3 777 677 läst · 12 844 svar
3778k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Slog till på en korslaser, 31,25kr+frakt istället för 5258,75kr, känns som en bra deal!
Troligast så får jag väl strax ett mail om att ordern är makulerad.. Men chansningen kostade inte mer än 80kr!
Troligast så får jag väl strax ett mail om att ordern är makulerad.. Men chansningen kostade inte mer än 80kr!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Pengarna får du ju tillbaka i alla fall, så...N Niklasberglund skrev:
Det kostar några sekunder av din tid...
Edit: om man inte räknar med alternativkostnaden då..
Allvetare
· Västra götaland
· 9 095 inlägg
Köpte nästan 30 laserinstrument, för att använda själv och ge bort till bekanta. Det kommer nog ett mejl snart om annulerad order som sagt men men värt en chansning. Kanske ett PR trick, proffsmagasinet.se utnyttjar detta för spridning och publicitet, vd går ut i media och bekräftar att "kampanjen är korrekt! Så långt lagret räcker", folkmassan blir hysterisk och beställer mer än vad varumärkena ens hade klarat av att tillverka på 10 år med maxad produktionskapacitet. Lagret räckte i slutändan till att leverera 2 kundordrar hahahaha.
Om påstår och bevisar att du har handlat i ond tro så kan dom begära saker tillbaka,M Mjolnir skrev:
Jag hoppas verkligen att det är lagerrensning och jag har beställt en av varje sak som jag verkligen vill ha
Just detta ser man ganska ofta i forum, man försöker fiska efter att man ska få en vara till extremt nedsatt pris trotts att det är uppenbart fel i systemet. Säg att man själv driver en online butik och något råkar bli fel, man lägger in fel eller en bug uppstår, låter det rimligt att du då ska konka för detta? Nej, självklart kan de dra tillbaka order. Jag har väldigt svårt att se att man skickar ut något utan att priserna dubbelkollas.M Mjolnir skrev:
I vissa fall kan företaget köra goodwill om inte förlutsterna är galet hög men här låter det inte troligt, särskilt inte när vissa beställer 30 st kraftigt nersatta artiklar. Hade det varit ett 10 tal så KANSKE.
Även om företaget tänker sluta sälja laser artiklar så lär dessa priserna vara orealistiska.
Men, man ska aldrig säga aldrig så ett försöka gjordes iallafall.
Redigerat:
I Ironside skrev:Just detta ser man ganska ofta i forum, man försöker fiska efter att man ska få en vara till extremt nedsatt pris trotts att det är uppenbart fel i systemet. Säg att man själv driver en online butik och något råkar bli fel, man lägger in fel eller en bug uppstår, låter det rimligt att du då ska konka för detta? Nej, självklart kan de dra tillbaka order. Jag har väldigt svårt att se att man skickar ut något utan att priserna dubbelkollas.
I vissa fall kan företaget köra goodwill om inte förlutsterna är galet hög men här låter det inte troligt, särskilt inte när vissa beställer 30 st kraftigt nersatta artiklar. Hade det varit ett 10 tal så KANSKE.
Även om företaget tänker sluta sälja laser artiklar så lär dessa priserna vara orealistiska.
Men, man ska aldrig säga aldrig så ett försöka gjorde iallafall.
Jag tror inte det kommer att dyka upp nått överhuvudtaget - Men det blev nog en lite svettig fredag i butiken!K Kacper skrev:
Dom friskriver sig gällande prissättningen så jag hoppas att det kommer nått, men tror att dem stryker samtliga ordrar tyvärr...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns fortfarande en rotationslaser med skaplig rabatt
Tack för fint erbjudande Men nöjer mig med en korslaser!MathiasS skrev:
Ska inte köpa för köpandets skull när jag inte har något behov
Redigerat: