verktyg, Maskiner & Fordon