3 831 122 läst · 13 005 svar
3831k läst
13,0k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.Dan_Johansson skrev:
Frågan är hur länge era rabattkoder räcker? De kommer ju ut med lite olika erbjudanden hela tiden, och ibland ligger de lägst på dem. 10% till kan ju bli rätt bra då? Eller får man inte kombinera rabatter?Dan_Johansson skrev:Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Jag provade på nån "kampanj-vara" och där funkade den... Tror den gällde till augusti... Vi får la se helt enkelt..L Lilllen skrev:
Jag blir ju mest sur på att de ljuger och skyller på ett "tekniskt fel".. Hade de bara varit ärliga och sagt att praktikant-Annika var full som ett ägg på jobbet och skrev fel, så hade jag varit mer än nöjd utan rabatt-kod....
Jag förstår kundtjänstpersonen! Vad ville du ha ut från det egentligen?Dan_Johansson skrev:Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...F fangalid skrev:
Det står ganska tydligt i deras villkor anser jag att dom kan vägra försäljning pga bland annat felaktigt publicerade priser. Du är ett så kallat internettroll alltså... charmigt.Dan_Johansson skrev:Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
Hänger inte riktigt med på resonemanget, menar du på fullaste allvar att om det blivit en bugg eller någon råkat mata fel så ska man ändå skicka ut varor med förlust?Dan_Johansson skrev:Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
Oj systemet har sålt denna bilen för 1 kr istället för 500 000 kr, skicka ut bilen till kunden?
Sen kan jag tycka att väljer man att kompensera kunden så får det vara en rimlig kompensation, par % på marknadspriset gynnar inte respekten för företaget, då hade de lika bra kunnat nöja sig med en ursäkt och sen gå vidare.
Dan_Johansson skrev:Tja, från början ville jag att de skulle stå för sin del av avtalet (eftersom jag hade betalat är de egentligen tvungna), sen att de skulle berätta vad som faktiskt hade hänt och till sist bara att jag var gött uttråkad och lade några minuter av mitt liv på att jävlas med en underbetald krake på ett skitfötetag...
Att proffsmagasinet och deras så kallade kundtjänst är ett skämt har jag skrivit om förut. Hoppas fler kan undvika dem.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Tja, du frågade, jag svarade ärligt. Om det gör mig till "internettroll" så får du väl helt enkelt tugga i dig det...F fangalid skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 192 inlägg
Inte helt säker på att den här avtalstexten skulle flyga faktiskt;useless skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"godtyckliga grunder"?
Dessutom skriver de ju uttryckligen att de reserverar sig mot "skrivfel" och var det ju ett tekniskt fel... För övrigt säger ju konsumentköplagen att säljaren ska vidta tillräckliga åtgärder för att såna här fel inte ska uppstå, annars får de bära sina kostnader själva...
Det är dåligt med verktygstips nu...
Grejen är nog att det inte blir mer tips för att det blir mindre brus i tråden. Man gjorde ett försök för något år sen att begränsa till bara tips men då dog tråden ut ganska snabbt. Kanske finns det inte så många tips att skriva hem om? Kanske är inte den typiska Byggahus medlemmen lika benägen att skriva om tips? Vem vet, en sak är säker, tråden behöver vara aktiv för att inte glömmas bort.Lindgrenski skrev:
Sweclockers har en ypperlig fyndtråd med tillhörande diskutionstråd och det fungera över förväntan. Men jag tror också att medlemmarna av en sådan site är mer benägna att skriva om tips och det finns säkert också mer att skriva hem om.