Tips till det ”Blåa laget”!

Halkade av en händelse in på denna sidan.

https://www.fused-3d.de/en/shop/produkt-kategorie/zubehoer-tischkreissaegen/bosch-gts-10xc-zubehoer/

Här finns mycket godis om man vill uppgradera sina Bosch maskiner till betydligt mer precisa verktyg.

Bild av en webbsideprodukt: Utdragsystem för Bosch GKF12V-8 kantfräs med olika anslutningsalternativ och priset 28,00 €.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tydliga instruktioner hur arbetet utförs ligger så klart på YT!

Själv har jag ingen Bosch-såg längre men jag minns att alla dom här förbättringarna försökte jag göra med min Bosch GTS 10XC på den tiden. Jag kom en bit på vägen men det här är på en helt annan nivå! En fullt ”moddad” GTS 10XC skulle vara trevligt att testa! Klart värt ett besök!
Dag

• Gilla
Gudahov och 9 till
  • Laddar…
Är det här något att ha?
Bauhaus Länna.
Bandsåg Fartools RBS 250C på Bauhaus Länna-utförsäljning, staplade på pallar med pris 2495 kr.
Skapa konto
Utförsäljning av cirkelsågar på Bauhaus Länna, Skil 3575DB med batteri, pris 1495 kronor.
Skapa konto

FredrikR FredrikR skrev:
Brukar inte denna rekommenderas och få bra omdömen?
[bild]
[länk]
Köpte 2 förra gången det var rally. Sitter på min radialarmsåg och fungerar bra!
+ för grov slang!

• Gilla
Hep och 1 till
  • Laddar…
Håller med om dammsugaren. Att gå runt och dammsuga med den är ingen höjdare, då slangen är lite för tjock, lite för styv och lite för kort. M a o perfekt att ha kopplad permanent till någon spånspridande maskin.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Funkar den till en planhyvel (metabo dh330) eller är det för grovt spån tror ni? Stanleyn med smalare slang sätter igen direkt

boschkenta
V VLJ skrev:
Funkar den till en planhyvel (metabo dh330) eller är det för grovt spån tror ni? Stanleyn med smalare slang sätter igen direkt
Tveksamt! Du vill ha en spånsug istället för dammsugare, tex en sådan, som råkar vara på rea:

https://swedendro-tools.se/se/produ...pansugar/axminster-workshop-aw37e-spansug-1hp

Jag började med den själv till min hyvel, innan jag villhövde fler stora maskiner :)

V VLJ skrev:
Inte exakt samma setup, men snarlika maskiner, jag kör med en Kärcher wd6 till min cocraft hp 318 med cyklon-separator, funkar hur bra som helst så länge behållaren till cyklonen inte blir full.

Rickard.
Inte direkt ett verktyg kanske men vill ändå göra lite reklam för dom här arbetshandskarna då jag är så nöjd.
Bruna och svarta läderhandskar av märket Hesta winter pro, gjorda av getskinn, ligger på golvplattor.
Skapa konto
En hand i en Hesta Winter Pro-getskinnhandske håller i en skistav på snötäckt mark.
Skapa konto

Dom heter Hesta winter pro och är gjorda av 100% getskinn, ingen hemsk plastpåse och bra foder för 350kr paret vilket jag tycker är ganska svårslaget.

Kanske inget för den som speglar sig innan den går ut men dom greppar hammaren lika bra som staven som skoterstyret som ett pinpelspöet, en bra vinterhandske helt i läder helt enkelt med alla dom egenskaperna som följer med det.

• Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Blå Bosch excenterslip GEX 18V-125 för 1440 kr, jag tror det är all time low.

[länk]
Kan varmt rekommenderas. Oerhört smidigt att ha en liten bra, batteridriven excenterslip. Används flititgt.

• Gilla
stalf
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Inte direkt ett verktyg kanske men vill ändå göra lite reklam för dom här arbetshandskarna då jag är så nöjd.
[bild][bild]

Dom heter Hesta winter pro och är gjorda av 100% getskinn, ingen hemsk plastpåse och bra foder för 350kr paret vilket jag tycker är ganska svårslaget.

Kanske inget för den som speglar sig innan den går ut men dom greppar hammaren lika bra som staven som skoterstyret som ett pinpelspöet, en bra vinterhandske helt i läder helt enkelt med alla dom egenskaperna som följer med det.
Vars går dom att hitta för 350 kr?

Rickard.
R reez skrev:
Vars går dom att hitta för 350kr?
Det verkar tyvärr eka tomt på hyllorna nu men clasohlson hade men jag klickade mina från duab när jag ändå beställde annat men då blir det ju frakt. Det fanns ett par alternativ till när jag köpte men samma sak hände förra året så det gäller nog att hänga med lite om man vill ha nått par.

Redigerat:
Rickard. Rickard. skrev:
[bild][bild]

Jag har kört de där flera vintrar nu.

Köpte dock dessa från Hestra till i vinter som jag tycker är ett par snäpp bättre.

https://www.widforss.se/hestra-job-...TBDC24ycCyMvjs8847Qr-QFvurC5N_XRoCVbEQAvD_BwE

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.