3 997 302 läst · 13 358 svar
3997k läst
13,4k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Detta känns som ett bra pris för ett Hultafors mätverktyg.
Verkar kommit en uppdaterad version, säkert därför denna reas ut. Oklart vad som skiljer versionerna åt.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ent/matverktyg/vinkelhakar/vinkelhake-021006/
Verkar kommit en uppdaterad version, säkert därför denna reas ut. Oklart vad som skiljer versionerna åt.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ent/matverktyg/vinkelhakar/vinkelhake-021006/

Är det där samma modell som fanns för 10-talet år sedan är det sjukt prisvärt!C Chokladmonster skrev:
Jag har redan två men blev sugen ändå!😂
Den nya, om du tänker på den som även finns på jula (Quattro 270) så har den nya en låsspak som hör att du kan ställa den till valfri vinkel och låsa, aka smygvinkel.C Chokladmonster skrev:
Bauhaus Svågertorp hade utförsäljning av Bosch blå! Foton från 19-tiden ikväll. Inga superpriser men ska man ändå köpa någon maskin kanske man kan hitta den här.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Jag kanske svär lite nu men jag har de flesta maskiner jag behöver. Tyvärr är villhöver-känslan rätt stark så man gärna och dreglar ändå ..O Ossian K Olsson skrev:
Jag är i samma sits, har uppgraderat och kompletterat under många år och det är knappt att villhöver-verktygen är kvar i butiken längre. Allt finns här hemma.
Men, man får slå bort sådana tråkiga och negativa tankar, kanske lite samtalsterapi med någon som förstår att man kan behöva en batteridriven kapger också, inte bara två nätanslutna, osv. KBT övningar i närmaste välsorterade butik kan också vara bra.
Men, man får slå bort sådana tråkiga och negativa tankar, kanske lite samtalsterapi med någon som förstår att man kan behöva en batteridriven kapger också, inte bara två nätanslutna, osv. KBT övningar i närmaste välsorterade butik kan också vara bra.
Jag förstår er och skickar lite styrkekramar! Jag själv köpte en handöverfräs i veckan och tänkte de hemska tankarna att ”nu har jag nog allt jag behöver”
Sen fick jag skickat den här filmen av en kollega för att lära mig fräsen. Förutom att gå igenom grunderna så påvisade även filmen att man behöver minst 3-4 fräsar, en bandsåg, vertikalfräs och annat! Då blev jag lugn igen och förstod att det var mer man villhöver. Så jag kommer fortsatt bevaka den här tråden! 😎
Sen fick jag skickat den här filmen av en kollega för att lära mig fräsen. Förutom att gå igenom grunderna så påvisade även filmen att man behöver minst 3-4 fräsar, en bandsåg, vertikalfräs och annat! Då blev jag lugn igen och förstod att det var mer man villhöver. Så jag kommer fortsatt bevaka den här tråden! 😎
Va säger du?!MathiasS skrev:
Jag är i samma sits, har uppgraderat och kompletterat under många år och det är knappt att villhöver-verktygen är kvar i butiken längre. Allt finns här hemma.
Har du INGEN batteri kapger?? 🤯😉
Känner igen känslan lite, rädd att ha blivit vuxen.. 🤦
En GKF 18V-8 lär nog inhandlas under året, samt en GBL 18V-800, trots att jag har två batteriblåsar redan.. 🤷
Själv köpte jag en nätansluten ELU för kanske 25 år sen och har möjlighet att låna en NOBEX så jag ser faktiskt inget behov av nån batteri kapgerFredrikR skrev:
Nya klingor till nätmaskinerna letar jag tips på, man kan säkert lämna på slip igen men jag villhöver faktist nya fräscha klingor på sågarna.
Redigerat:
”en bandsåg”. Nja, men två räcker långt 😊O Ossian K Olsson skrev:Jag förstår er och skickar lite styrkekramar! Jag själv köpte en handöverfräs i veckan och tänkte de hemska tankarna att ”nu har jag nog allt jag behöver”
[media]
Verktygstokig
· Halland
· 7 747 inlägg