3 880 490 läst · 13 097 svar
3880k läst
13,1k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Är inte Toughbuilt C550 orginalet? De säljs i alla fall på Hornbach för 1639 för 2st. Jag skulle i alla fall välja dem före Julas (om det inte är extrapris) sen är det möjligt att "extrafunktionerna" överväger till Metabos fördel.stigen skrev:Hej @Hasselnot!
Jag såg att Jula också hade något liknande.
Vad jag kan se så är de snarlika i funktionen men Metabo har två lite bättre funktioner.
Hål på översidan av tvärbalkarna för tvingar samt hållarna för reglarna låses med exenterlås.
Prisskillnaden är bara 100kr.
Får ta mig en funderare.
Dag
Jag har testat min idag. Väldigt nöjd. Min pappa har en enklare kärcher som jag lånat tidigare, som saknar eluttag. Dessutom har boschen lägre ljudvolym utan att suga svagare. Tycker röret var stabilt och ingen skillnad mot kärcher som väl ändå är lite av ett facit för hur en grovdammsugare ska vara.R Rikard_Sa skrev:Såg en som slog till på en Bosch grovdammsugare och skrev det i verktygsinköpttråden. Har funderat på vilken grovdammsugare jag ska köpa och funderat på Stanley som jula ofta rear.
Men kollade lite på Bosch vac 20 och tyckte sen såg bra ut och nu till ett bra pris så jag slog också till på den.
[länk]
Kap/gersåg GCM 18V-216 DC BITURBO, Batteridriven gersåg, 4000 istället för 6500 som är ordinarie.
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/kap_gersag_gcm_18v_216_dc_biturbo_rea_50_/1002152442
https://www.blocket.se/annons/skaraborg/kap_gersag_gcm_18v_216_dc_biturbo_rea_50_/1002152442
Ja, Optimera Vara är säkert ett scam-företag…S sblixten skrev:
https://www.optimera.se/bygghandel/proffs/våra-butiker/byggvaruhus-Vara
Jag gick mest på felstavningar och hänvisning till olika optimera inom annonsen.nivv skrev:
Inga länkar till deras hemsida eller något annat vis jag kan bekräfta att det verkligen är optimera.
För mig ringer varningsklockor då, även om det inte behöver vara så.
Hur vet jag att det är Optimera Vara som lagt in den annonsen och inte Spam Scam?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 943 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 943 inlägg
Är du intresserad av sågen kan du ju ringaS sblixten skrev:Jag gick mest på felstavningar och hänvisning till olika optimera inom annonsen.
Inga länkar till deras hemsida eller något annat vis jag kan bekräfta att det verkligen är optimera.
Hur vet jag att det är Optimera Vara som lagt in den annonsen och inte Spam Scam?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flera varningsklockor hos mig med. Betalning med bankgiro? Vilket företag i optimeras storlek använder det?S sblixten skrev:Jag gick mest på felstavningar och hänvisning till olika optimera inom annonsen.
Ja, man ska såklart vara misstänksam. Nu är det så att jag svarade på en annan annons de hade ute, en Festool TS60 för riktigt bra pris. Det var inga konstigheter, fick betala med Swish. Paketet verkar innehålla det som stod i annonsen.S sblixten skrev:
Jag reagerade på att endast swish eller bankgiro var godkända betalningsmetoder. Nu verkade det ju som att det var legitimt, men det var ändå något jag reagerade på.Alfredo skrev:
Alltså inte att de hade bg, utan att enbart betalningar via dessa två sätt var möjliga.
Nu gissar jag lite här! Optimera Vara (och de andra butikerna i Skaraborg) säljer extraprisvaror via Blocket. För att slippa fakturor till privatpersoner eller krångliga korttransaktioner så använder de två bra betalalternativ för att ändå kunna möjliggöra distansköp. Swish för oss som är bekväma med det och BG för de som är bekväma med det. Kan nästan gå i god för att om man svänger förbi butiken i Vara kan du köpa sågen med kort(kanske till och med kontant) också. Sen kan man åka in till byn och titta på det blå stationshuset och sen fika på Nordpoolen!nimhed skrev:
Det enda som jag reagerar på på deras Blocketsida ÄR ATT DE HAR MISSAT ATT DET GÅR ATT STÄNGA AV CAPSLOCK!
Ps, om någon kommer ihåg var Optimera Vara hette förut(typ 00-tal) får ni gärna skicka ett PM för jag kan verkligen inte komma ihåg det!
Edit: Fått PM! Vara trä hette det! Tack!
Redigerat: