R Rikard_Sa skrev:
Såg en som slog till på en Bosch grovdammsugare och skrev det i verktygsinköpttråden. Har funderat på vilken grovdammsugare jag ska köpa och funderat på Stanley som jula ofta rear.
Men kollade lite på Bosch vac 20 och tyckte sen såg bra ut och nu till ett bra pris så jag slog också till på den.

[länk]
Ett bra pris och en väldigt bra maskin. Jag är nöjd. Dock är själva röret rätt klent och en rätt dum konstruktion med två rör i rör. Det kan bli rätt vobbligt när man dammsuger, jämfört med min tidigare med rejält stålrör. Funkar dock kanon med maskin eller med bara munstycket. För priset är det svårslaget.

D dgh skrev:
Ett bra pris och en väldigt bra maskin. Jag är nöjd. Dock är själva röret rätt klent och en rätt dum konstruktion med två rör i rör. Det kan bli rätt vobbligt när man dammsuger, jämfört med min tidigare med rejält stålrör. Funkar dock kanon med maskin eller med bara munstycket. För priset är det svårslaget.
Kärcher har också så på en del av deras billiga modeller. Men passformen mellan rören där är kanske bättre? Kan tänka mig att det hänger mycket på det. Borde kunna gå att modifiera med ett tunt lager tejp t ex på insidan för att minska eventuellt glapp.

Såg att även Dewalt som det länkades till högre upp har samma lösning på röret.

Q Qjanto skrev:
224,5:-

[länk]
Gäller t.o.m 31 december 9998

Så ingen stress med andra ord.

• Haha
  • Gilla
cpalm och 9 till
  • Laddar…
F fredda skrev:
K-rauta går det att göra en del fynd hos nu, 50% på många varor.
Var inne och hittade Falu Rödfärg och ett Ryobi spärrskaft billigt. Men när jag gick i kassan fanns det inte i lager längre🙃

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
W WalleW skrev:
Slut på webblager och 2h enkel resa till närmsta butik, känns som om dieseln kostar mer än det smakar :(

Ingen i närheten av en butik som har vägarna förbi Hälsingland, eller kan posta?
Åter i webblager till samma pris, 1495 kr:

https://www.bauhaus.se/cirkelsag-skil-3575db-20v-1x4-0ah

(Glöm inte gratisbatteriet)

• Gilla
kaffe_med_dopp och 1 till
  • Laddar…
A
zarkov zarkov skrev:
Åter i webblager till samma pris, 1495 kr:

[länk]

(Glöm inte gratisbatteriet)
Nån som köpt denna? Är den ok?

Den ofrivillige klåparen skrev:
Nån som köpt denna? Är den ok?
Har köpt, men inte provat. Dock hade de inga 5Ah inne, så fick återbetalt för det batteriet. Slutade på 816:-, men nu har jag bara ett batteri

C Chokladmonster skrev:
Kärcher har också så på en del av deras billiga modeller. Men passformen mellan rören där är kanske bättre? Kan tänka mig att det hänger mycket på det. Borde kunna gå att modifiera med ett tunt lager tejp t ex på insidan för att minska eventuellt glapp.

Såg att även Dewalt som det länkades till högre upp har samma lösning på röret.
Jag behöll röret från vår vanliga dammsugare när vi bytte den. Teleskopskaft i metall istället för plaströr (Nilfisk i mitt fall) är mycket trevligare.

O
T Trafikverket1 skrev:
Bosch skruvdragare GSR 18v-28 med laddare och två 2ah batterier i låda för 1695 kronor på bauhaus. På bilden är det en l-boxx men såg ut att vara en annan låda i butiken när jag gick förbi lite snabbt.

[länk]
Borrskruvdragare från Bosch på pall med Black Friday-rea, inklusive priserbjudande och förpackad i robusta blåa lådor i butiksmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fotade lådan när jag var där i söndags! Vad den heter vet jag ej.

Dock kände jag på maskinen som kändes rejälare än sitt pris! Antagligen en väldigt bra maskin för många!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
O Ossian K Olsson skrev:
[bild]

Fotade lådan när jag var där i söndags! Vad den heter vet jag ej.

Dock kände jag på maskinen som kändes rejälare än sitt pris! Antagligen en väldigt bra maskin för många!
Väskan heter L-Väska till skillnad från L-BOXX. Om jag inte minns fel är GSR18V-28 en av se sista batteridragarna med kolborstmotor. Om man vill ha en billig kolborstfri GSB18V-45 med lite lägre moment och 2/4 Ah batterier och laddare och smidigare storlek har Bauhaus reat dem 2 gånger i år för 1795:-.

• Gilla
HökMartin och 4 till
  • Laddar…
Funderar på ett par nya arbetsbockar.
Metabo MAB 82 verkar ha många möjligheter.
Tycks vara rena fyndpriset hos Conrad om man jämför!

Bild av produktlistning på Conrads hemsida för Metabo MAB 82 arbetsbockar, visas med pris, rabatt och leveranstid.
Skapa konto

Metabo arbetsbockar MAB 82, hopfällbara med justerbara ben, visade på Duabs hemsida med pris 5 699 kr.
Skapa konto

Emoji med överraskat ansiktsuttryck.
Skapa konto

Någon som har dom redan? Erfarenheter?
Dag

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
Hej @Hasselnot!

Jag såg att Jula också hade något liknande.
Vad jag kan se så är de snarlika i funktionen men Metabo har två lite bättre funktioner.
Hål på översidan av tvärbalkarna för tvingar samt hållarna för reglarna låses med exenterlås.
Prisskillnaden är bara 100kr.
Får ta mig en funderare.
Dag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.