Rickard.
S sin skrev:
Jag har kört de där flera vintrar nu.
Jag som trodde dom var nya...
Jag såg dom för första gången förra vintern och kände direkt att detta var nått för mig.

Ska inte göra detta till en hel handsktråd men det är minst sagt intressant hur mycket läder man får för pengarna på arbetssidan jämfört mot för friluftssidan.

Rickard. Rickard. skrev:
Jag som trodde dom var nya...
Jag såg dom för första gången förra vintern och kände direkt att detta var nått för mig.

Ska inte göra detta till en hel handsktråd men det är minst sagt intressant hur mycket läder man får för pengarna på arbetssidan jämfört mot för friluftssidan.
Har helt övergett sportmodellerna, även om jag har kvar nåt par. Otrolig valuta för pengarna vad gäller Job modellerna.

Kan också slå ett slag för Heatra Job driver arbetshandskarna helt i skinn utan foder. Otroligt sköna efter ett par dagar och håller väldigt bra.

• Gilla
jp200
  • Laddar…
Hej!

Antagligen bör det finnas några ”knivmakare” här på forumet.

Bandslipmaskin med rött slipband på ett metallbord, omgiven av trä- och metallstrukturer, med kontrollpanel och varningsmärken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här kommer ett litet tips på en rejäl bandslipmaskin som jag stött på.

https://www.tradera.com/item/301806/656982812/band-slip-4-1-75

Själv har jag varken tid, plats eller kunskap på detta område.
Köpte nyligen en annan slipmaskin av säljaren och det var en mycket smidig affär.
Dock är det avhämtning på plats som gäller.

Om man googlar på tillverkaren så hamnar man på en tysk hemsida.

https://der-kleine-messerladen.de

Verkar vara slipmaskiner i den högre prisskalan. Kollade på skoj upp vad denna maskinen med tillbehör skulle kosta.
Närmare 3X pengarna mot utropspriset! Kan nog vara ett klipp för den som förstår sig på det hela.
För mer info om säljaren skicka PM.

Dag

• Gilla
Limpdjuret och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.