Raskus Raskus skrev:
Prismatchar Bauhaus mot proffsmagasinet?
Sjukt sugen på en Makita djv181z

[länk]
Vad jag vet så har proffsmagasinet ingen butik, då funkar det inte hos Bauhaus. Men Hornbach ska funka även mot webb, bara företaget är skrivet i Sverige. Hornbach ger dock 10%, Bauhaus ger 12%.
 
Jo, dom har en butik i Hägersten men just nu är det inte möjligt att besöka den pga en viss pandemi.
 
  • Gilla
Heinekenhero och 1 till
  • Laddar…
Tack för svar, sejfar med Hornbach för att slippa eventuellt tjafs med Bauhaus
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jo, dom har en butik i Hägersten men just nu är det inte möjligt att besöka den pga en viss pandemi.
Aha :) då kanske det kan funka ändå, beror nog på hur nogrann kontroll personalen gör för stunden
 
Jag prismatchade mot Proffsmagasinet idag på Bauhaus. Säljaren diskuterade med sin kollega lite bara, inga problem. Köpte DJV181 på Hornbach för Bauhaus hade inte i lager. Kunden efter mig på Hornbach prismatchade mot Amazon.se, så är man sugen på en bordsåg borde man kunna få en DWE7485 för runt 4500 på Hornbach.

https://www.amazon.se/DEWALT-DWE748...7485&qid=1622912421&sprefix=dewalt+dwe&sr=8-1

https://www.hornbach.se/shop/Bordss...PMknn_IwYg1zfjRiTnmtwWRhNcYbk-n4aAverEALw_wcB
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Hej alla prismatchare, jag har en fråga:
Om Hornbach ger 10% på priset på Amazon, och Bauhaus 12% på priset hos Hornbach, så bör man kunna gå till Bauhaus och få 20,8 % på priset på Amazon. Någon som testat det och vet om det funkar?

Exempel:
Jag hittar en vara jag vill ha på Amazon, den kostar 1000 kr där, vilket är billigare än Hornbach.
På Hornbach skulle jag alltså få den för 900 kr, men jag går inte dit.
Jag går istället till Bauhaus och bevisar att jag kan få den på Hornbach för 900 kr med deras prisgaranti!
På Bauhaus får jag 12% på Hornbach pris, det blir alltså 792 kr, vilket är 20,8% på Amazons pris….
 
  • Gilla
  • Haha
D-bug och 1 till
  • Laddar…
B Bergsee skrev:
Hej alla prismatchare, jag har en fråga:
Om Hornbach ger 10% på priset på Amazon, och Bauhaus 12% på priset hos Hornbach, så bör man kunna gå till Bauhaus och få 20,8 % på priset på Amazon. Någon som testat det och vet om det funkar?

Exempel:
Jag hittar en vara jag vill ha på Amazon, den kostar 1000 kr där, vilket är billigare än Hornbach.
På Hornbach skulle jag alltså få den för 900 kr, men jag går inte dit.
Jag går istället till Bauhaus och bevisar att jag kan få den på Hornbach för 900 kr med deras prisgaranti!
På Bauhaus får jag 12% på Hornbach pris, det blir alltså 792 kr, vilket är 20,8% på Amazons pris….
Nej.
 
  • Gilla
Grevick
  • Laddar…
B Bergsee skrev:
Hej alla prismatchare, jag har en fråga:
Om Hornbach ger 10% på priset på Amazon, och Bauhaus 12% på priset hos Hornbach, så bör man kunna gå till Bauhaus och få 20,8 % på priset på Amazon. Någon som testat det och vet om det funkar?

Exempel:
Jag hittar en vara jag vill ha på Amazon, den kostar 1000 kr där, vilket är billigare än Hornbach.
På Hornbach skulle jag alltså få den för 900 kr, men jag går inte dit.
Jag går istället till Bauhaus och bevisar att jag kan få den på Hornbach för 900 kr med deras prisgaranti!
På Bauhaus får jag 12% på Hornbach pris, det blir alltså 792 kr, vilket är 20,8% på Amazons pris….
Du inser nog det orimliga i detta, priset skulle gå mot noll om detta förfarande skulle fungera.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
B Bergsee skrev:
Hej alla prismatchare, jag har en fråga:
Om Hornbach ger 10% på priset på Amazon, och Bauhaus 12% på priset hos Hornbach, så bör man kunna gå till Bauhaus och få 20,8 % på priset på Amazon. Någon som testat det och vet om det funkar?

Exempel:
Jag hittar en vara jag vill ha på Amazon, den kostar 1000 kr där, vilket är billigare än Hornbach.
På Hornbach skulle jag alltså få den för 900 kr, men jag går inte dit.
Jag går istället till Bauhaus och bevisar att jag kan få den på Hornbach för 900 kr med deras prisgaranti!
På Bauhaus får jag 12% på Hornbach pris, det blir alltså 792 kr, vilket är 20,8% på Amazons pris….
Jag gillar hur du tänker men tycker du drömmer lite försiktigt. varför går du inte tillbaka till hornbach efteråt och får 10% på Bauhaus prismatch-pris?
 
  • Gilla
  • Haha
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
Man kan ju alltid läsa lite om prisgarantierna på deras hemsidor.

Grunden för lågprisgarantin utgörs alltid av en produkts pris. Ett pris som uppkommit genom att en konkurrent använt en prisgaranti kan inte ligga till grund för en HORNBACH-prisgaranti på det reducerade priset.
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Man kan ju alltid läsa lite om prisgarantierna på deras hemsidor.
Varför ta en minut och läsa villkoren när man kan ta en halvminut och skriva ett inlägg på byggahus? En halvminut som sparats in i mitt liv!
 
  • Gilla
  • Haha
Bergsee och 4 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Varför ta en minut och läsa villkoren när man kan ta en halvminut och skriva ett inlägg på byggahus? En halvminut som sparats in i mitt liv!
Dessutom roligare svar här! :cool:
 
Klickade hem Dewalt multimaskin igår från Hornbach för 1347kr

Ordinarie pris 1995 (Multimaskin DEWALT DCS355N)

Prismatchat mot Amazons 1496 (Dewalt DCS355N-XJ)

Fick precis återkoppling om att prismatchningen är godkänd.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Denniis Denniis skrev:
Klickade hem Dewalt multimaskin igår från Hornbach för 1347kr

Ordinarie pris 1995 (Multimaskin DEWALT DCS355N)

Prismatchat mot Amazons 1496 (Dewalt DCS355N-XJ)

Fick precis återkoppling om att prismatchningen är godkänd.
Ajaj, där blev jag sugen...
 
  • Gilla
Denniis
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Eftersom "e-post-ping-pong" enbart resulterade i att kundtjänstpersonen slutade svara så tänkte jag att jag skulle kolla om 10% rabatt på ett köp var värt något, men efter att ha kollat runt på alla verktyg jag "villhöver" så inser jag ju att de sällan är billigast... Med 10% rabatt så hamnar de runt 2-3% billigare än "billigast på prisjakt", och det tänker jag ju inte ge dem... Tummen ner, helt enkelt.
Ja men ge mig koden. Troligen har alla fått samma kod. Jag är sugen på att köpa en sak =)
 
  • Gilla
gasto
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.