stigen stigen skrev:
Hej @Hasselnot!

Jag såg att Jula också hade något liknande.
Vad jag kan se så är de snarlika i funktionen men Metabo har två lite bättre funktioner.
Hål på översidan av tvärbalkarna för tvingar samt hållarna för reglarna låses med exenterlås.
Prisskillnaden är bara 100kr.
Får ta mig en funderare.
Dag
Är inte Toughbuilt C550 orginalet? De säljs i alla fall på Hornbach för 1639 för 2st. Jag skulle i alla fall välja dem före Julas (om det inte är extrapris) sen är det möjligt att "extrafunktionerna" överväger till Metabos fördel.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Har Toughbuilts c700. Köpte ett par för 2500kr, fick vänta ett år på leverans. Tunga men stabila fast inte lika enkla att använda som dom påstår i reklamen.

• Wow
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Har Toughbuilts c700. Köpte ett par för 2500kr, fick vänta ett år på leverans. Tunga men stabila fast inte lika enkla att använda som dom påstår i reklamen.
Har också dessa. Rejäla och välanvända.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
R Rikard_Sa skrev:
Såg en som slog till på en Bosch grovdammsugare och skrev det i verktygsinköpttråden. Har funderat på vilken grovdammsugare jag ska köpa och funderat på Stanley som jula ofta rear.
Men kollade lite på Bosch vac 20 och tyckte sen såg bra ut och nu till ett bra pris så jag slog också till på den.

[länk]
Jag har testat min idag. Väldigt nöjd. Min pappa har en enklare kärcher som jag lånat tidigare, som saknar eluttag. Dessutom har boschen lägre ljudvolym utan att suga svagare. Tycker röret var stabilt och ingen skillnad mot kärcher som väl ändå är lite av ett facit för hur en grovdammsugare ska vara.

• Gilla
Rikard_Sa
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Kap/gersåg GCM 18V-216 DC BITURBO, Batteridriven gersåg, 4000 istället för 6500 som är ordinarie.

[länk]
Det där ser ut som scam.

• Gilla
Posselosse
  • Laddar…
nivv nivv skrev:
Ja, Optimera Vara är säkert ett scam-företag…

[länk]
Jag gick mest på felstavningar och hänvisning till olika optimera inom annonsen.
Inga länkar till deras hemsida eller något annat vis jag kan bekräfta att det verkligen är optimera.
För mig ringer varningsklockor då, även om det inte behöver vara så.
Hur vet jag att det är Optimera Vara som lagt in den annonsen och inte Spam Scam?

• Gilla
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
U
S sblixten skrev:
Jag gick mest på felstavningar och hänvisning till olika optimera inom annonsen.
Inga länkar till deras hemsida eller något annat vis jag kan bekräfta att det verkligen är optimera.
Hur vet jag att det är Optimera Vara som lagt in den annonsen och inte Spam Scam?
Är du intresserad av sågen kan du ju ringa
Kontaktinformation för Optimera Svenska AB med telefonnummer och e-postalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Batteridriven kap/gersåg Bosch GCM 18V-216 DC Biturbo till salu med 50% rabatt. Pris 3999 kr inklusive moms, utan batterier.
Skapa konto

S sblixten skrev:
Flera varningsklockor hos mig med. Betalning med bankgiro? Vilket företag i optimeras storlek använder det?

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Kör du via appen, för jag ser inte infon om "Verifierat" i web-versionen.
Dessutom går deras länk hit:
Felmeddelande om att URL inte hittades på Optimeras webbplats, visar ”Not Found” och specifik sökvägsinformation.
Tyckte det är bättre att lägga ut en varning för mycket än för lite och denna gång var det nog falskt larm, sorry!

• Gilla
Hep och 3 till
  • Laddar…
S sblixten skrev:
Kör du via appen, för jag ser inte infon om "Verifierat" i web-versionen.
Dessutom går deras länk hit:
[bild]
Tyckte det är bättre att lägga ut en varning för mycket än för lite och denna gång var det nog falskt larm, sorry!
Ja, man ska såklart vara misstänksam. Nu är det så att jag svarade på en annan annons de hade ute, en Festool TS60 för riktigt bra pris. Det var inga konstigheter, fick betala med Swish. Paketet verkar innehålla det som stod i annonsen.

• Festool TS60 K-såg i förpackning med Optimeramärkt kartong i bakluckan på en bil.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
nimhed nimhed skrev:
Flera varningsklockor hos mig med. Betalning med bankgiro? Vilket företag i optimeras storlek använder det?
Har inte nästintill alla företag bankgiro? Menar du att de är för stora eller för små för bankgiro?

• Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har inte nästintill alla företag bankgiro? Menar du att de är för stora eller för små för bankgiro?
Jag reagerade på att endast swish eller bankgiro var godkända betalningsmetoder. Nu verkade det ju som att det var legitimt, men det var ändå något jag reagerade på.

Alltså inte att de hade bg, utan att enbart betalningar via dessa två sätt var möjliga.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
O
nimhed nimhed skrev:
Jag reagerade på att endast swish eller bankgiro var godkända betalningsmetoder. Nu verkade det ju som att det var legitimt, men det var ändå något jag reagerade på.

Alltså inte att de hade bg, utan att enbart betalningar via dessa två sätt var möjliga.
Nu gissar jag lite här! Optimera Vara (och de andra butikerna i Skaraborg) säljer extraprisvaror via Blocket. För att slippa fakturor till privatpersoner eller krångliga korttransaktioner så använder de två bra betalalternativ för att ändå kunna möjliggöra distansköp. Swish för oss som är bekväma med det och BG för de som är bekväma med det. Kan nästan gå i god för att om man svänger förbi butiken i Vara kan du köpa sågen med kort(kanske till och med kontant) också. Sen kan man åka in till byn och titta på det blå stationshuset och sen fika på Nordpoolen!

Det enda som jag reagerar på på deras Blocketsida ÄR ATT DE HAR MISSAT ATT DET GÅR ATT STÄNGA AV CAPSLOCK!

Ps, om någon kommer ihåg var Optimera Vara hette förut(typ 00-tal) får ni gärna skicka ett PM för jag kan verkligen inte komma ihåg det!

Edit: Fått PM! Vara trä hette det! Tack!

Redigerat:
  • Gilla
nivv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.